Avatar billede hunderup Nybegynder
25. marts 2006 - 17:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke repair windows

Hej

Jeg er igang med at lave en 'repair' på min Windows XP Home...
Jeg har fuldt det helt efter bogen og windows begynder også på at installere systemfilerne igen... lige indtil der mangler 33 min. så stopper den der og bliver der!  Har ladet den stået hele natten og der er ikk sket en meter...

Hvad er galt og hvordan kommer man ind i windows igen?, for det er også umuligt nu. Hvis man genstarter dyret, så genstarter den bare installationen og stopper ved de 33 min... pænt irriterende..

Håber I kan hjælpe....
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
25. marts 2006 - 17:16 #1
når den stopper ved de 33min, har du så prøvet at skubbe cden ud og derefter ind igen? :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 17:17 #2
hvilket harddisk har du ?

prøv at hente harddisk producentens scannings værktøj og se om den finder fejl på harddisken
Avatar billede n_nyvang Nybegynder
25. marts 2006 - 23:44 #3
Hvorfor skal den repareres? Hvad skete der da den gik ned?

Kunne meget vel tyde på at harddisken har bad sectors eller en anden defekt..
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 12:27 #4
det med cd'en ud og ind funger ikk.

Det er en medion comp, så er rimelig sikker på det er en maxtor harddisk, den er på 250 GB.

Har haft noget virus og forskellige ting begyndte at fucke op i windows, derfor repair.
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 12:31 #5
hvorn skulle jeg kunne køre scannings værktøjet, når jeg ikk kan komme ind i windows?
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 12:31 #6
prøv at tage cden i en anden pcer og se om du kan kopiere hele indholder over på en hardisk. hvis du også få læse fejl der er cden defekt.
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 12:45 #7
cd'en virker fint i en anden pc'er.
og angående det scanningsværktøj har jeg hentet det, men min comp har ikk noget floppy drev.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 13:36 #8
hvilken harddisk har du?
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 14:03 #9
Det er en 250 GB maxtor, jeg kan ikke huske hvilken model det er.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 14:13 #10
så skal du bruge powermax  men når du ikke har et diskette drev så har du et problem. hvorfor fanden laver pc producentene diskette løse pcere
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 14:44 #11
kan man ikke brænde indholdet fra disketten ned på en cd og så boote compen op derfra?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. marts 2006 - 14:46 #12
jo, nero kan klare dette :-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. marts 2006 - 14:47 #13
så skal du under ny cd kompliering, vælge cd rom(boot)
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 15:57 #14
nu ville den pludselig godt genstarte repair.. og den loader også alle system tingene fint.. lige indtil den skal genstarte igen for at påbegynde installationen. Så lige inden den går igang med det, kommer der en fejlvindue op, hvor der står at at SAM (security .. ... ) ikk virker ! (kan ikk nå at læse det hele) og så genstarter den bare igen og igen....
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. marts 2006 - 15:59 #15
oh, hard one -> der er fejl i security accounts manager; altså det som holder styr på konti og adgangskoder på den pågældene maskine...
Avatar billede hunderup Nybegynder
26. marts 2006 - 16:01 #16
der er kun en konto på compen og ingen adgangskoder... kan man gå uden om det
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. marts 2006 - 16:04 #17
du må ikke hænge mig op på det, men mener det ikke er muligt da det er en af hovedingredienserne i windåze, som jeg ser det, er der kun een vej, og det er en formatering :-( .....
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 16:27 #18
Boot op på din XP-skive, vælg "REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL" skriv chkdsk /r -> klik enter. Hvis det ikke løser dir problem så lav en ny-installation UDEN AT FORMATERE herved undgår du at miste data
Avatar billede n_nyvang Nybegynder
28. marts 2006 - 11:48 #19
Hvilken model er din Medion? (det ser du ved de første 5 cifre i dit serienummer)
Så finder jeg harddiskens model samt producent.
Avatar billede hunderup Nybegynder
29. marts 2006 - 23:37 #20
model: 14403..

prøver helgec metode i løbet er ugen (er værnepligtig så kan desværre ikk være hjemme altid...)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 21:09 #21
"prøver helgec metode i løbet er ugen" ????
Avatar billede hunderup Nybegynder
08. april 2006 - 12:53 #22
ja.... installerede windows igen ved siden af det gamle og hev så min ting over på et andet drev, formatere hele drevet og lavede en nu installation.. det tog en helvedes tid men nu virker det
Avatar billede hunderup Nybegynder
08. april 2006 - 12:57 #23
hva sker der for det her pointsystem???? jeg ville givet helgec mine point med det fattede den ikke! hvordan for jeg nu givet mine point til helgec????
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 14:23 #24
Hvis du vil gi`mig point opretter du blot et nyt spørgsmål med titlen "Point til helgec" og angiver hvor mange point du vil gi`du skal henvise til denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/698069