Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
30. marts 2006 - 21:56 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

computeren fryser

Jeg har været igennem forskellige tråde omkring mit problem, at computeren fryser. Men der er ikke nogen der kommer med en beskrivelse som jeg kan identificere mig med 100%.

- computeren fryser når som helst, intet mønster, når den aldrig at logge mig ind.
- ingen blåskærm
- ingen bip lyde
- jeg har bemærket, at efter at der kommer en lyd, der lyder som når man slukker for computeren, så fryser computeren.
- typiskt så fryser programmet først og musen til sidst.

ALt dette er sket et par dage efter at jeg har anskaffet mig en dlink 524 router. Men det er sikkert ikke relateret hinanden.

Jeg er sikker på at det er en hardware defekt der forårsager det, men måske er der en af jer der kan genkende det og sige præcis hvad det er.
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
30. marts 2006 - 22:02 #1
jeg kan ikke se at jeg kan redigere i spørgsmål, men her er en rettelse :

- computeren fryser når som helst, intet mønster, nogle gange når den aldrig at logge mig ind.
Avatar billede ini Nybegynder
30. marts 2006 - 22:02 #2
Kunne det være processoren der er stået af !?! siden det fryser sådan
Avatar billede levithan Nybegynder
30. marts 2006 - 22:25 #3
hvis du har en tom harddisk, kan du prøve at bruge den til at installere windows på og se om det nye system fryser.

hvis den gør det. kan du tage alt hardware (pci kort)ud og se om det var en konfligt deraf.

tag evt netkablet ud af pcen for at se om din router der skaber problemet.

du kan også teste dine ram med memtest86 fra www.memtest86.com
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
30. marts 2006 - 22:25 #4
Hvis det er tilfældet, hvordan kan jeg undersøge det nærmere?

Jeg glemte at tilføje at min sekundære HD ikke længere blive genkendt.

MHT. den lyd som lyder som et hak, så går den hak nogle gange i selvsving som om den forsøger at genstarte dog uden at gøre det.
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
30. marts 2006 - 22:27 #5
mit sidste spørgsmål var mht processor
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. marts 2006 - 22:33 #6
Er det metalisk klonk lyde, kan det være disken, som er ved at stå af.
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
30. marts 2006 - 22:46 #7
dragonknight - jeg synes ikke det lyder som en metalsik klonk
Avatar billede levithan Nybegynder
30. marts 2006 - 22:57 #8
den klonk lyd kunne godt tyde på at det er harddisken der slukker sig selv som kan skyldes flere ting.

1. defekt strømstik.
2. defekt harddisk print
3. defekt læsehoved.

du kan prøve at hente harddisk producentes scannings værktøj den kan fortælle om problemet er din harddisk. hvike diske har du
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
30. marts 2006 - 23:21 #9
levithan - det er maxtor

ENdnu en brik til puslespillet...

Jeg har under enhedshåndteringen bemærket en gul trekant med udråbstegn ud for "PnP bios extensions". Jeg fandt en tråd fra http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=196450&fid=14 som anbefaler at man fjerner den.
Avatar billede levithan Nybegynder
30. marts 2006 - 23:33 #10
du kan roligt prøve at fjerne den. ved at marker den højre trykke og vælge fjerne. så må du se efter om windows installrere den efter genstart.

prøv at hente powermax http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FAll%20Downloads&downloadID=22
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2006 - 11:39 #11
har haft en semidefekt hardisk, hvor jeg med vil beskrive lyden som kliklyde, og ikke som klonklyde. det skabte også sådanne vilkårlige nedbrud.

prøv som det er foreslået

sluk manskien

tage alle dele ud.
monter en ramblok
en harddisk, som du tror virker
et grafikkort
evt et cd drev, hvis du vil prøve at reinstallere xp

------------------------------------------------------------------------
en andne vej du kan gå er, at boote op på din xpcd og gå ind genoprettelseskonsolen og
derfra køre denne kommando.

chkdsk c: /f /r
mener den skal se sådan ud, ellers må vi se på det.
Dette kan du også gøre fra xp, men så kan det jo ske den fryser
start kør...skriv cmd, så kommer du ind i kommandopromten. følg evt anvisninger om genstart

Du kan jo også prøve at starte den op i fejlsikret og prøv dette
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
31. marts 2006 - 16:37 #12
Nu oplever jeg at computeren kommer med en sort skærm når jeg starter, hvor jeg får de forskellige valgmuligheder: start i fejlsikret tilstand osv. Lige meget hvad jeg vælger så genstarten computerem af sig selv og spørger mig om det samme igen.

