Avatar billede recryl Nybegynder
28. marts 2006 - 14:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Får grafikkortet for lidt strøm?

Jeg har netop skiftet mit grafikkort, et gammelt FX5200, ud med et lidt nyere N6600GT. Til min store frustration opdager jeg, at ydelsen er blevet ringere med det nye grafikkort. Asus SmartDoctor fortæller at ydelsen er blevet nedsat for ikke at skade hardwaren, eftersom grafikkortet ikke får nok strøm. Mit øvrige system består af:

2,7 GHz Intel Celeron D processor
1 GB DDR-RAM
Asus N6600GT 128 MB DDR3
400 W PSU
120 GB Maxtor DiamondMax10

Kan det virkelig passe at 400 W ikke er nok til at drive ovenstående system? Hvad kan jeg gøre for at løse problemet - som det ser ud nu er grafikkortet ubrugeligt :(

Håber I kan hjælpe
Mvh. Kristian
Avatar billede recryl Nybegynder
28. marts 2006 - 15:26 #1
Beklager det for hurtige nødråb. Jeg havde bare overset det sted i manualen hvor der stod, at kortet skal have sit eget strømkabel. Det har jeg godt nok ikke set tidligere, men nu kører det perfekt :) Håber ikke I brugte megen tid på at overveje muligheder!

Mvh.
Avatar billede sugemallen Nybegynder
07. april 2006 - 12:54 #2
Jeg har et grafikkort magen til. Så det må jeg da lige hjem og tjekke :o) Syntes da bare ikke der er et stik hertil???