Avatar billede nyhus Nybegynder
29. marts 2006 - 20:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelsen på 400 billeder på én gang?

Hej alle eksperter!

Jeg har tømt mit digitale kamera til harddisken, og vil uploade til fremkaldelse via nettet.

MEN - 400 billeder af 1,5 til 2,5 GB tager bare for langt tid.
Jeg har Photoshop CS - findes der ikke en funktion, jeg kan anvende til at ændre billedstørrelserne på én gang?

på forhånd tak!
29. marts 2006 - 20:46 #1
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
[Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.] ->
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Meget let/smart/hurtigt ...

Jeg har gennemfør det stunt på >500 blanede file i ét hug...
29. marts 2006 - 20:47 #2
"... 400 billeder af 1,5 til 2,5 GB ..." - med den formulering virker det som om hvert billed er 1,5 til 2,5 GB !!! Det er nok ikke lige det du mener...
Avatar billede marz* Nybegynder
30. marts 2006 - 01:19 #3
dr1... tak... sådan en mulighed har jeg ønsket mig længe men ikke kunne finde.
Avatar billede hcma Novice
30. marts 2006 - 02:01 #4
det kan Photothop da selv gøre:
indspil en action:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm  (er godt nok til PS 7.0, men mon ikke det også virker til CS)
Avatar billede nyhus Nybegynder
30. marts 2006 - 07:29 #5
dr1 - du får points.

hcma - Ja, det er helt ok med actions; men jeg har ikke kunnet få PS til at automatisere det på så mange billeder. Fungerer kun for ét billede ad gangen (for mig, altså ;o))
30. marts 2006 - 09:50 #6
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede hcma Novice
30. marts 2006 - 12:09 #7
nyhus >>  du skal prøve at tage et ekstra kig på vejledningen og så lave en test med en mappe med bare få billeder i.
05. april 2006 - 12:07 #8
Ping... [2] ...