Avatar billede Spotgun Seniormester
27. marts 2006 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny hardware til server

Min gamle server, lavet af diverse stumper der var til overs, er efterhånden ved at køre så elendigt, at jeg nu vil ha' fingrene i noget nyt hardware til den.

Jeg er derfor på jagt efter det billigste bundkort som har følgende specs:
- Onboard grafikkort
- Onboard Gigabit LAN
- To IDE-controllere (SATA er ikke et krav)
- Mindst to almindelige PCI slots

Desuden skal jeg bruge et link til den billigste processor samt 2 x 512 mb ram som passer på bundkortet.

Jeg skal muligvis også bruge en ny strømforsyning, der kan trække ovenstående setup + ca. 6-7 harddisks. Kabinet har jeg allerede.

Maskinen skal ikke trække andet end en simpel filserver, så performance er ikke så vigtig. Har trods alt overlevet på en gammel 450mhz AMD processor indtil nu :)
Avatar billede freespace Nybegynder
27. marts 2006 - 20:17 #1
Hvor mange penge vil du bruge på det?
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. marts 2006 - 20:32 #3
Økonomien er underordnet, men selvsagt regner jeg ikke med at bruge en formue på det, da det ikke skal trække alverden i min server...

Kigger lige på dine links!
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. marts 2006 - 23:29 #4
Det ser fint ud... Smider du et svar?
Avatar billede freespace Nybegynder
28. marts 2006 - 10:37 #5
:)