Avatar billede flindt Nybegynder
03. maj 2001 - 19:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Xircom PCMCIA 10/100 - Problem

Hejsa Alle sammen! :)

Jeg har et problem med mit nye Xircom PCMCIA netkort. Det er et \"CE3B-100\"-kort (altså kun 10/100, ikke modem osv.)

Kortet kan køre 10 mbit, som det skal. Og når der skiftes til 100 - lyser min swicth, som værende en 100 mbit enhed. Men når der kørers 100 mbit, kører den stadig kun med de ca. 1 mb/sek ;(

Problemet er at det kører for langsomt når det overføreses data...Jeg har installeret kortet med de nyeste drivere fra Xircom´s site. Jeg har prøvet med Win98 og Win2000, men der sker det samme.

Der er igen forskel om den står til Half  eller Full Dublex.

Jeg forstår bare ikke hvorfor den ikke køre med de 2-3 mb/sek...

(det er en Dell Inspiron 3200)

-Håber nogle hjælpe!
Avatar billede makse Nybegynder
03. maj 2001 - 20:02 #1
Hvor hurtigt kan den enhed du sender til, modtage data?
Avatar billede jtt Nybegynder
03. maj 2001 - 20:12 #2
Hej Flindt

Er det gamle pathkabler (eller hjemmelavede) du anvender f.eks. 10-BaseTX eller noget lignende. De supporterer sjældent mere en 10Mbit

mvh

JTT

Avatar billede jasber Nybegynder
03. maj 2001 - 20:25 #3
Det er sikkert fordi din hub/switch ikke har support for auto-negotiation hvorfor du skal \"force\" dit netkort til at kører 100 Mbit/s ved half/full duplex - Dit patch kabel skal være af typen UTP Cat. 5 - Husk at max. afstanden er 100 meter.
Avatar billede flindt Nybegynder
03. maj 2001 - 22:21 #4
Hejsa Dér

men altså det er et hjemmelavet kabel - ja - men det har kørt 100 mbit mellem min stationær og en anden stationær....uden problemer.
(derfor er det ikke kablet)

Min Switch har auto-negotiation og kablerne er UTP Cat. 5 (så det er heller ikke det)
*afstanden er også kun 3 meter*

Og jeg har prøvet med et krydset kabel, men samme problem ;(
Avatar billede flindt Nybegynder
03. maj 2001 - 22:26 #5
Og til Makse>> Det er en T-bird 1 Ghz, med en 20 GB, 7200 rpm, og 100 mbit 3com netkort...

*imellem har jeg jo så min 10/100 Switch*

*men selv om jeg benytter et krydset kabel - kører den stadig ikke med mere end 1 mb/sek*
Avatar billede jens_k Nybegynder
05. maj 2001 - 23:07 #6
Flindt... Jeg har haft samme problem med min Inspirion.... Og det var også et Xircom netkort.. Jeg sendte en mail til Dell.. og så sendte de en patch tilbage til mig.. Og så kørte det bare derud ad... Så tag og smid en mail ved Dell...
Avatar billede flindt Nybegynder
06. maj 2001 - 00:17 #7
Ok - Jens K - det prøver jeg :)

....har du evt. den patch - og kan sende den til mig?...
Avatar billede jens_k Nybegynder
06. maj 2001 - 00:26 #8
Nej.. Desværre.. Jeg kan ikke finde den... For så havde du også fået et link til den.. :(
Avatar billede flindt Nybegynder
06. maj 2001 - 02:08 #9
Ok - men kan du huske navet på den eller hvad den gjorde?
(der findes mange patch´s på Dell´s site til min bærbar - og de er ikke så hurtige til at svarer på min mail ;(
Avatar billede flindt Nybegynder
08. maj 2001 - 10:21 #10
Hmmm - se lige hvad Dell skriver tilbage til mig, når jeg spørger om den patch:

\"Hej, vi har aldrig solgt den type af maskine i Danmark, og derfor kan vi heller ikke supportere den.
Med venlig hilsen / Best regards\"

- Hvor DÅRLIG support er det???

(og hvad hel... gør man så, hvis de ikke engang vil give mig den)?...

(den er købt i USA, ja - men hvorfor sender de så ikke bare den patch, fra USA)?

(mailen er sendt til support@dell.com) - og så skriver de tilbage fra support@dell.dk - at de ikke har den) - tsk tsk
Avatar billede jens_k Nybegynder
08. maj 2001 - 12:01 #11
Ja. Det er fandeme ringe..... Men gå ind på Dell.com og skriv en mail på engelsk... Så må de da fatte at du skal bruge den patch..
Avatar billede flindt Nybegynder
08. maj 2001 - 12:46 #12
Det var desværre også det jeg gjorde... og fik svar tilbage på dansk ;(

men nu har de givet mig urlén: http://webtalk.us.dell.com/default.asp

*men den fatter man jo minus af*
Avatar billede flindt Nybegynder
04. juli 2001 - 00:54 #13
Hey - jeg har nu solgt kortet - da jeg Aldrig fik den til at kører - som det skulle ;(

Dell kunne ikke engang selv finde den patch...

Så derfor får du kun 20 point - Jens K
Avatar billede flindt Nybegynder
04. juli 2001 - 00:56 #14
Her :)
Avatar billede jens_k Nybegynder
04. juli 2001 - 08:18 #15
Flindt.. Jeg siger Tak.. Hvis du stadig mangler et netkort.. Så har jeg en masse 10 mbit til og ligge.. Og jeg tror faktisk at jeg har en splinter ny 3Com 100 mbit.. Og det er PCMCIA.... Såee.. Hvis du er intérresteret... Kan vi måske finde en pris...

Mail mig på jk@athena.as hvis det har interresse..

/JK