Avatar billede perry Nybegynder
26. marts 2006 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mister forbindels hver 30 min

Min router mister forbindelsen i nogle få sek hver 30 min.
Så man bliver smidt af spille servere.
Det er en d-link 524up og min com er tilsluttet med kabel.
Og jeg har dynamiske ip-adresser.
I Loggen for routeren stå der :
DHCP connection established.My IP is xxxx
Nogen der har en idé til løsningen af problemet ?
Avatar billede Frederik Nybegynder
26. marts 2006 - 21:21 #1
Jeg har selv haft dette problem med min router.

Prøv at tildel begge maskiner en fast ip-adresse. f.eks. 192.169.0.101 og 192.169.0.102  . Disse adresser skal også tilføjes inde i selve routeren..

(Der er selvfølgelig altid en risoko for løse forbindelser i kabler. Har der været "knæk" på kablet, eller har det været klemt? For så kan det også have noget at sige.)

Håber det kan hjælpe :)

- XuZeM
Avatar billede perry Nybegynder
26. marts 2006 - 23:06 #2
Har prøvet det.
Jeg har 4 maskiner der alle mister forbindelsen det er præcis på sek. at den går ud efter 30 min
Avatar billede Frederik Nybegynder
28. marts 2006 - 18:14 #3
Det lyder godt nok underligt.
Hvis du har mulighed for det, så reset din router, og så tilføj de forskellige indstillinger igen. Se om det ikke skulle hjælpe...
Avatar billede perry Nybegynder
20. juni 2008 - 11:51 #4
lukker