Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 09:33 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Pris på stor hjemmeside

Hej Eksperter

Hvis jeg skal have programmeret en side som har samme størrelse og omfang som nightleif.dk og DKBN.dk.. hvad ville i så kunne lave den for..

Det skal være med alle koder og databaser jeg får lavet designet et andet sted...
Avatar billede phliplip Nybegynder
29. marts 2006 - 09:39 #1
Prøv sharksforum.com
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
29. marts 2006 - 09:59 #2
ja, jeg tager 650,- i timen og det er nok et projekt der kræver fuldtids arbejde i 1½-2 måneder.

Do the math, og find ud af om det er værd at smide så mange penge efter det. På den anden side kan du også finde en gut som lige er blevet færdig som multimedie designer på en AOF, som vil lave hele pivtøjet til dig for 2500,- kr.

Men så ved du også at kvaliteten er derefter.

Moralen i mit indlæg, hvis der er en sådan, må være at pris og kvalitet unægteligt hænger sammen.

Nuvel, du er måske skræmt af mine priser, men sådan er markedspriserne altså for os der beskæftiger sig med programmering7scripting proffesionelt.

En anden mulighed er at lave en samlet projekt pris og ikke kører på timepriser. Men for at give en pris på et samlet projekt, kræver det (og det håber jeg du forstår) en noget mere detaljeret kravspec end "en side som har samme størrelse og omfang som nightleif.dk og DKBN.dk".

Med Venlig Hilsen
Kenneth Nielsen
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 10:55 #3
Det forstår jeg udemærket godt.. Men det er lidt svært at ligge en komplet beskrivelse op da den fylder en del og jeg har også mange tanker og idder som er lidt svære at få ned på papir.. Men er det helt umuligt at få en ca pris på hvad sådan en komplet side koster. Må jeg eventuelt se noget af det du har lavet før dr-kermit
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 10:57 #4
Kan man ikke kigge siden igennem og så ca udregne hvor langt tid den tager og så give en ca pris ud fra det omfang som nightleif.dk ca har.. det behøver selvføelig ikke at være 100 % korrekt
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
29. marts 2006 - 11:04 #5
Hejsa Club-p,

Du kan hoppe ind på www.funkylab.com og snuse lidt rundt.

Hvis der er noget du vil spørge om, spørger du bare.

Jeg kigger lige lidt på nightleif.dk og kommer derefter med et meget forsigtigt bud.

/Kenneth
Avatar billede no_doubt Nybegynder
29. marts 2006 - 11:48 #6
Hvordan kan det være du opretter et nyt spm.
Avatar billede trofo Nybegynder
29. marts 2006 - 13:54 #7
Du er velkommen til at skrive til mig og fået tilbud. Min mail er trofo@trofo.dk

Min timepris ligger på 200,-.

Mvh
Troels Hansen
www.trofo.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. marts 2006 - 14:22 #8
smid en mail Club-P så vil vi sende dig et tilbud, men er enig med Dr-Kermit, så hvis du går efter dem fra AOF, så er vi for dyre til dig.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
29. marts 2006 - 14:22 #9
-->trofo

Hvordan kan du holde den lave timepris.
er du selvstændig eller er du studerende, har job ved siden af eller hva?

Jeg tænker mere på at du jo selv skal svare skat af de 200,- samt lægge til side til sygdom/ferie/pension og så er der sgutte meget tilbage af de 200,-

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 19:18 #10
Har du en ca pris dr-kermit
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 19:25 #11
Triple-x: hvad hedder din hjemmeside.. og hvad er din mail
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. marts 2006 - 19:30 #12
Ellers prøv udlandet. Har hørt Indien skulle være fair både pris og arbejdsmessig :) Har selv et projekt på tegnet bordet, og der vil jeg enten have fat i en studernede på projekt basis eller prøve udlandet, evt en kombination.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. marts 2006 - 19:33 #13
martin(at)venio.dk
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 19:41 #14
Trofo mail sendt
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 19:43 #15
Michael-k: hvor får jeg fat på en sturderende henne. Og hvad skal de have af uddanelse for at kunne lave den siden jeg ønsker (skal nok laves i asp)
Avatar billede club-p Nybegynder
29. marts 2006 - 19:49 #16
tripel-x: mail sendt til martin@venio.dk
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. marts 2006 - 20:34 #17
Herinde kunne være en mulighed, ellers prøv nogle af de skoler som uddanner datamatikere, it ingeniøre og hvad der ellers er. Men nok en god ide lige at få lavet et ordentligt oplæg, og få lidt styr på hvad det er som skal laves og hvordan du ønsker det.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
29. marts 2006 - 22:25 #18
Et svar ?
Avatar billede phliplip Nybegynder
29. marts 2006 - 23:20 #19
Enig med Michael-k... få lavet en krav-specifikation, så er det meget lettere at få indhentet tilbud + de tilbud du får vil være mere precise og reele!

