Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. marts 2006 - 11:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

få ens visning uanset hvilen størelse skærm web siden ses fra

Hej Jeg vil høre om der er en måde man kan sikre sig at ens webside bilver vist ensartet uanset hvilken skærmstørelse den ses på
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2006 - 11:44 #1
Du sætter fast bredde på dine layers/tabeller istedet for %
Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. marts 2006 - 12:42 #2
kan du uddybe det lidt bedre så jeg har en mulighed for at gøre det
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2006 - 12:48 #3
Hvis du fx har en tabel:
<table style="width: 760px; border: 1px;">
<tr>
<td>Dit indhold her</td>
</tr>
</table>
Avatar billede farving Nybegynder
31. marts 2006 - 12:50 #4
umiddelbart bare bygge siden op i iframes?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. marts 2006 - 12:51 #5
hmmm nu er jeg ikke vildt stiv i htlm kode
Kan man ikke højre klikke på siden i frontpage og sætte magen der ???
Avatar billede farving Nybegynder
31. marts 2006 - 12:52 #6
hmmm nu kender jeg ikke frontpage, men er der ikke en funktion der hedder iframes et sted?

ellers kan du lave div-bokse måske?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. marts 2006 - 12:56 #7
under page properties er der et fane blad der hedder margins
Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. marts 2006 - 13:02 #8
der kan man sætte top margen  og venstre margen i pixels.. det må være der man sætter størelsen på visningen af siden  og hvis der nu er et klogt hoved som kan fortælle mig om hvad der er den normale standerstørelse for at få den bedste oplevelse af siden  ville det være fedt.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
31. marts 2006 - 14:23 #9
til den som kommer med nogle brugbare fif er der gode point at hente
Avatar billede farving Nybegynder
31. marts 2006 - 16:55 #10
jamen nu ved jeg ikke hvordan din side er bygget op, med frames, iframes, div-bokse osv?

men tror nu mere det noget ala

left: xxPX
top: xxPX
width: xxPX
height: xxPX
Avatar billede tjum65 Nybegynder
19. april 2006 - 19:36 #11
Du må på ingen måde bruge iframes, frames eller tabeller hvis du ønsker at lave et "adaptivt" design. Husk at en browser i dag kan være alt fra en gammel 15" 800X600 over en alm. 17 fladskærm - 1280X1024 til en bærbar med 15" wxga skærm 1280X800.  Ønsker du at lave design der kan håndtere flere skærmstørrelser skal du derfor arbejde med Xhtml / css.

Et udemærket eksempel kan ses på:
http://digital-web.com/articles/preparing_for_widescreen/
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. april 2006 - 19:47 #12
tjum65>>Det er vel en smagssag hvordan man opbygger sin side...
Bare vent, et par år ud i fremtiden griner vi allesammen af at vi brugte "de der besvärlige divs".
Avatar billede tjum65 Nybegynder
19. april 2006 - 21:06 #13
http://www.alistapart.com/articles/holygrail/ kan du finde en "out of the box" løsning, der skulle klare ærterne for dig.