Avatar billede gerdas Nybegynder
26. marts 2006 - 22:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Baggrundsmusik på hjemmesiden fungerer ikke

Hej!
Nogen, som kan hjælpe mig med at få baggrundsmusikken på følgende side til at fungere: http://www.assisimission.net/artikler/artikler.htm

Musikken spiller, når jeg åbner siden, på min egen laptop - men som den eneste - altså ikke på andre computere/laptops, hvor det er blevet afprøvet.

gerda
Avatar billede spaceus Nybegynder
27. marts 2006 - 08:14 #1
jeg vil tro det er fordi du kalder m3u filen ind og det er din playlist, prøv at finde .mp3 filen istedet
Avatar billede gerdas Nybegynder
27. marts 2006 - 21:00 #2
Det hjalp. Tak for det. - Den siger dog, at "der opstod en fejl på siden" i bundlinjen - og jeg kan ikke bruge "knapperne" volumen m.v. ?
Avatar billede spaceus Nybegynder
28. marts 2006 - 15:27 #3
ok så lige en sidste men så skal der også point på bordet ;)

i linjen
function audioControl(){
if(document.getElementById('audioContainer')){ havde du getElementByLd (med lille l) istedet for i
og det samme
var e=document.getElementById('audioElement');
der ;)
håber det hjælper, ellers så mangler du

<body topmargin="0" background="../pics/bggiftern.gif" onload="audioControl()
id="audioElement" class="design">
et " efter onload="audioControl()" <-- sådan

og
if(e.src=audiofile;
}

skulle nok være if(e.src=audiofile){} eller lignene

håber det hjælper lidt
Avatar billede gerdas Nybegynder
28. marts 2006 - 21:03 #4
Tak for svar.
- jeg checker det lige ud  ik'. Med 60 points skal det også virke ik' ;-)
Måske bliver det først i morgen.
Avatar billede spaceus Nybegynder
28. marts 2006 - 21:04 #5
hehe, det klart og er der mere så ser vi på det ;)
Avatar billede gerdas Nybegynder
29. marts 2006 - 21:45 #6
Hej.

Nu har jeg haft lejlighed til at studere og sammenligne.
Jeg har prøvet frem og tilbage med getelementbyld med små bogstaver, og som det stod. Jeg kunne ikke registrere en forskel.

Jeg har sat apostrofen ind og  sat en parentes ind ved
if(e.src=audiofile;

Jeg kan dog stadig ikke bruge knapperne 'afspil', 'stop' og den står stadig med et fejlikon i bundbjælken. - Skal vi dele pointerne ....?
Avatar billede spaceus Nybegynder
30. marts 2006 - 08:10 #7
hmmm, lige en sidste post du deler point som du mener de passer ;) og værsgo

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Assisi Mission - Artikler</title>
<script type="text/javascript">
var autostart=true;
var audiofile='compagnia.mp3';
var off='Lyd fra';
var on='Lyd til';
var loop=-1;

function audioControl(){
if(document.getElementById('audioContainer')){
    document.body.innerHTML=document.body.innerHTML+ '<bgsound id="audioContainer" src=""loop="'+loop+'">'
}
var e=document.getElementById('audioElement');

if(e.src=audiofile)
{
//do something
}
else{
b.value=on;
e.src="";
autostart=true;
}

</script>

<style type=text/css
.design {width:80px;
        color:black;
        background color:white;
        font-family:verdana;
        font-size:10 px;
        cursor:hand;
        }
        </style>

