Avatar billede recep Nybegynder
28. marts 2006 - 14:46 Der er 9 kommentarer

Lave html side af word dokument til intranet

Hej Eksperter,
når jeg laver et word dokument med div. tabulatorer og formatering og så forsøger at lave et html dokument bliver det helt mærkeligt og "hulter-til-bulter" at se på. Det skal bruges til et intranet. Er der en nem måde at undgå dette på, evt. ved at bruge Powerpoint, Excel eller andre?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2006 - 14:49 #1
Nu er word jo ikke kendt som en af de bedre "HTML-editorer" ;o) Det er nok bedst at enten skrive html-koden selv eller bruge dreamviewer
Avatar billede recep Nybegynder
28. marts 2006 - 14:52 #2
Hej Michael,
nej, det frygtede jeg lidt - dine 2 forslag bliver nok lidt for avancerede. Er der virkelig ingen Office-programmer, der virker ok? Ellers er der vel nærmest ingen grund til, at man kan gemme filerne som html?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2006 - 14:54 #3
Der er ingen Microsoftprodukter der egner sig til webudvikling (foruden notepad).
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2006 - 14:56 #4
du kunne jo benytte  MS Frontpage  ;o)  (rimelig pris og let at gå til)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2006 - 14:56 #5
Der er jo Frontpage, men abselut ikke noget jeg kan rekommendere. Men det er nok det nærmeste du kommer i WYSIWYG fra microsoft og som er lige til at gå til
Avatar billede recep Nybegynder
28. marts 2006 - 15:08 #6
Uhhh, det var da irriterende. Det lyder bare underligt, at man slet ikke kan bruge funktionen til noget?
Avatar billede jkrons Professor
28. marts 2006 - 17:35 #7
Du kan godt bruge funktionen, men kun tuil meget simple Word dokumenter. Word indeholder ret mange funktioner, som ikke har pendanter i HTML sproget, og som Wordc derfor forsøger at "oversætte" til noget, der ligner.
Avatar billede recep Nybegynder
03. april 2006 - 13:59 #8
Hvad med f.eks. Powerpoint? Er det bedre?
Avatar billede hcma Novice
03. april 2006 - 15:09 #9
nej