Noget af en Krav-spec. kunne være hvilke sider skal der laves hvad skal der være at features/funktioner.. husk at alt hvad du kan komme på hvad en bruger skal kunne; slette, oprette, osv. osv.

Held og lykke med projektet!
Avatar billede phliplip Nybegynder
29. marts 2006 - 23:21 #20
Der var nok lige en typo eller to i det indlæg ;) Det er jo sent + har siddet foran skærmen hele dage :D Men det er der jo ikke noget nyt i - he
Avatar billede weblancers Nybegynder
30. marts 2006 - 10:49 #21
Hejsa, jeg bor i bulgarien og har en outsourcingsvirksomhed inden for programmering hernede. Vi kan gøre det billig og professionelt. Du kan sende en mail på: ulli@weblancers.dk
Avatar billede club-p Nybegynder
30. marts 2006 - 19:24 #22
Weblancers: mail sendt til ulli@weblancers.dk
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
03. april 2006 - 00:14 #23
Hejsa Club P

Først - jeg er imponeret over at folk kan gøre det på 1-2 md. Selv hvis de køber softwaren udefra og bare skal lave om i designet og lave noget fotosite ved siden af som linker korrekt. Da der findes en masse god software allerede (til at starte op på er det fino :D )

I denne dating verden/fotoverden er ret lille og der findes en del at trækker erfaringer på, hvis du kender de rette.

Først - du har ikke brug for et dræner firma til at lave din side da de realt er interesseret  I at de tjener så meget som muligt og realt ikke støtter din interesse
Hvis du benytter dig af et firma til at lave det med vil du naturligvis få nogle fejl som skal laves og senere vil du udvide og nu har de lidt krammet på dig fordi kode er en ret personlig ting og det er ikke helt normalt at andre kan læse deres kode - så du er lidt stok med dem ....

Plus den IT mand du skal bruge - han skal måske ikke være så dygtigt selv (fordi ingen kan klare hele den siden med mindre de har gjort det før og har en tiger i maven)

Da han skal vide alt om serverteknologi, indtægter via reklamer, software udvikling og ikke mindst skal han være dig tro - fordi de mail du kommer til at indsamle har en værdi af ca. 10 kr per stk (sort) - derudover skal han kunne tage imod alle problembørn og løse dem når de kommer og ikke bare hæve løn for dem (og ja for 2 år siden ville jeg også have taget imod denne opgave som lønarbejder job - da det er en høj profit og no risk) - så det du har brug for er en kompetance som du ikke har og du har derfor brug for en medejer som har en fælles interesse i at får sitet op og køre. så vi taler % (et sted mellem 30%-70% alt efter hvad du allerede har samlet af indtægter allerede )

Og den person skal derudover have et godt netværk (som sagt ingen får den slags til at virke alene ) og helst have lavet det før eller lignende ting

Og ja hvorfor siger jeg det - Jo jeg har lavet det før og laver pt. en lignede portal og der er en masse bøvl som skal fixes helst inde en dag - hver gang det kommer også fredag nat kl 23.50

Så er der jura'en (din bedste ven og din værste fjende) - den skal du også have en på - samme problemer men dette er en engang fortelse på et sted mellem 20-80 k (avs)

Så er der hvordan vi gør det her - jeg antager du er i KBH siden du nævner DKBN og Nigthleif - ellers er der ca. 5 andre steder i Jylland :D - så lad os mødes og tage en kop kaffe hvor jeg lige underskriver en tavsheds erklæring og hvis du kommer for tæt segment mæssigt på en af mine kunder siger jeg stop og vi tager den derfra.

