Avatar billede anuseren Nybegynder
27. marts 2006 - 21:06 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Premiere pro 1.5 til dvd

Jeg vil gerne brænde de film jeg laver i Premiere Pro 1.5 til DVD med menuer m.m...

Hvordan gør jeg det?

Pt har jeg TMPGEnc DVD Author 1.6, som umiddelbart er fint nok... Det kræver selvfølgelig at filmen man vil brænde er i mpeg2 format.

Jeg troede faktisk at de film jeg sad og lavede i premiere, ud fra mine miniDV bånd VAR et mpeg2 format... Men jeg blev klogere... eller hvad?

Hvordan gør jeg bedst?

Hvad er jeres erfaringer?

Skal jeg eksportere filmen fra premiere, og bagefter lave den om til mpeg2 i et eller andet program..?
Avatar billede toberg Nybegynder
27. marts 2006 - 21:47 #1
Du redigere din film i dv avi format med mindre du har sat den til noget andet. Du gør det at du går i filer. Trykker på eksport til dvd så brændes din fil direkte på dvd. Skal der menuer på er det nemmeste nok at eksporter til avi. Hente den nye avi fil ind i nero. I nero er der nogle menuer du kan bruge så er det bare at brænde dem ud.

Der findes også en hjemmeside der kan hjælpe dig med alt ved video redigering www.davk.dk
Avatar billede toberg Nybegynder
28. marts 2006 - 02:49 #2
var det svar nok så accepter venligst
Avatar billede fuglen1 Novice
28. marts 2006 - 14:43 #3
Men er det ikke bedst at eksportere video til mpeg og lave menuer og det i Tmpgenc dvdauthor.Nu ved ikke om primere kan ekspertere til mpeg filer.
Avatar billede toberg Nybegynder
28. marts 2006 - 16:03 #4
Det bedste er at lave hele filmen i avi, det har højeste komprimering. Når du så laver din film er det nemeste program til at redigere og lave filmen med menuer og det hele faktisk nok studio 10 eller studio 9 fra pinnacle, det er et program der er nemt og kan det hele. Premier pro kan meget men det kræver en stor indsats af brugern at finde ud af det.
Avatar billede toberg Nybegynder
28. marts 2006 - 16:04 #5
Har du lavet filmen i premier pro kan du også eksporter til mpeg2 også lave det i det program du kender
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. marts 2006 - 16:07 #6
torberg> hvordan eksporterer jeg til mpeg2 i premiere?
Avatar billede toberg Nybegynder
28. marts 2006 - 16:19 #7
Filer eksport adobe encoder. dvd mpeg pal dv 4*3 high quality 7 mb cbr tro jeg nok.
Avatar billede toberg Nybegynder
09. april 2006 - 15:47 #8
Hvis du kunne bruge svaret må du gerne afslute det her med at acceptere svaret
Avatar billede toberg Nybegynder
22. marts 2007 - 13:36 #9
Tak