Avatar billede ganz Nybegynder
03. maj 2001 - 19:49 Der er 2 kommentarer

Image Drive Pro 4.0 kan ikke se min ATA100 HD ?

Jeg bruger jævntligt Drive Image Pro 4.0 til imaging af min HD.

Problemet ligger tilsyndeladende i at jeg har opgraderet min pc\'er til et Asus A7V med indbygget Promise Ultra100 IDE Controller med tilsvarende ATA100 harddisk !.

Det har medført at Drive Image ikke længere kan se harddisken, og at jeg derfor ikke kan lægge imaget på ATA100 harddisken.

Udfra det går jeg udfra at der skal tilføjes en dos baseret Promise ATA100 Driver i boot sekvensen via Drive Image Boot Disk Builder.

Spørgsmålet er bare hvordan ???
Avatar billede ganz Nybegynder
03. maj 2001 - 20:10 #1
Drive Image Boot Disk Builder ser ikke ud til at være i stand til at tilføje drivere.

Der er nogle parametre eller switches der kan tilføjes og de er følgende:

/DBG[=<Filename>]  - Enable debug messages
/DSK=<Number>  - Specify disk number for macro commands
/ERR=<Filename>  - Specify error output file
/HPC  - Hide partitions after copy
/I24  - Ignore partition past 1024 cylinder error
/IFC  - Ignore file system checks
/IMG=<Filename>  - Specify image file
/LOG=<Filename>  - Specify log output file
/MBI[=<Number>]  - Image the MBR of the specified disk.
/MBR[=<Number>]  - Restore MBR to specified drive
/MFS=<Number>  - Set maximum image file size
/NBS  - No bad sector checking
/NRB  - No reboot after program exit
/NUI  - No user interaction
/PWD=<String>  - Protect image file with password
/RAV  - Read and verify all disk writes
/RPP  - Resize partitions proportionally
/SCO  - Syntax check only (when running script)
/SNC  - Scripting No Cancel - No UI Cancel button in scripting mode
/SSO  - Store system structures only
/VER  - In scripting mode, display product VERsion name & number but don\'t run
the product.
/VIP  - Verify image partitions
/WFS  - Wipe first sector after deleting all partitions

Ingen af disse vedrører drivere, så jeg skal nok tilføje ATA100 driveren manuelt !
Avatar billede ganz Nybegynder
22. marts 2006 - 19:12 #2
:-(