Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
30. marts 2006 - 15:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Drivere til nyformateret på Windows Xp computer

Hej eksperter.

Jeg har formateret min computer og når jeg prøver at køre spil som Black and white 2 eller The elder scroll: Oblivion, siger den med det samme at der er opstået en fejl og at programmet lukkes, endnu før jeg er kommet ind i det.

Derfor antager jeg at jeg mangler nogle drivere idet jeg møder minimumskravene for spillene.

Specs:

Windows Xp Professional, SP 2
Processor: AMD Athlon 2gb
Ram: 512 MB, de gamle (tror de hedder SD)
grafikkort: Radeon 9600
Harddisk: 2-delt med i alt 80 gb, samt ekstern på 80gb

ved ikke hvad der ellers skal bruges, men i kan jo bare spørge :)

På forhånd tak :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 15:18 #1
Du skal have fat i Bundkortdriver, grafikkort, lydkort, dit netkort ser ud til at virke.
Med det program her kan du se hvad de forskellige hardwaredele hedder.

http://www3.sympatico.ca/gtopala/about_siw.html
Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
30. marts 2006 - 15:26 #2
hvad er det helt præcist jeg skal kigge efter under de enkelte punkter, hvordan finder jeg hvad jeg skal downloade :) men ellers tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
30. marts 2006 - 15:38 #3
mit motherboard er :

Via Technologies Inc. model 8363-686. chipset model: VT8363/5 KT133/KM133

lydkort: VIA AC'97 (WDM)

:S?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 15:50 #4
Her finder du bundkort,lydkort driveren. http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Grafikkortet her:https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Søg efter det med de oplysninger du har, det er sikkert XP du har installeret?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 15:54 #5
Grafikkortet der er det tre drivere du skal downloade de øverste på siden når du når frem til dem. Du er nødt til selv at finde dem, da jeg ikke kan give den exakte side til dig, ATI's side understøttter det ikke.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 16:01 #6
Inde på siden trykker du på Radeon, næste catalyst 6.3 driver download,videre til tre øverste download på siden 1-3. installer dem i samme rækkefølge.
Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
30. marts 2006 - 16:52 #7
mange tak for hjælpen, så har jeg da fået opdateret mine drivere, hvilket er herligt, men forstår ikke hvorfor den stadig ikke kan starte spillene nu, nogen ide? :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 16:57 #8
De spil du snakker om er det nogle på cd?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 17:01 #9
Er SP2 på din cd? hvis ikke er det nok en god ide at geninstallere den også.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 17:04 #10
Du burde nok også have mindst 1024 MB ram, når du bruger den til spil.
Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
30. marts 2006 - 20:41 #11
ja men har lagt ind på pc (så cd ikke behøves), og nej SP2 er ikke på min cd (men er installeret), og jeg har lagt mærke til at minimumskravene ikke er tilstrækkelige til sidstenævnte men det første (Black & white 2), burde den kunne køre..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 20:47 #12
Men jeg vil gætte på at XP/PRO æder de første ca. 200 MB af dine ram, så er der ikke meget tilbage til dine spil.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 20:48 #13
Og minimumskravene til spil er stærkt underdrevne ifølge flere undersøgelser.
Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
30. marts 2006 - 20:49 #14
ja presser også på for at få en ny comp, idet vi skal have xp på grund af SP2 og ekstern harddisk :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 20:50 #15
S.) tak for point havde ikke lige set det, men fortsat held med det.