Avatar billede tct Nybegynder
25. marts 2006 - 18:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ip-adresse problem

Jeg har et problem med mit internet. Når jeg tænder min computer virker det godt nok så går der ca 15 min. så mister computeren ip-adressen. Så kan jeg slukke min computer og så vente ca. 30 min så virker det 15 min igen. Jeg har en anden computer til at kører på samme forbindelse og den virker uden problemer
Avatar billede lablo Nybegynder
25. marts 2006 - 18:08 #1
de 2 pcere du har køre de igennem en router / switch ?
Avatar billede tct Nybegynder
25. marts 2006 - 18:10 #2
ja de køre igennem samme switch
Avatar billede lablo Nybegynder
25. marts 2006 - 18:56 #3
er den sat til at hente IP og DNS automatisk ? (kontrol panel -> netværks forbindelser -> højreklik egenskaber -> marker tcp/ip og vælg egenskaber så kan man se om de er sat til at hente automatisk.

hvilken form for internet adgang har du ? adsl/dial up
Avatar billede tct Nybegynder
25. marts 2006 - 19:13 #4
Ja det er sat op til at hente ip og dns automatisk...! Jeg har TDC ADSL
Avatar billede lablo Nybegynder
25. marts 2006 - 19:20 #5
hvis du tilkobler din PC direkte modemet uden om switchen falder den så stadigvæk ud ?

jeg forestiller mig at problemet ligger i switchen da der ikke er nogen DHCP server i en switch. det er mit ummidelbare bud
Avatar billede tct Nybegynder
25. marts 2006 - 20:54 #6
det virker heller ikke... det skulle også være mærkelig at det pludselig ikke virker gennem switchen, det har virket fint i mindst 2 år.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. marts 2006 - 22:00 #7
hmm det skal også virke igennem en switch.

du har ikke haft skiftet kabel inde for den seneste tid ? jeg tænker på hvis det kabel du bruger kan have fået buk eller ligenende, eller hvis kablet er meget langt. Det kan man komme ud for kan være et problem (alt over 10-15 meter eller + )
Avatar billede tct Nybegynder
26. marts 2006 - 10:51 #8
Nej jeg har ikke haft skiftet kabel. Det virker også fint mellem de 2 computere, hvis jeg giver dem en fast ip!
Avatar billede lablo Nybegynder
26. marts 2006 - 11:12 #9
hmm jeg kommer lidt til kort her. Jeg kan ikke komme på hvad der skulle få Ip addressen til at falde ud. Det sker normalt kun når man får tidelt en ny IP, når man tilgår et nyt netværk.
Avatar billede tct Nybegynder
26. marts 2006 - 16:08 #10
Nu får com´en slet ikke nogen ip adresse heller ikke selvom den har været slukket i længere tid... Det er noget mærkelig synes jeg
Avatar billede lablo Nybegynder
26. marts 2006 - 17:08 #11
det kan være netkortet er ved at stå af :-) jeg kan ikke lige give dig et svar på hvad det ellers kan være
Avatar billede tct Nybegynder
27. marts 2006 - 20:51 #12
Det var kablet den var gal med...!
Avatar billede lablo Nybegynder
28. marts 2006 - 23:18 #13
ok det er trods alt det billigste at skifte ;-)