Avatar billede kasper89 Nybegynder
25. marts 2006 - 18:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nyt Digicam..ska være over "medium klassen

Hej

Vi er en familie der skal have et nyt digicam, til når vi skal til USA. Vi var glade vores gamle nikon, men lågen til batterierne gik i stykker og det kostede 700 kr for repration

Krav:

Digitalkamera
Det skal ikke være et lommekamera, men skal være nemt at have med. Det skal være lidt over "medium" klassen. Billeder skal være skarpe og ikk kornet og god mulighed for at zoome, uden billeder bliver sløret. Må gerne kunne købes nettet.

pris: 2000-4000kr

har fået anbefalet dem her:

Canon digital ixus 50 - 2000kr
Canon ixus 65 - 2748
Sony cyber shot DSC N1 - 3489
Sony DSC H1 - 2925

hvis i har nogle spørgsmål så spørg..på forhånd tak
Avatar billede n_nyvang Nybegynder
26. marts 2006 - 00:20 #1
Jeg vil anbefale flg:

Canon PowerShot S2 IS Silver (Kr. 2898,-)
http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/352311/expert-reviews

Følg overstående link, der kan du se priser samt anmeldelser.
Avatar billede killifish Nybegynder
27. marts 2006 - 11:56 #2
Sony DSC H1 og Canon S2 IS er næsten identiske kameraer. Den store forskel ligger i at Sony bruger Memorystick hukommelseskort og Canon bruger SD. Det kan godt være betydningsfuldt hvis I har hukommelseskort fra jeres gamle kamera som I vil genbruge. Derudover sidder knapperne forskelligt så jeg vil da anbefale at prøve at holde kameraet i hånden før køb.

Min far har et Sony DSC H1 og det er et rigtigt dejligt kamera. Det kan absolute ikke være i en bukselomme, men godt i en jakkelomme. Det kommer med en nakkerem og *ikke* en håndledsrem - sådan er det vist for alle kameraer i den størrelse.