Jeg er bekendt med følgende lovbestemmelser
                      Borgerlig straffelov §263, §264c og §264d
                      Lov om markedsføring §1, §10 og §22 stk. 4

Som er reglerne ang. tavshed og hvad straffen er (ret normalt i denne branche at skrive under på  - da der er mange penge og en del skidte fætre i denne verden specielt når du køre …. Og her gør det avs)

Jeg vil meget gerne hjælpe dig igen - og hvis jeg ikke kan eller må pga. andre kontrakter - sååå kan jeg måske flytte dit segment og se om det kan betale sig i kr. jeg ved efterhånden hvem der har været der og gået og et eller andet sted er det skidt at starte hvor 5 er fejlet før som har haft over 100 K at lege med

Jeg har også et ret stort netværk i dating verden – gennem andre personer og det kan også være dig en fordel, folk vil gerne hjælpe dig hvis du ikke truer deres levebrød  - men min største force er i universitets verden indenfor kodning - det er som regl folk som man kan stole på, fordi de har brugt 5 år af deres liv på det her og man laver EN FEJL - så er man færdig som troværdig datalog og de 5 år er spildt :( (rygter alene kan gøre skidte ting)

men skriv en mail Ole.Oldhoj@gmail.com
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
03. april 2006 - 12:41 #24
---> Ole

Der er da en der ikke sætter sit eget lys under en skæppe, men det gælder jo selvfølgelig også om at vinde opgaven.

Men at sætte os andre i så åbentlyst miskredit, grænser til injurier.

Da du ikke kender nogen af os der har svaret på dette indlæg (ihvertfald ikke mig) finder jeg det direkte fornærmende at blive omtalt på denne måde.

Og du gør det vel også blot for dine blå øjnes skyld, der er vel ikke nogen økonomisk interesse fra din side. COMON....

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
03. april 2006 - 15:12 #25
For det første - nej jeg ønsker ikke at anklage nogle for noget - og undskyld hvis det kan føles sådanne, min fejl - og ingens andre

Jeg er da ked at du føler dig ramt - det er blot min erfaring i denne branche, at folk ret ret dyre, SPECIELT hvis de skal op kl 2 om natten for at debugge et kerne module som omhandler en resize at oploadet billeder - sig hvis jeg tager fejl | og hvis jeg tager fejl at din time løn er 200 kr kl 2 om natten ... send dit mobil nummer til min email - men der naturligvis også muligheden som min gamle IT hjælper - at efter kl 15.30 og før kl 10 - findes jobbet ikke og han lavede ikke noget - og han røg underligt nok.

Vinde opgaven ... nej - det er jeg meget nødigt interesseret i medmindre jeg ligger inde med et allerede udviklet produkt :) - pt har jeg for meget om ørene lige,  men jeg vil meget gerne dele ud af det som jeg har lært om denne branche - af egne erfaringer, og hvad andre sagde til mig før jeg selv startede.

Og nej - jeg ville ikke gøre det for mine blå øjne skyld - jeg tror faktisk jeg skrev jeg ville tage 30 - 70 % af firma'et (sååå jo jeg er ikke helt billig en - men jeg har blå øjne :D )

Men jo jeg drikker gerne en kop kaffe med en person der vil starte op i denne branche for mine blå øjnes skyld (det koster måske 20 - 30 kr. - og fred være med det) - hvis han har succes får han også et stort netværk og et videre samarbejde ville kunne være kr i lomme på mig, da viden koster (Ihverfald for mig ) og at man ville kunne få en postmorton samtale ville hellere ikke være skidt (postmorton = lidt mobhidt navn - men det er de erfaringer som folk har fået af at lave dette her - uden at komme ind på om det er en succes eller fallit - men bare erfaringerne )

MVH Ole
Avatar billede langthjem Nybegynder
11. april 2006 - 21:14 #26
Kan du ikke smide et oplæg til mig på info(a)cimplesite.dk?
Tjek referencer på www.cimplesite.dk/referencer