Avatar billede rupo Nybegynder
24. marts 2006 - 20:23 Der er 7 kommentarer

Problem med optisk mus

Vi har et Problem med en optisk mus som ind imellem suser over i den højre side af skærmen, uden vi benytter den.
Det er af mærket Microsoft.
Vi har på samme sender et trådløst tastatur, som virker fint.

Hvorfor / hvordan retter man det ?
Avatar billede levich Nybegynder
24. marts 2006 - 20:47 #1
Prøv at skifte det underlagt, som musen er på.
Avatar billede fuglen1 Novice
25. marts 2006 - 00:48 #2
Det kan os have noget at gøre med hvor præcis
musen er til at registreer bevægelser.
Men når musen står stille og ikke benyttes burde markøren ikke kører over i den anden ende af skærmern af sig selv.

Om den er defeks ved jeg ikke. Vi har brugt en Trust trådløst optiskmus som gjorde dette pga strømmangel.

Hvordan opfører musen sig når den er i brug, og laver den de rigtige bevægelser?
Avatar billede rupo Nybegynder
25. marts 2006 - 13:06 #3
Den fungerer fint, det er under brug at den konstant suser over i det højre hjørne.
Avatar billede fuglen1 Novice
25. marts 2006 - 16:42 #4
rupo:Hvilket underlag har du under den.
Som den anden skriver så kan det være forkert underlag
Avatar billede rupo Nybegynder
25. marts 2006 - 22:24 #5
Vi har prøvet flere forskellige underlag, ensfarvede og multifarvede.
Avatar billede fuglen1 Novice
26. marts 2006 - 00:34 #6
rupo:Jeg går ud fra det er alm. musemåtter. anternativt er et stykke a4 papir eller intet underlag

Ville mere hælde til at musen ikke er for til at registreer bevægelser
er der prøvet batteriskift?
Avatar billede rupo Nybegynder
28. marts 2006 - 07:04 #7
ja, batteriskift er afprøvet. Som underlag er også afprøvet reklamer med mange farver på, og vi har også prøvet at fjerne underlag så musen havde direkte kontakt til skrivebordet.