Avatar billede abatabat Nybegynder
27. marts 2006 - 09:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

mobilapplikation, hvordan ligges den på nettet

hej.
Jeg har med netbeans IDE 5(og mobil pakke) lavet en halloworld. men hvordan får jeg den på nettet, jeg tror jeg skal bruge JAD eller JAR filen, men ellers aner jeg intet om det. nogle der kan hjælpe?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
27. marts 2006 - 11:34 #1
Du skal bruge begge filer.  Jar filen indeholder din applikation + data.  Jad filen indeholder en beskrivelse af hvilken klasse der skal kaldes, størrelsen på jar, lokation af jar etc. etc.

Her et eksempel på en JAD:

MicroEdition-Profile: MIDP-1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.0
MIDlet-Name: TicTacToe
MIDlet-Version: 1r1
MIDlet-Vendor: Schau.Com
MIDlet-Jar-Size: 12781
MIDlet-Jar-URL: http://www.schau.com/ota/get.php?p=ttt
MIDlet-1: TicTacToe, , TicTacToe.TicTacToeMIDlet
Nokia-MIDlet-Category: Game

Her en liste over attributer:

http://java.sun.com/j2me/docs/alt-html/WTK104_UG/Ap_Attributes.html
Avatar billede abatabat Nybegynder
27. marts 2006 - 12:55 #2
jeg bruger en tomcat server, kender du til hvordan man kan deploy det på den?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
27. marts 2006 - 15:14 #3
Nej - men det er vist ligesom alt andet der kan deployes på en tomcat.  Se evt.

http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=618605&messageID=3975485
Avatar billede javaisnice Nybegynder
29. marts 2006 - 12:02 #4
du flytter blot de to filer ind i samme mappe, som dine webpages ligger i.
Avatar billede abatabat Nybegynder
06. april 2006 - 14:30 #5
smid lige et svar så er der point...
Avatar billede javaisnice Nybegynder
06. april 2006 - 18:00 #6
Her er et svar hvis det er mig du mener :-)....
Avatar billede brilleaben Nybegynder
06. april 2006 - 20:26 #7
Og et fra mig :-)