Avatar billede delin Nybegynder
30. marts 2006 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bios opdatering

Hej

Jeg skal have mit Asrock K8 Combo Z 939 - 754 til at understoette mit nyt 7800 gs. Men jeg er ikke en hej indenfor bios opdatering. Aner ikke engang hvilke drivere jeg skal bruge. Jeg har set at man skal bruge en bootdisk... men jeg har ikke floppe drev. Nogen der har et forslag_
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. marts 2006 - 21:46 #1
Mon ikke du kan låne et floppy drev.

Her kan du hente nyeste BIOS version:
http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K8%20Combo-Z#bios

Og her en beskrivelse af update processen taget fra producentens hjemmeside:
"Create a bootable system floppy disk.
Download an updated ASRock BIOS file (WinZip format with .zip file extension) from the web site, unzip the BIOS file and save both ASRFLASH.EXE utility and BIOS file to the disk you created in step 1.
Boot from the disk you created in step 2.
At the "A:\" prompt, type ASRFLASH, hit space bar once, and type BIOS file name then press <Enter>. For example: A:\ASRFLASH K7S41GX2.00 <Enter> then you will see a message "Please wait for BIOS loading ROM".
After 30 seconds, you will see the message "Flash ROM Update Completed - Pass", then you have finished upgrading the BIOS.
After finishing upgrading the BIOS, please remove the floppy disk. Restart your system and press <F2> to enter the BIOS setup utility during boot up.
In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press <Enter> to continue.
Select "Exit Saving Changes" and press <Enter> to exit the BIOS setup utility.
Now, system is booting up with new BIOS."
Avatar billede delin Nybegynder
30. marts 2006 - 21:49 #2
det kan jeg nok godt... der der en metode uden floppy?

husk forresten at svar, sae jeg kan acceptere
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. marts 2006 - 21:56 #3
Den kan nok lade sig gøre med cd, men det kræver at rigtig driver loades til cd drevet i dos.
Avatar billede delin Nybegynder
30. marts 2006 - 22:01 #4
Tak for hjaelpen. Jeg finder et floppy drev i morgen... tager ikke chancer mht. bios