Avatar billede kres Nybegynder
27. marts 2006 - 23:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Variabler i URL'en

Hej eksperter
Min side er netop blevet opgraderet fra php 4.1.1 til php 5.0.4, hvilket har gjort at min side ikke fungerere længere.

På min side har jeg en række menupunkter, som henviser til en variabel. Eksempelvis:
<a href="index.php?kategori=om_mig">Om mig</a>

Det resulterede i at include-funktionen viser om_mig.php i index.php, men nu virker det ikke længere.

<?php
  include("$kategori.php");
?>

Hvad gør jeg forkert? Er der andre måder at gøre det på?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. marts 2006 - 23:18 #1
<?php
  $kategori=$_GET['kategori'];
  include("$kategori.php");
?>

Men lad nu være med at bruge det i praksis, uden at test om den side der inkluderes er een af dem du vil have inkluderet - læs: gabende sikkerhedshul.
Avatar billede kres Nybegynder
30. marts 2006 - 18:56 #2
Tak for svaret.
Avatar billede kres Nybegynder
30. marts 2006 - 18:57 #3
Hvordan giver man point
Avatar billede kres Nybegynder
30. marts 2006 - 18:58 #4
kan ikke hitte ud af det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2006 - 19:27 #5
Du accepterer blot eget svar - jeg samler slet ikke på point, tak.