Avatar billede unknown_someone Juniormester
30. marts 2006 - 09:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fra dansk til engelsk windows

Jeg har en computer der har været sat op til at køre dansk XP - men nu vil jeg gerne have at den skal køre engelsk XP. Der fulgte en multilanguage XP-DVD med bla engelsk og dansk sprog med computeren - men selvom jeg har kørt en "fdisk /mbr" samt "slate 1" starter recovery-DVD'en på dansk uden mulighed for at vælge engelsk.

Jeg har fået at vide at der sikkert er sat et "flag" et eller andet sted der fortæller at maskinen skal køre dansk - forslaget lød at det sikkert kunne slettes ved fdisk eller slate, men det har altså ikke hjulpet.

Nogle der har nogle idéer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede munken44 Nybegynder
30. marts 2006 - 10:13 #1
Mener at du først skal køre din multilanguage cd efter du har instaleret xp. Efter du har instaleret det ønskede sprog kan du vælge sprog i kontrol panel -> internationale sprogindstillinger -> sprog -> vælg sprog nederst.

Håber det hjælper!
Avatar billede unknown_someone Juniormester
30. marts 2006 - 11:58 #2
umiddelbart gælder de sprogindstillinger kun for valuta, tid osv - det ændrer så vidt jeg kan se ikke på hele systemet som sådan, altså fx så mapper og alt bliver omdøbt til engelsk.
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2006 - 12:14 #3
på din xp-dvd er der ikke en mappe hvorfra du ka installere Multilingual User Interface/sprogpakke ? som allerde sagt er det normale at man installere det efter windows er installeret.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
30. marts 2006 - 13:13 #4
kan ikke finde noget på dvd'en der giver mulighed for at installere ekstra - det eneste jeg kan er at starte recovery forfra.

Jeg kan under sprogindstillinger godt vælge engelsk - men det ændrer intet på mappenavne eller andet.
Avatar billede munken44 Nybegynder
30. marts 2006 - 13:27 #5
Der er et faneblad under internationale sporoginstillinger der hedder sprog, hvor man kan vælge hvilket sprog mapper osv skal have. Det så godt være, at den først kommer efter man har installeret yderligere sprog fra multilanguage cd'en.
Hvis du har installeret xp, så skal du sætte din multilanguage cd i og installere yderligere sprog(burde starte selv). Har du prøvet dette? Eller prøver du at ændre sproget under installeringen? For det sidste ved jeg ikke hvordan man gør og om man overhovedet kan.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. april 2006 - 20:10 #6
undskyld ventetiden - men forklaringen er;

Selvom det er en multi-language cd er det den første installation der bestemmer hvilket sprog licensen er gældende til og selvom man formatterer er der blevet sat et "flag" somewhere på disken der selv efter formattering bestemmer licensens og dermed systemets sprog. Det korte af det lange er altså, at man som udgangspunkt ikke kan ændre installationssproget medmindre der fx bliver kørt en low-level formattering eller lignende.

Håber ikke der er problemer med at jeg beholder point da jeres forsøg på hjælp desværre ikke hjalp?
Avatar billede munken44 Nybegynder
03. april 2006 - 22:31 #7
Der er da selvfølgelig helt fint! Det vigtigste er at du fik det til at virke ;o) Hvilken version xp er det du har? Bare lidt nysgerrig, da jeg har brugt metoden i min forrige post og det virker altså som beskrevet.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
16. maj 2006 - 13:30 #8
xp sp2. Sådan noget hvor den var præinstalleret på maskinen og ved første startup der så skulle configureres enkelte ting. Og så var der en recorvery cd med. Fra fujitsu siemens.