Avatar billede josto Nybegynder
26. marts 2006 - 12:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio Express C# -hvordan laver man installations pakker

Har behov for hjælp til Visual Studio Express til C#. Har udviklet en lille applikation som benytter:
-    Microsoft.Office.Interop.Excel dll fil
-    .Net 2.0
-    DSN data forbindelse (Hvad kalder man det) til en SQL server

Nu er der andre som gerne vil bruge aplikationen, er der en måde i Visual Studio Express til at lave fx msi eller exe pakker som kan installeres af ”novicer” i installation af software?

I øjeblikket skal jeg personligt rundt og installerer den lille applikation som er ganske simpel, det må kunne gøres automatisk?

Havde set at der var noget som hed publish, men jeg kan ikke helt finde hoved og hale i hvordan det benyttes.

Et Microsoft produkt/løsning er at fortrække, men hovedsagen er at lave en simpel løsning.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:02 #1
Det kan gøres via publish, men den har et noget anderledes udseende end folk er vant til, så jeg vil i stedet anbefale:
http://www.download.com/Inno-Setup/3000-2216_4-10357760.html?tag=lst-0-1
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:04 #2
Der er den fordel når du bruger publish, at den vist selv forlanger at du henter .NET 2.0 hvis du ikke har det på pc'en...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:13 #3
En anden ting når du bruger publish funktionen, så får du stadig en del filer ud, men hvis du bruger inno setup (mit link) så får du blot en eneste .exe fil. Du skal dog gøre dem opmærksomme på at de skal downloade .NET 2.0 som den ikke includerer!
Avatar billede josto Nybegynder
16. april 2006 - 17:09 #4
Beklager at der først kommer svar nu. Jeg fik løst problemet med publish funktionen i Visual Studio Exress C#. Den kan automatisk includerer .NET 2.0 og de dll'er man måtte have behov for. Har desværre ikke nogen god vejledning, forsøger mig frem.

Det er enormt effektivt i en lille virksomhed. Medarbejderne får besked om de vil opgraderer når jeg frigiver en ny version. Installtionen kan udføres af novicer og det virker rigtig godt.