Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:10 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Ændre farver på scrollbars!

Nogen der ligger inde med et script/csc der kan ændre farverne på scrollbarene?
Først til mølle

E
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:11 #1
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 18:11 #2
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: 990000; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #dddddd; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #000000; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFFFFF; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #dddddd; SCROLLBAR-BASE-COLOR: #000000}

taget fra gamereactor.net
Avatar billede no_doubt Nybegynder
03. maj 2001 - 18:11 #3
Sæt dette ind og pas det til : <STYLE type=text/css>
BODY{
scrollbar-3d-light-color: #669900;
scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;
scrollbar-base-color: #000000;
scrollbar-dark-shadow-color: #ffffff;
scrollbar-face-color: #003366;
scrollbar-highlight-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #ffffff;
}
</STYLE>
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 18:12 #4
i head sektionen

<style>
BODY {    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #999999;
          SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #cccccc;
          SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #cccccc;
          SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #666666;
          SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #abb2ae;
          SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #e0d8d3;
          SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #666666
}
</style>

Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 18:20 #5
i kan godt spare jer ;) hi hi..
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:21 #6
hva mener du med det ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 18:22 #7
warpgiga....*ggg*
vist også dig...
Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:33 #8
war... var først !

E :)
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 18:35 #9
så vidt jeg kan se, så er det nute der har svaret 30 sek før war????
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:36 #10
ehhh....ikke for å brokke meg, men....så vidt jeg kan se, så ligger mitt innlegg helt øverst..postet hele 30 sekunder før warpgiga sitt innlegg...
Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:37 #11
HRM
hvorfor virket det så ikke?

:

<head>
<STYLE type=text/css>
BODY{
scrollbar-3d-light-color: #669900;
scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;
scrollbar-base-color: #000000;
scrollbar-dark-shadow-color: #ffffff;
scrollbar-face-color: #003366;
scrollbar-highlight-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #ffffff;
}
</STYLE>
<body>
</head>
dfsjlk<br>
</body>

???!
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 18:40 #12
måske fordi du har body-tag inde i head?
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:41 #13
ikke særlig smart å sette <body> tagget *før* </head> tagget, men jeg kan også se at istedenfor:

scrollbar-3d-light-color

skal det være

scrollbar-3dlight-color

men....
Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:44 #14
bare:

<style>
<!--
        A:link {text-decoration: none; color: #990000;}
        A:visited {text-decoration: none; color: #990000;}
        A:active {text-decoration: none; color: #990000;}
        A:hover {text-decoration: underline; color: #990000;}
-->
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: 990000; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #456465; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #ffffff; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: yellow; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #dddddd; SCROLLBAR-BASE-COLOR: #000000}
</style>
fsdfsd<br>

Virker heller ikke !.. hvad er det for noget skrammel? *bande højlydt*
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:46 #15
hvilken browser har du ?
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 18:46 #16
det er skrammel fra ham du lige har givet 60 point..

du kan ikke have BODY før {
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:47 #17
hva med dette:

<html>
<head>
<style type=\"text/css\">
BODY{
  scrollbar-3d-light-color: #669900;
  scrollbar-arrow-color: #000000;
  scrollbar-base-color: #000000;
  scrollbar-dark-shadow-color: #ffffff;
  scrollbar-face-color: #c5c5c5;
  scrollbar-highlight-color: #ffffff;
  scrollbar-shadow-color: #ffffff;
}
</style>
</head>
<body>
Test
</body>
</html>

det skal fungere...
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 18:47 #18
eller jo sorry....det er noget andet
Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:47 #19
nute ie 5!
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:49 #20
hvis du hadde lest den artikkelen som jeg gav deg en link til, så hadde du kunne lest at dette *kun* er understøttet av IE5.5, men...du har tydeligvis ikke lest den artikkelen...
Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:50 #21
nute nej.. for jeg bad om et script.. IKKE en artikel.. så burde jeg være informeret om diverse mangler osv!.. burde jeg ik?

E
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 18:55 #22
hmm.. det er ok hvis du vil give nute nogle points, jeg samler ikke på dem.. ;)
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 18:56 #23
vel....les igjennom de innleggene du har fått postet og fortell meg hvem som har skrevet til deg at det du ønsker kun er understøttet i IE5.5. Eller hvordan man plasserer dette på sin side. Deretter kan du lese min henvisning og fortelle meg hva som supplerer deg med mest informasjon...innleggene her eller artikkelen du kunne ha brukt 1 sekund på å klikke deg inn på, kanskje 10 sekunder på å vente til siden hadde lastet og deretter brukt 20 sekunder på å lese den. I mitt hode så blir det et regnskap som sier at du kunne ha lest dn artikkelen et sekund senere enn warpgiga hadde postet sitt innlegg. Ingen dårlig investering for mer informasjon. Men hvis du synes ignorans er en fin ting, så gjerne for meg...
Avatar billede error404 Nybegynder
03. maj 2001 - 18:56 #24
nope nevermind.. det jeg ledte efter var bare et all round script der kunne ændre nav-barene.. da det ikke kan lade sig gøre cross-browser.. ville jeg nu hellere have fat i et layer agtigt script.. der virker med % ...

Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 18:59 #25
gamereactor.net
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 19:13 #26
oki....siden jeg har satt igang dette flueknepperiet, så kan man likegodt fortsette... :)

warpgiga >> hvis vi sammenligner min, fullstendig klikkbare, link med din, relativt ufullstendige link, for et lite øyeblikk. Jeg måtte skrive (eller rettere sagt copy/paste gamereactor.net inn i min adresselinje...noe som er \"vanskeligere\" enn å klikke på en link å la systemet gjøre arbeidet for meg. Jeg kan ikke tro du er annet enn enig i det. Hvis vi deretter sammenligner sidene, som henholdsvis min og din link, fører oss til, så kan jeg på \"din\" side ikke se hvor jeg skal lete etter det jeg søker etter (i dette tilfelle noe som har med stylesheets å gjøre). Det første jeg gjør er å lete etter en link som kan føre meg til noe som har med stylesheet å gjøre. Jeg kan desverre ikke finne noe, og jeg tenker plutselig \"HOV....hva med å sjekke koden\", og vupti, så fant jeg det jeg lette etter. Men var det intuitivt...nope....På \"min\" side derimot, så er det ingen tvil om hva siden inneholder.

Det jeg vil frem til, er at det skremmer meg litt at så mange tar de enkleste utveiene. Det er ikke så mye pointsene jeg er ute etter, nærmere bestemt prinsippet om at den beste løsning/det beste svaret \"vinner\" (om man kan bruke det ordet). Og med det mener jeg at den beste løsning eller det beste svar er det mest informative.

error404 >> Hvis jeg, rent hypotestisk, hadde svart \"Nei...dette kan ikke løses sånn at det fungerer i alle browsere. Grunnen til det er at foreløpig er det kun understøttet av IE5.5\"...ville jeg da blitt akseptert eller ville du synes dette var et akseptabelt svar?

/nute
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 21:45 #27
Ok Nutte, DU ER flueknepperen over alle... he he
Tjek om der ikke skulle være noget mere interessant på Google.com ;) fortsat god dag..