Avatar billede dahund Nybegynder
27. marts 2006 - 17:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvad ville det koste at få lavet en webshop.

Hey sidder og overvejer at starte et firma som hoppy, indenfor computer service. Primært for at få noget erfaring inden for dette felt, men også for de jeg altid har overvejet det. Skal til at læse videre og kunne godt tjene lidt ekstra (hvis det virker).

Men jeg skal bruge en webshop, har været lidt rundt omkring blandt andet på dandomain.dk og oscommerce.com, problemet er at jeg ikke er alt for god til det har dig lejet lidt med html xhtml php asp sql. Så jeg har næsten besluttet at jeg ikke gider at lave det selv specielt ikke når der er så mange der er bedre til det end mig.

På siden skal man blandt andet kunne betale med dk/visa/osv. skal Være let at opd vare og priser, fedt og simpelt design. kunne også godt tænke mig e mærket på siden. osv

håber der er nogen der har nogle idéer eller om der er nogen der kan så vil jeg være meget glad, pris har jeg ikke nogen idé om men selvfølgelig skal det være rimeligt.

mvh a
Avatar billede dahund Nybegynder
27. marts 2006 - 17:56 #1
ps, arbejder som pc support (ikke hotline),
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. marts 2006 - 18:09 #2
Prøv at læse lidt mere her:

http://www.pbs-international.dk/frontpage

Læs igen på hos bl.a. Dandomain - de har færdige løsninger - så du bare skal betale for.

Alle webshops kræver at du har en indløsnings aftale - enten hos DIPS eller PBS - der findes måske også andre
Avatar billede dahund Nybegynder
27. marts 2006 - 18:18 #3
jo du har da ret men syntes bare 1000 kr er meget når man blot skal bruge det som hobby virksomhed. til at få noget rutine indefor det. altså vikrsomheds start regnskab osv, så burde det kunne gøres billigere
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. marts 2006 - 18:26 #4
Det tvivler jeg på at du kan.
Avatar billede dahund Nybegynder
27. marts 2006 - 18:28 #5
heller hvis jeg selv har et webhotel, det kan da ikke passe, dvs hvis jeg selv gik igang med feks oppensource webshop så ville jeg ikke kunne klare det billigere.
Avatar billede agermose Nybegynder
27. marts 2006 - 18:37 #6
en indløsningsaftale har man med PBS ikke med DIPS. DIPS er gateway udbyder og vel nok den dyreste af dem alle.

der er mange, der har færdigpakker med gateway og færdigshop som pakke løsning, og det er nok den bedste måde at komme igang. Holder ideen kan du altid se på om det giver mening for dig at få noget mere tilrettet dine ønsker.

og er 1000,- meget, så er der ingen ide i at gå igang med mindre det virkelig er for sjov, og så kan du lige så godt håndtere det per efterkrav og spare de penge.

/Jan Agermose
Avatar billede markbarner Praktikant
27. marts 2006 - 18:56 #7
Hej,
Jeg sælger selv internet shops og jeg anbefaler ikke du køber nogen shop hvis du synes 1000kr er meget. Normalt koster en shop fra 10.000 hvis man skal have nogen til at sætte den op og man ikke selv gider/eller har tid til at sætte det op selv.

Jeg kan stærkt anbefale www.afront.dk - jeg anbefaler alle mine kunder dem da de har et færdigt produkt. De har nogle færdigdesignet shops men hvis man ikke vil have det plejer jeg at lave et webdesign til en kunde og så samarbejder jeg med afront med at tilpasse webdesignet til shoppen. der er mange kunder der har været helt vildt glade for det! Hvis du køber det igennem mig kan du spare en hel del på oprettelsen... :-)

God fornøjelse med at finde noget under 1000,- som virker. Sig endelig til hvis du finder nogen?

mvh
Mark
fra ComputerArts.dk
Avatar billede dahund Nybegynder
27. marts 2006 - 19:02 #8
hmm, ja det kunne der være noget om. nogen idéer til hvad for ting jeg skulle vælge så der er jo et par moduler at vælge imellem.

men i mener altså at det er en bedre idée at købe en aftale med dandomain, er det så prisen ialt, eller kommer der ekstra gebyr oven i.

plus er der nogen mulighed for selv at lave designet på de sider eller skal man vælge deres standard ting. (-:

på forhånd tAK
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 19:57 #9
Der er flere firmaer der kan skræddersy en shop til dog, hvor der er tilvalg for både dankort og e-wire.

E-mærket vil jeg lige sige tror jeg ikke du behøver, for det første koster det 3000 kr. ex. moms om året og hvis det er hobby, er det måske lidt mange penge for det.
Samtidig har der lige været en lille diskussion her på eksperten hvor de fleste nænvte at de var ret lige glade med e-mærket.

Vi kan godt finde ud af en god løsning på en shop med dankort betaling osv.
Du kan skrive til mig på osj@device.dk, hvis du ikke allerde har fundet et andet tilbud du vil benytte dig af.
Avatar billede dahund Nybegynder
28. marts 2006 - 10:24 #10
Ok Thx fo hjælpen drenge, (oh piger hvis de er her). jeg kigger på det men må jo nok indrømme at dandomain´s løsning er meget fed den kan ihvertfald spare mig for en masse tid.

Spacemaninc jeg skriver til dig inden for de nærmeste dage hvis jeg skulle få løst til den anden idé. håber det er ok.

movingrok du for point for svar da, det umiddelbart er den bedste idé. Nu skal jeg bare finde nogen der er gode til at lave et fedt design på sådan en side.

mvh a
Avatar billede cygnet Praktikant
28. marts 2006 - 15:05 #11
dahund >

Du kan selv redigerer dit design inden for givne rammer via dandomains løsning. Jeg har f.eks. redigeret deres standard design til at se sådan ud på www.bodylab.dk

Ved en dandomain løsning kommer der løbende udgifter udgifter i form af leje, og hvis du ønsker betaling med dankort, skal du ALTID have en indløsningsaftale hos PBS. Dog vil jeg anbefale du starte med at kører det pr. efterkrav.

Med venlig hilsen
Kristian Sørensen