Avatar billede hitman Nybegynder
01. maj 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UltraDMA understøttelse

Jeg har hørt noget om at UltraDMA ikke bliver udnyttet i windows nt, og at man skal installere en patch for at aktivere det i windows nt.

Nogen der vil påvise eller afkrafte dette ?
Avatar billede reupke Nybegynder
01. maj 1999 - 19:36 #1
Afkraftet.
Avatar billede hitman Nybegynder
03. maj 1999 - 00:05 #2
jeg mangler en begrundelse
Avatar billede csh Nybegynder
03. maj 1999 - 16:01 #3
det er muligt at bruge et værktøj ved navn DMAcheck til at sætte DMA mode til i NT - men det kræver at man slår UDMA fra i BIOS - ellers har det ingen effekt og disken vil stadig æde ressourcer. Jeg har selv brugt det på min egen computer og indtil flere andres med succes
Avatar billede csh Nybegynder
03. maj 1999 - 16:10 #4
hitman - du kan snakke med mig om det på icq uin 2932919 og evt. få prog'et den vej
Avatar billede gigy Nybegynder
27. maj 1999 - 08:30 #5
det virker helt fint!!!!! jeg bruger det selv godtnok!!!!!!!!!! ellers skriv på icq 25947930
Avatar billede csh Nybegynder
28. maj 1999 - 00:51 #6
gigy - kommer meget an på hvad for et system man har... og med de drivere der skal bruges til NT for at få UltraDMA til at virke er det ikke sikkert at cd-rom drev etc virker ordentligt..
btw... drop lige alle de udråbstegn
Avatar billede junior Nybegynder
23. august 1999 - 10:49 #7
Du skal intsallere en busmasterdriver, der følger med til dit bundkort, eller hente en hos intel på deres hjemmeside.

Det skulle løse dit problem.
Avatar billede mega Nybegynder
24. september 1999 - 22:00 #8
Jeg har haft lidt problemer med UltraDMA i NT 4.0 men jeg viste ikke at man skulle slå det fra i bios for at det ville virke ordenligt... men jeg kan tilføje at man ihvertfald ALDRIG aktivere DMA/Udma på den IDE "man" har sin brænder. Det kan være skyld i mange fejl brænder og system fejl.