Avatar billede banazmi Nybegynder
29. marts 2006 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hvordan kan jeg afinstallere en font.

Jeg vil gerne afinstalleret 2 font typer, som jeg ikke kan husk i hvilken forbindelse er de installeret.
1: Simplified Arabic
2: Urdu Naskh Asiatype

Er der en der kan hjælpe mig med det.
29. marts 2006 - 21:26 #1
Her er den officielle XP Font liste:
http://www.microsoft.com/typography/fonts/winxp.htm

Nævnte "1: Simplified Arabic" er en XP standard font

Nævnte "2: Urdu Naskh Asiatype" er sansynligvis "asunaskh.ttf" -
Ref.: http://www.urdulife.com/font/
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2006 - 21:30 #2
Hvis de er installeret korrekt osv. så prøv at gå i Start, klik på kontrolpanel.
Hvis du kører med kategori visning, så klik på Udseende og Temaer og der er så en linie i venstre side der hedder Skriftyper - se om du kan finde dem der - h-klik på dem og slet

Hvis du kører med Klassisk visning i kontrolpanel, så skal du bare DB-klik på mappen Skrifttyper og så finde dem osv
Avatar billede banazmi Nybegynder
29. marts 2006 - 21:35 #3
hvordan slipper jeg af med dem ?
Avatar billede marz* Nybegynder
30. marts 2006 - 01:12 #4
i din windows mappe på c: drevet er der en mappe der hedder 'fonts' 'fonte'... slet font'sne direkte derinde.
30. marts 2006 - 09:54 #5
C:\WINDOWS\Fonts - led efter "asunaskh.ttf" - Slet - ...

(Men hvorfor have den/dem slettet ?
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2006 - 11:39 #6
Om man tager C:\ eller Fonts mappen i kontrolpanel - ER et fedt, samme mappe
Avatar billede banazmi Nybegynder
30. marts 2006 - 21:56 #7
Jeg har et urdu tekstbehandlings program, som give fejl og lukker ned. der kommer også noget med de to fonts. Disse font bliver normalt ikke brugt af det program og derfor vil jeg slette dem og se om det hjælper.
Avatar billede banazmi Nybegynder
30. marts 2006 - 21:59 #8
jeg har slette "Urdu Naskh Asiatype" men kunne ikke finde "Simplified Arabic". Det hjælpe på en pc men ikke den anden pc som havde det samme problem.
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2006 - 22:06 #9
Prøv: Klik på start, klik på SØG, klik på "alle filer og mapper"
(sidder pt ved en XP maskine, kan huske forkert)
Skiv: Simplified Arabic i øverste søgefelt og vælg C-drev i nederste felt