Avatar billede peturkirke Novice
28. marts 2006 - 12:12 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

ftp på windows 2003

er der en indbygget ftp-server på Windows 2003 server ?

hvis ja, hvordan eller hvorhenne sættes den op ?
Avatar billede pheen Nybegynder
28. marts 2006 - 12:28 #1
Du skal have installeret din IIS (Internet Information Server)
-> Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components -> Application Server -> IIS -> Derunder er der en FTP-Service
/Pheen
Avatar billede benzboy Nybegynder
28. marts 2006 - 12:34 #2
Der er ganske rigtigt en ftp service indbygget i 2003. Den kan dog ikke anbefales. Du vil få meget mere ud af at installere en "rigtig" ftp server.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
28. marts 2006 - 12:36 #3
benzboy >> og hvad er navnet/navne på sådan en ;)
Avatar billede benzboy Nybegynder
28. marts 2006 - 12:39 #4
Jaah, der findes jo nærmest uhyggeligt mange. Prøv evt. en søgning på "ftp server". Selv bruger jeg Bulletproof, een af mine venner bruger Serv-U. Så er der jo en Cerberus og Zserver. Du må prøve dig lidt frem :-)
Avatar billede noob2003 Nybegynder
28. marts 2006 - 12:43 #5
bruger selv Serv-U med mysql support ;)
Avatar billede pheen Nybegynder
28. marts 2006 - 12:55 #6
Helt enig... Serv-u og bulletproof er anbefalelses værdige...
Avatar billede benzboy Nybegynder
28. marts 2006 - 12:58 #7
Nu fik jeg selv lige blod på tanden efter al den snak om Serv-U og begyndte at teste den. Den ser faktisk ikke så tosset ud.
Avatar billede pheen Nybegynder
28. marts 2006 - 13:01 #8
Hehe.... ja jeg kører også selv med den... :)
Avatar billede misbruger Nybegynder
28. marts 2006 - 13:11 #9
Serv-U er absolut (blandt) de(n) bedste!
Avatar billede noob2003 Nybegynder
28. marts 2006 - 13:11 #10
Er faktisk igang med at lave et hostingsystem hvor bl.a. Serv-U er et de programmer man kan benytte ;)
Avatar billede peturkirke Novice
29. marts 2006 - 18:42 #11
jeg har nu indstalleret den indbyggede ftp-server. Hvordan sættes den op ? Skal man oprette brugere i windows eller som ftp-brugere ?
Avatar billede peturkirke Novice
07. april 2006 - 14:22 #12
jeg har indstalleret Serv-U, men når jeg trykker på PUT DOMAIN ONLINE, så sker der ikke en skid. Er der nogen der kender det problem ?
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 15:29 #13
Den her har du ikke fået meget respons på. Hvis ikke du har fået det til at virke så råb lige op så skal jeg prøve at installere Serv-U og se om jeg kan hjælpe dig.
Avatar billede peturkirke Novice
08. april 2006 - 15:30 #14
rååååber !!!!
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 15:32 #15
Jeg skal lige have den installeret så må vi kigge på det.
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 15:40 #16
Nu fik jeg den installeret og kan se at domæne er online. Skal jeg forstå det sådan at dit domain står som offline og at der ikke sker noget når du trykker Put Domain Online ?
Avatar billede peturkirke Novice
08. april 2006 - 15:43 #17
nemli, og jeg forstår simpelten ikke hvorfor, og der står ikke noget i hjælpen. Kan man ikke kalde domænet det som man vil ?
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 16:04 #18
Jo, det har jeg da gjort her så det burde ikke betyde noget. Det slog mig lige: har du stadig 2003`s egen ftp server installeret kunne den måske ligge i vejen for Serv-U ?
Og hvad med Domain IP address, hvordan står den ?
Avatar billede peturkirke Novice
08. april 2006 - 16:09 #19
ja jeg har stadig windows egen ftp server indstalleret.
og Domain IP address har jeg ikke sat til noget som helst.

jeg sidder ikke ved serveren lige nu, så jeg får ikke afprøvet noget før på mandag, desværre.
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 16:13 #20
Jeg har bare sat den til at tage IP adressen automatisk. Der står sådan her: Use any available IP address og det gør der sikkert også i din. Lige nu hælder jeg mest til at 2003`s egen ftp forstyrrer men det eksperiment kan jeg da bare lige lave på min egen.
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 16:23 #21
Det var sørme den :-) Efter at have installeret den indbyggede ftp service har jeg nøjagtig samme problem som du beskriver. Så er der jo kun een løsning. Ud med den indbyggede, pronto.
Avatar billede peturkirke Novice
08. april 2006 - 16:29 #22
tusind tak, kan du skrive et svar, så får du poeng på mandag  :)
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 16:34 #23
Det vil ikke være helt fair at give mig point da, jeg jo ikke hjalp dig med dit oprindelige spørgsmål i denne tråd der gik på hvordan man installerede den indbyggede ftp service. Skal vi havce denne tråd lukket må det nok være pheen der har fortjent at få point.
Avatar billede peturkirke Novice
08. april 2006 - 16:43 #24
ok så laver jeg lige et andet spørsmål på mandag for din skyld
Avatar billede benzboy Nybegynder
08. april 2006 - 16:50 #25
Det behøver du såmænd ikke. Jeg går ikke op i karma og point. Det giver ikke andet end ballade Jeg så helst det system afskaffet. Men da det nu er her er er vi jo sådan set nødt til at bruge det for at lukke trådene korrekt Giv du bare point til pheen. Glæden over at have hjulpet er det der holder mig igang.
Avatar billede peturkirke Novice
05. maj 2006 - 13:49 #26
pheen, skriv et svar, så får du poengene, du svarede jo fint på det her spørgsmål med det samme
Avatar billede pheen Nybegynder
05. maj 2006 - 21:21 #27
Sorry... ;) Haft lidt travlt... :)