Avatar billede malte Nybegynder
04. maj 2001 - 06:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 domæner på iis 5 ??

Jeg har 2 dns servere til at pege på samme ip adresse (2 forskellige domæner). Hvordan sætter jeg iis op så de besøgende kommer i de rigtige websteder. Jeg har win2k adv. Det må gerne være en detalieret beskrivelse, jeg er ikke så hård i det her endnu :-)
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 07:32 #1
Nå, men du er åbenbart \"hård nok\" til at oprette en website.. :)
Så ved du også hvor du skal finde properties for en website.
Øverst på det første faneblad findes området \"Web Site identification\" - her trykker du på \"Advanced\".
Her finder du en liste med ipadresser, port numre, og host headers.
Du skal her vælge en unik hostheader for den website, du har fat i. (Dette skal du naturligvis gøre for alle websites.)
Hostheaderen er den samme, som den adresse du har givet servern/websitet i DNS\'en.
Portnummeret skal altid være 80.
Ip adressen kan godt forblive \"All Unassigned\", med mindre din maskine har flere ipadresser, så skal du vælge den du vil bruge.
Du kan godt have flere hostheaders for hver website. Ligeledes kan du godt have en website uden hostheader, denne er så default website - dvs.den website man får, hvis tilgår serveren uden hostheader (på ip), eller med en, for serveren, ukendt hostheader.
Du kan naturligvis kun have een website uden hostheader - for hver ip adresse på servern.
Avatar billede malte Nybegynder
04. maj 2001 - 10:15 #2
Ok, jeg har stoppet \"default web site\" og oprettet 2 nye counselor.dk og linie14.dk men jeg kan ikke få andet end counselor frem. er det maskinens ip 168.192.1.2 der skal stå istedet for unassigned eller er det den eksterne ip 213.237.54.1.    ???

Skal der kun være 1 felt udfyldt i \"advanced\" host header ??
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 13:48 #3
Det komer an på dit setup - når du siger intern og extern IP, er det så en portmapping el. lign der er sat op i en router(/firewall), eller har maskinen to netkort og/eller 2 ip adresser?

Hvis computeren reelt HAR ip adressen 213.237.54.1 OG det er den ip adresse, der er sat op i DNS\'en, så skal du bruge det. Ellers skal du sandsynligvis bruge 168.192.1.2 (Iøvrigt en \"ulovlig\" range til private net..)
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 13:53 #4
Hov jeg glemte:

Når du skriver \"felt\", men du så \"linie\" eller hvad?

En website kan sagtens have flere hostheaders.
Det gælder for de enkelte linier, at de skal have mindst een unik adresse del.

ex:
192.168.1.2  80  www.noget.dk
192.168.1.2  80  www.nogetandet.dk
192.168.1.2  81  www.nogetandet.dk
192.168.1.3  80  www.noget.dk

Disse kan sagtens leve sammen, dog er ovenstående setup ikke særligt realistisk; man vil næppe have den samme website til at svare på to porte..
Avatar billede hojben Novice
04. maj 2001 - 15:23 #5
Lytter lige med her... jeg har selv flere domæner gennem domainzero som peger hen på min offentlige IP, men uanset hvilket domæne jeg bruger i browseren få jeg det samme site...
Avatar billede steen_m Nybegynder
06. maj 2001 - 18:09 #6
Hvis din router NAT\'er al http-forespørgsel til din lokale IP 192.168.1.2, så er det denne adresse der skal stå under website identification. Under advanced har du mulighed for at tilføje flere hostheader navne som serveren skal svare på, f.eks. \"www.linie14.dk\" eller \"web.linie14.dk\". Husk at de skal alle lytte på port 80.
Avatar billede malte Nybegynder
06. maj 2001 - 19:01 #7
ok tak for hjælpen
Avatar billede malte Nybegynder
06. maj 2001 - 19:02 #8
Nu har jeg en webserver med flere domains og flere email kontoer :-)