<!-- TemplateEndEditable -->
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" />
<meta name="MSSmartTagsPreventParsing" content="true" />
<meta name="description" content="Assisi Mission arbejder for kristen enhed i vor tid. Gennem dialog, kurser, retræter og foredrag arbejder Assisi Mission for fred i verden og mellem religionerne" />
<meta name="keywords" content="Assissi, Assisi Mission, Pater Maximillian Mizzi, Bente Wolf, De Amerikanske Søstre, De Svenske Søstre, Frans, Francesco, Klara, franciskaner, klarisser, økumeni, interreligiøs dialog, kristen mystik, gralsvejen, kurser, retræter, foredrag, bøn, bønner, meditation, medetationer, messer, tjenester, pilgrimsrejser, Father Maximillian Mizzi, courses, retreats, interreligious dialogue, ecumenism" />
<style type="text/css">
<!--
.links {
    font-family: "Times New Roman", Times, serif;
    font-size: small;
    font-style: normal;
    line-height: normal;
    font-weight: bold;
    color: #FFFFFF;
    text-decoration: underline;
}
-->
</style>
<style type="text/css">
<!--
.links2 {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: x-small;
    font-style: normal;
    font-variant: normal;
    color: #330000;
    text-decoration: underline;
}
.links3 {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 9px;
    font-style: normal;
    font-weight: normal;
    color: #330000;
    text-decoration: underline;
}
-->
</style>
<!-- TemplateBeginEditable name="head" --><!-- TemplateEndEditable -->
</head>
<body topmargin="0" background="../pics/bggiftern.gif" onload="audioControl()" id="audioElement" class="design">
<table width="750" border="0" align="center" cellpadding="2" cellspacing="0" bgcolor="#ffffff">
  <tr>
    <td height="150" colspan="4" bordercolor="#ECBB2E" background="../pics/headartikler.jpg" title="Basilica di San Francesco set fra Assisi" border="1">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="160"><font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;</font></td>
    <td colspan="3">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td rowspan="2" valign="top"><table width="160" height="374" align="center" background="../pics/menu4.jpg">
        <tr>
          <td height="24"><div align="center"></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="21"><div align="center"><strong><font color="#ffffff"><a href="../index.htm" class="links">Velkommen</a></font></strong></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="21"><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../profil/profil.htm" class="links">Profil</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="21"><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../assisi/assisi.htm" class="links">Assisi</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../oekumeni/oekumeni.htm" class="links">&Oslash;kumeni</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../dialog/dialog.htm" class="links">Interreligi&oslash;s
              dialog</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../kurser/kurser.htm" class="links">Kurser
              og retr&aelig;ter</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../oevrige%20aktiviteter/aktiviteter.htm" class="links">&Oslash;vrige
              aktiviteter</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../nyhedsbreve/nyhedsbreve.htm" class="links">Nyhedsbreve</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong>&#8250;&#8250; Artikler</strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../boenner/boenner.htm" class="links">B&oslash;nner</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../kontakt/kontakt.htm" class="links">Kontakt</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="18"><div align="center"><font color="#ffffff"><strong><a href="../links/links.htm" class="links">Links</a></strong></font></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><font color="#ffffff">&nbsp;</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="43"><font color="#ffffff">&nbsp;</font></td>
        </tr>
      </table></td>
    <td width="33" rowspan="2" valign="top" cellpadding="2"></td>
    <!-- TemplateBeginEditable name="broedtekst" -->
    <td width="534" valign="top" cellpadding="2"><h1 align="left"><font color="#330000" size="3" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif"><em>ARTIKLER</em></font></h1>
      <p align="left"><font color="#330000" size="3" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Denne
        side er under opbygning.</font></p>
      <p align="left"><font color="#330000" size="3" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Indtil
        den bliver klar, kan du, hvis du har lyst, lytte til dette stykke musik,
        som er: LaCompagnia fra albummet Francesco il musical.</font></p>
      <p align="left">&nbsp;</p>
      <p><bgsound src="compagnia.mp3" loop=infinite></p>
      <p align="left">
        <embed src="compagnia.mp3" width="280" height="45" align="middle"></embed> </p>
      <p>&nbsp;</p>
      </td>
    <!-- TemplateEndEditable -->
    <td width="7" rowspan="2" valign="top" cellpadding="2">&nbsp; </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="534" valign="top" cellpadding="2"><p> </td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;</font></td>
    <td colspan="3"><font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;</font></td>
  </tr>
  <tr bgcolor="#ecbb2e">
    <td height="20" colspan="4"> <div align="center"> <font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><b><font size="3">ASSISI
        MISSION</font> &#8226;&nbsp;c/o Bente Wolf &#8226;&nbsp;Via Fortini 7&nbsp;&#8226;&nbsp;</b></font><font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><strong>I-06081
        Assisi (PG)&nbsp;&#8226;&nbsp;</strong></font> <font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><strong>Tel.
        (0039) 075 8155 278 </strong></font> <strong><font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><a class="links2"
        href="mailto:bente&#64;assisimission.net"><br />
        E-mail: bente&#64;assisimission.net</a></font></strong> </div></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="20"><font color="330000" size="1" face="Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;</font></td>
    <td height="20" colspan="3"><div align="right"><font color="#330000" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;&nbsp;<font size="1">Lagt
        p&aring; nettet 12. Marts 2006</font></font></div></td>
  </tr>
  <tr bgcolor="#F5C12D">
    <td colspan="4" bgcolor="#F5C12D"></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede gerdas Nybegynder
03. april 2006 - 21:47 #8
Super - tak skal du have. Nu er fejlikonet væk, og det virker i den forstand, at den spiller. - Knapperne spil/pause og stop virker dog ikke. - Det kunne selvfølgelig være godt, hvis de også virkede, men hvis du ikke lige har en anvisning, så må det blive, som det er. I hvert fald skal du have tusind tak for indsatsen. Godt arbejde.
Avatar billede gerdas Nybegynder
03. april 2006 - 21:51 #9
Jeg ville acceptere dit svar, men så at du har skrevet det som en kommentar.
Avatar billede spaceus Nybegynder
03. april 2006 - 23:49 #10
du fandt ud af det kan jeg se ;).. kan ikke helt huske tråden men skal du ikke bare starte en mediaplayer i en activeX så?

der er masser eksempler rundt omkring og vist også et tool til at sætte dem ind

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnaxctrl/html/cpad.asp

der sørme håber det kan give lidt inspiration... og tak for point
Avatar billede gerdas Nybegynder
04. april 2006 - 09:38 #11
Det vil jeg undersøge. - Jeg har lige afprøvet siden på en anden computer, og der virker spil/pause m.v. knappen. Så måske er der noget om det, som du skriver om mediaplayer m.v. Det må jeg finde ud af.
Ha' en god dag.