Avatar billede xantom Nybegynder
25. marts 2006 - 18:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASrock bundkort og 5.1 surround tilslutning..

Jeg har købt et Asrock 775V88 bundkort der understøtter 5.1 surround, men bag på kortet er der kun almindelige audioi udgange (se billede: http://381.dk/img/bundlyd.jpg )..

Hvordan pokker skal jeg slutte et 5.1 højtaler-sæt til det??

Tak - Xantom
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 18:37 #1
hvad hedder dit bundkort? umiddelbart ser det ikke ud til at være 5.1

den grønne er udgang
den røde er mikrofol
og den blå er enten indgang eller sekundær udgang(jeg holder mest på at det er indgang)
Avatar billede xantom Nybegynder
25. marts 2006 - 20:18 #2
Det er et ASRock 775v88 kort.

Der står inde på Asrocks hjemmeside at det er 5.1 (http://www.asrock.com/product/775V88.htm)

Og der står også 5.1 på selve kortet: http://381.dk/img/DSC00249.JPG
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 20:28 #3
manualen skriver som jeg sagde

den grønne er udgang i lydkortet
den røde er mikrofon i lydkortet
den blå er indgang i lydkortet

manualen fortæller ikke ret meget, så mit bud vil være at npr man køber højtalere så skal man sætte stikket i den grønne stik også finder ens højtalere ud af at køre 5.1 hvis det ellers understytter det. Du skal nok også installrere et program som kan styre det, det skulle jeg til mig soundblaster 5.1 kort. Dog var der lidt flere udgange jeg kunne bruge eks til subwoofer derfor undre det mig at du kun har 1 udgang på bundkortet.
Avatar billede john.doe Nybegynder
26. marts 2006 - 14:12 #4
Dit bundkort har 5.1 lyd. Det du skal, er gå ned højre hjørne og
dobbelt på dit ikon til lydkortet, her skal du vælge at det skal bruge 5.1 lyd
det vil herefter ændre de 3 stik til at være front, bag og center/subwoofer
du vil nu kunne justerer helt efter ønske.
Avatar billede xantom Nybegynder
26. marts 2006 - 16:15 #5
super! Så virker det..

Såre simpelt, det burde man jo kunn have regnet ud,bortset fra at jeg havde valgt ikke at have lydkort ikonet i proceslinien, så jeg havde helt glemt at det fandtes..