Avatar billede mandula Nybegynder
28. marts 2006 - 19:43 Der er 11 kommentarer

Bluetooth dongle

Hej

Jeg købte i fredags en bluetooth dongle for at kunne synkronisere min outlook med min mobiltelefon. Jeg har haft store problemer med at installere softwaren til den pga. certificeringen. Så jeg har ikke fået hele installation med, men har prøvet mange gange om tror ikke det kan lade sig gøre at installere det hele uden at den lige pludselig bare stopper installationen. Bluetooth er ret nyt for mig og jeg er Overhovedet ikke inde i de virtuelle comporte osv. Jeg har så prøvet ikke at installere det medfølgende software (Bluesoleil), men har prøvet at installere MSI i stedet, men det kan slet ikke finde min dongle som bruger en IVT driver. Så jeg ved faktisk ikke helt hvor jeg skal starte og slutte for intet virker tilsyneladende!!! frustrerende! burde man ikke sagtens kunne bruge en anden software til en dongle så længe den har den rigtige driver og det går jeg ud fra den har, det blev i hvertfald automatisk installeret... Håber at nogen kan hjælpe!!!

Mvh
Mandula
Avatar billede 7degreez Praktikant
28. marts 2006 - 19:59 #1
har du prøvet bare at sætte den til og se om windows genkender den?
Avatar billede mandula Nybegynder
28. marts 2006 - 20:06 #2
Ja det har jeg prøvet hvilket resulterede i af windows installerede driveren til den... hov jeg fik vist skrevet driveren forkert oppe i spørgsmålet... det er en issc bluetooth device, som den installerer.
Avatar billede mandula Nybegynder
28. marts 2006 - 20:08 #3
Når driveren er installleret skal der jo/vel installeres noget software til den og her er det så at jeg ikke kan få installeret det efterfølgende software(Bluesoleil) ordentligt og MSI softwaren kan simpelthen ikke "se" at donglen overhovedet er tilsluttet computeren!
Avatar billede mandula Nybegynder
28. marts 2006 - 20:16 #4
men issc er lavet af ivt
Avatar billede double-g Juniormester
28. marts 2006 - 22:12 #5
Det kan sagtens ske at den medfølgende software ikke vil nøjes med Windows driverne.

Har du tjekket om der ikke også er medfølgende drivere ?
Avatar billede mandula Nybegynder
29. marts 2006 - 08:17 #6
Når du siger windows drivere er det så drivere som windows automatisk installerer eller kan det også godt være drivere til en bestemt ting altså fra en anden fabrikant end windows....
Avatar billede double-g Juniormester
29. marts 2006 - 11:10 #7
Når jeg siger Windows drivere, så mener jeg de drivere som Windows insisterer på at installere, når man sætter donglen til første gang.
Avatar billede double-g Juniormester
29. marts 2006 - 11:12 #8
Men hvis der er brug for andre drivere end Windows egne, så plejer de altid at være includeret på den medfølgende CD.
Avatar billede mandula Nybegynder
29. marts 2006 - 11:52 #9
Nå, men efter at have prøvet for 20 gang at installere softwaren fik jeg det installeret, og tilsyneladende har det haft betydning hvornår jeg har sat donglen i i forhold til hvornår jeg har installeret softwaren, men det virker i hvertfald nu.. så jeg er glad...!!!
Avatar billede 7degreez Praktikant
08. april 2006 - 17:11 #10
jamen det var jo godt :)
Avatar billede 7degreez Praktikant
08. april 2006 - 17:11 #11
hehe;)