Avatar billede michaeltryl Seniormester
24. marts 2006 - 17:29 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Søforskellige søgeord i meta

Hej
jeg har læst at google ikke er glad for at der er de samme søgeord i meta koden.
jeg har nøjagtig de samme søgeord på alle mine sider, vil det være bedre at variere lidt, sådan at der er forskellige på siderne.
Der er tre vigtige ord, tryllekunstner, trylleshow og underholdning, sker der noget ved at de står først på alle siderne, også der er forskellige efter dem?
hvor mange søgeord ca. er godt at have på hver side i meta koden?
håber i forstår
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2006 - 19:15 #1
Der er andet og meget mere til søgemaskiner end meta, meta betyder forsvindende lidt. læs de artikler jeg og andre har skrevet på eksperten om søgemaskineoptimering. Du får lige et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2006 - 19:15 #2
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
24. marts 2006 - 19:27 #3
men du skal alligevel anvende dem. Her er det selvfølgelig vigtigt at dine søgeord er relevante for dit indhold, og at dine søgeord faktisk findes i den tekst du har på siden.

Derfor vil du også få forskellige søgeord til dine forskellige sider.
Avatar billede madx Nybegynder
25. marts 2006 - 08:47 #4
jeg håber jeg forstår ;-)

generelt betyder meta ikke så meget for søgemaskinerne, men det betyder noget for brugerne der skal klikke på dit link.

med titles og meta description hjælper du brugerne til at skabe overblik med, og da google er meget flink til at vise description - så vil jeg anvende dette.

ikke mindst fordi google highlighter de anvendte keywords i søgningen. - så vises dit link og har du keyword med i title og meta description og disse er af god kvalitet (skrevet så din målgruppe forstår hvad du tilbyder) - så bliver der også klikket på dig, hvis det er relevant

meta description betyder ikke meget, om noget over hovedet for din ranking
meta keyword anvendes vistnok af yahoo endnu, men de har næsten ingen markedsandel i DK
Avatar billede madx Nybegynder
25. marts 2006 - 08:50 #5
ift. dit konkrete spørgsmål....

du kan fint have dit keyword med i både title, description og meta keyword, men alting med måde ;-)

så "ja", du skal variere titles og meta description for alle dine sider
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. marts 2006 - 10:12 #6
Se den netbaseret bog/video-bog om søgemaskine-optimering her:
http://www.tilbudsjagt.dk/webmaster-tjen-penge.htm
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
25. marts 2006 - 11:40 #7
Jeg er sikker på at google anvender meta i en eller anden form.
Jeg har optimeret flere sider, som har opnået en betydelig bedre placering - blot ved at anvende meta. Så jeg "tør" ikke andet :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2006 - 12:12 #8
Meta bruges, både positivt, men har ikke ret stor betydning for placeringen.

Hvis du bruger søgeord i keywords, der ikke også findes på siden, så straffes det.
Description giver den tekst der skrives under linket i søgemaskinen
Title giver den aktive linktekst.

Brug endeligt meta, men anvend dem med fornuft og altod tilpasset siden
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. marts 2006 - 20:26 #9
jeg siger tak for alle de gode svar.
jeg kigger lidt på tingene og har givet point til alle som gav et svar, da jeg synes alle kom med et godt bud
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. marts 2006 - 03:13 #10
Se den netbaseret bog/video-bog om søgemaskine-optimering her:
http://www.tilbudsjagt.dk/webmaster-tjen-penge.htm