Avatar billede clha Nybegynder
28. marts 2006 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dokumentadgang til anden computer i privat trådløst netværk

3 computere med Windows XP i samme trådløse netværk.

Forskellige dokumenter er fordelt på de 3 computere. Vi er blevet trætte af at vandre mellem de 3 computere for at få fat i dokumenterne.

Hvordan får jeg adgang til dokumenter i en af de andre to computere, når jeg sidder ved computer 1?
Avatar billede pheen Nybegynder
28. marts 2006 - 13:13 #1
Du kan jo dele den mappe du har dine dokumenter liggende i.
Hvis det er den mappe der som standard er angivet i windows dokumenter ligger den i C:\documents and settings\"Bruger"\
i denne mappe ligger der en mappe der hedder dokumenter. Højreklik og vælg deling og sikkerhed. Vælg "Del denne mappe". Under "tilladelser" opsættes om brugeren skal have ret til at ændre filer eller kun læse.
Ved denne løsning får alle adgang til alles dokumenter. (Det kan jo være en sikkerheds brist i de fleste tilfælde.)
Jeg ville anbefale at lave en mappe til delte dokumenter og så dele den på gældende mappe. Så kan man jo selv bestemme hvilke dokumenter der skal deles.
Avatar billede clha Nybegynder
14. april 2006 - 09:14 #2
Det var jo simpelt! Tak for det.

Nu vil jeg selvfølgelig have mere. Jeg har 2 printere på den ene computer, og en printer på en anden. Men kun nogle af printerne kan kommanderes fra en af de andre computere. Een printer går igennem - en gammel HP laser jet series II. Men en Brother HL-1030 vil stadig kun vise sig på den computer, hvor den er installeret. En Epson Stylus viser sig på een remote computer foruden på den computer, hvor den er installeret.

Kan man gøre noget?
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
17. april 2006 - 17:04 #3
Clha >

Du skal nok lige tilbyde pheen nogle poins og så oprette dit nye spørgsmål for sig selv. Jeg har ikke umiddelbart en løsning på dit printerproblem med mindre du har glemt at dele dem i netværket...
Avatar billede clha Nybegynder
17. april 2006 - 23:32 #4
Kære pheen, kan du signalere svar for din indsats, så jeg kan sende pointene?
Avatar billede pheen Nybegynder
18. april 2006 - 07:51 #5
Svar ;)

Hmm, til dit problem med printeren, du har husket at dele printeren ikk ? ;)
Avatar billede clha Nybegynder
18. april 2006 - 09:14 #6
Jeg behøvede jo ikke at dele de andre printere. De fordelte sig selv, da jeg fordelte dokumenterne. Men nu må jeg se nærmere på det.