Avatar billede ulrikp Nybegynder
28. marts 2006 - 22:14 Der er 4 kommentarer

Hvor er diskpladsen!?

Jeg har en NTFS partition på D-drevet med ca. 60 GB kapacitet. Når jeg højreklikker og vælger egenskaber siger den, at jeg kun har 2 GB tilbage, men når jeg vælger alle folderne (+ skjulte filer) og vælger egenskaber siger den, at det kun fylder 4 GB. Hvad dælen er det, der optager de sidste 54GB?! Har også kørt en chkdsk, som også mener, der er brugt 58 GB...
Avatar billede jacla Nybegynder
28. marts 2006 - 22:26 #1
Har du lavet din partition aktiv, det kan du se ved at kører FDISK.EXE.

Du kan og bruge partition magic, som viser dine primære/udvidede/og logiske drev, samt hvilket filsystem du har på partitionerne.

Du kan også ændre partitioner oprette/nedlægge mm.

MVH

Jan C
Avatar billede ulrikp Nybegynder
28. marts 2006 - 22:35 #2
D-drevet skal ikke være det aktive drev (det er ikke dette drev, den skal boote op fra). Det mærkelige er, at drevet løbende mister plads (ca. 70 MB) i timen, så der må være en eller anden proces, der fylder op på disken! Jeg aner bare ikke, hvordan jeg skal finde ud af, hvad det er, der bliver lagt ned på disken... når jeg ikke kan se det i stifinder. Jeg har brug for et værktøj til at finde ud af, hvad der sker. Og det kan FDISK eller partition magic vel ikke, så vidt jeg ved. De kan, som du siger, oprette og slette partitioner, og det er ikke det, jeg har brug for
Avatar billede ulrikp Nybegynder
28. marts 2006 - 22:36 #3
Det bør også nævnes at serveren bruges som webserver, så jeg troede først at det var logfilerne fra IIS'en, men det er det tilsyneladende heller ikke, for dem kan jeg se i stifinder, og de fylder ca. 3 GB.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. marts 2006 - 23:50 #4
du ka evt. ta et kig på disse to rootkit revealere og køre en tur med dem for at se om du ka øje på någet ad den vej
http://www.sysinternals.com/Utilities/RootkitRevealer.html
http://www.f-secure.com/blacklight/rootkit.shtml
her er der freeware tool til at se plads med, http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml