Avatar billede cortex2k Nybegynder
25. marts 2006 - 22:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere CPU køler med skruer istedet for pushpins

Hej Eksperter

Jeg har netop købt en Arctic cooling freezer 7 pro CPU køler til mit socket 775 bundkort. Problemet er nu at køleren skal installeres med plastik push-pins, men bundkortet har kun huller til skruer.

Er der en måde at komme om dette på. altså evt. en plade der kan skrues på bundkortet hvorefter køleren kan sættes på med push pins, eller kan man fjerne de 4 push pins fra kølerene, og så skrue den direkte i? Sidste løsning er jeg lidt usikker på, da jeg ikke vil have kortslutning i systemet.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. marts 2006 - 23:30 #1
passer pushpinsne ikke i skruehullerne?
Avatar billede cortex2k Nybegynder
26. marts 2006 - 09:51 #2
Jeg har forsøgt at trykke dem ned, men det virker ikke til at de sidder ordentligt fast og jeg lever efter princippet at hvis det ikke går let, så er det nok heller ikke rigtigt :-)

Burde man kunne bruge pushpins i skruehuller? nogen erfaringer?
Avatar billede cortex2k Nybegynder
26. marts 2006 - 13:08 #3
Jeg har nu pillet bundkortet ud og kan at det er en plade der indeholder de skruehuller og ikke selve bundkortet.. Jeg har pillet pladen ud og pushpins passe lige i hullerne hvor pladen før sad :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2006 - 17:32 #4
ja det mente jeg da også at de skulle, da det er standard xocket 775. skal jeg ligge svar?
Avatar billede cortex2k Nybegynder
26. marts 2006 - 18:50 #5
Med skruehullerne, mente du så hullerne hvor pladen før havde siddet? For sådan havde jeg ikke opfattet det.. I så fald bare smid et svar
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2006 - 20:00 #6
jeg mente de 4 huller der sidder rundt om cpu soklen og som er beregnet til de pushpins :) men behold du bare pointne :)
Avatar billede cortex2k Nybegynder
08. september 2006 - 22:56 #7
svar