Avatar billede ambolt117 Nybegynder
25. marts 2006 - 20:27 Der er 4 kommentarer

Starter kun med løsnet blæser men med Verifying DMI Pool Data

Hardware: Bundkort Supermicro P4SCE / Processor: P4 2.6GHz / 2 x 120 GB SATA HD / 2 x 512 MB 400DDR RAM / 2 x DVD RW drev.

+ XP PRO

Problem: Jeg mounter en iso fil med Daemon Tools og brænder en skive. Da drevet skubber skiven ud cracher hele systemet, - blå skærm, dumb of physical memory etc. Det er sket enkelte gange før i netop denne situation (men sjöldent)og systemet plejer at kunne starte op igen. men ikke denne gang. Hvis jeg tænder op kommer der lige én enkelt lyd fra harddisken og så sker der ikke mere. der kommer intet på skærmen og ingen fejlmeldinger (bib-lyde).

Systemet starter heller ikke selv om jeg tager harddiskene af, DVD-drevene, Ram´ene etc. - på skift og så videre.

MEN hvis jeg tager blæseren af (til CPU´en, dvs. løsner den - den sidder ligesom i et par sorte bøjler af plastic og kan løsnes så den rokker lidt) så starter systemet og jeg kan komme i BIOS og se at den detekter harddiskene etc. Går jeg videre - fryser den ved "Verifying DMI Pool Data ........". Jeg proever at
boote fra en Ghost CD og hér crasher den hurtigt - med blå skaerm

???

OG jeg har ikke været inde og pille i hardwaren de sidste 6 mdr. mindst! Endsige flyttet rundt på maskinen. Dette er tilsyneladende udløst af mountingen, brænding = crash?

Nogen forslag?

Ambolt
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 20:33 #1
det vil hjælpe hvis man kunne få fejlbedskederne fra den blå skærm. Jeg har før fået blå skærm ved damontools men det var fordi neroburn også installere en virtuel cdrom drev det kunne den ikke lide.
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
25. marts 2006 - 20:48 #2
Pu ha - noget med at hvis jeg har installeret hardware for nylig så proev at fjerne det etc. Og så 3 grupper hexadecimale tal til sidst. Vil du have dem? (hvis jeg overhovedet kan komme frem til et nyt crash ;-/)
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 21:05 #3
tit henviser fejlen med en fejlkode og en fil navn.. disse skal bruges til at fejlsøge efter,, eks, irq_not_less_or_equal  eller Bad_pool_caller
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
27. marts 2006 - 00:27 #4
Kommer ikke længere frem til blå skærm - maskinen starter som regel slet ikke op på skærmen. Har prøvet at afmontere det meste - uden resultat. Fik den én gang til at starte op så jeg kunne komme i BIOS. Hér STOPPEDE pc´en efter nogle minutter - slukkede ganske enkelt. Skete bagefter også et par gange hvor jeg havde tændt men uden at der på noget tidspunkt kom noget på skærmen - den stopper og slukker bare ???

Er det bundkortet, er det CPU´en eller???

Mit bundkort, ellers ret OK: http://www.supermicro.com/products/motherboard/P4/E7210/P4SCE.cfm

:-? Ambolt