Det må være harddisken så jeg prøver at sætte en anden HD og ser hvad der sker.
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2006 - 17:40 #13
vi er hos dig til det sidste*G*
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
01. april 2006 - 14:34 #14
Lad mig rapportere tilbage med sidste nyt...

Jeg har skiftet mellem rammene - hjalp ikke

fjernede grafikkortet - hjalp ikke

Jeg indsatte en gammel HD fra min gamle computer med samme styresystem (XP PRO),
her fik jeg en sort skærm som tidligere: fejlsikret tilstand osv. Lige meget hvad jeg valgte så endte det med en blå skærm, hvor den sagde at der er en fejl og at den derfor ikke vil køre videre for at beskytte systemet, noget i den retning.

Før dette havde jeg forsøgt at indstallere XP i min eksterne HD, men det mislykkedes fordi den sagde at computeren (min bærbare) ikke var kompatibel med den eksterne HD. Ydereme lød beskeden på at det nok var nødvendigt at bruge et software der kunne gøre det. Jeg vil ikke formatere HD da den indeholder en masse back up fra computeren der pt. er ude af drift.

HVad skal jeg nu stille op?

.
Avatar billede c-holst Novice
01. april 2006 - 19:31 #15
eg indsatte en gammel HD fra min gamle computer med samme styresystem (XP PRO),
her fik jeg en sort skærm som tidligere: fejlsikret tilstand osv. Lige meget hvad jeg valgte så endte det med en blå skærm, hvor den sagde at der er en fejl og at den derfor ikke vil køre videre for at beskytte systemet, noget i den retning.

Dette kan du ikke umiddelbart gøre. du er nød til at forsøge med en tom disk
Avatar billede c-holst Novice
01. april 2006 - 19:33 #16
prøvede du anden del af mit indlæg 31/03 11:39
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
01. april 2006 - 20:42 #17
Jeg forsøgte at vælge kommando prompt med xp cd'en i men den genstarter automatisk lige efter.
Avatar billede c-holst Novice
03. april 2006 - 09:53 #18
prøv et andet cdrom drev, en tom harddisk, og forfra med boot fra cd rom og installation
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
03. april 2006 - 11:53 #19
Computeren er oppe at køre igen og du, c-holst, er den skyldige :)
Jeg fjernede HD og satte den som ekstern HD til min bærbare og der kørte jeg chkdsk F: r/. Den rapporterede at der var 4 fejl i HD, hvorved den allokerede filerne et andet sted i HD.

Jeg forsøgte iøvrigt at installere xp i den gamle HD, som jeg fik formateret og slettet 2 partitioner på, men desværre gik den i stå med meldingen, der ikke er helt ord ret: "installationsprogrammet søger efter konfigurrationshardware". JEG har googlet og søgt herinde, men har ikke rigitig fundet en løsning på dette. Til mit forsøg anvendte to uafhængige xp kilder. Nå,men det vigitigste er at computeren virker nu, men jeg skal nok overveje at købe en ny HD.

Jo, en sidste ting, hvordan får jeg afgivet point til dig?
Avatar billede c-holst Novice
03. april 2006 - 14:47 #20
Det gør du nå, hvor jeg har lagt et svar ind:-)

håber at kunne hjælpe dig en anden gang

lyder som en god ting med en ny HD
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2006 - 14:49 #21
C-Holst >> Det er en ommer.*GH*(du har stadig ikke lagt svar)
Avatar billede c-holst Novice
03. april 2006 - 16:17 #22
skulle bare lige se om der var nogen vågne til stede*G*