Avatar billede sorthvid Nybegynder
24. marts 2006 - 14:00 Der er 11 kommentarer

Embedded flash problem

Hej,

Efter en explorer opdatering er jeg nu løbet ind i det problem at mine embedded flash filer skal "aktiveres" før brugeren kan bruge dem. Ekstremt irriterende! Man får simpelthen meddelelsen "Klik for at aktivere og bruge dette objekt".

Jeg havde ellers slugt kamelen og accepteret er sådan er det bare fremover, men så stødte jeg på dette site:

http://www.nike.com/nikewomen/index.jsp?forcegatewaydisplay=true&fromflashsite=true

og her ser det ud som om at spaghettikoden kryber uden om problemet... hmmm nice! Men jeg kan ikke greje hvordan de har embedded flashen, så explorer ikke fanger det.

Er der en skarpsindig sjæl der kan koge koden ned så det kun er måden de embedder og kommer uden om explorer hetsen der er tilbage?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. marts 2006 - 14:36 #1
...får du også spørgsmålet når den er uploadet til sitet.

Man får tit den type fejl ved lokal-afvikling.

...send os et link på dit eget!
Avatar billede sorthvid Nybegynder
24. marts 2006 - 14:47 #2
Ja ved lokal afvikling skal man jo trykke på 20 knapper før der sker noget, men nu er det også ved uploadede sites. Alle flashsites jeg ser nu skal jeg først aktivere :(

Jeg ved ikke om du har taget de nyeste windows updates, men jeg skal f.eks først aktivere før jeg kan bruge: http://www.deviation.dk/zulu/
ellers virker rollovers osv ikke.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. marts 2006 - 14:54 #3
Det er både godt og skidt:
jeg har overhovedet ingen problem med at komme ind på din side, har lige prøvet det med IE, Firefox og Avant !
Avatar billede sorthvid Nybegynder
24. marts 2006 - 15:02 #4
Det er efter jeg har lavet en windows update...
Avatar billede sorthvid Nybegynder
24. marts 2006 - 15:05 #5
Avatar billede sorthvid Nybegynder
24. marts 2006 - 15:08 #6
Der står noget om at det er en af Windows valgfrie opdateringer der laver tomulten
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. marts 2006 - 15:13 #7
Jeg bruger IE = 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr
Men du har ret ...det har garanteret noget med hvor hårdt man stiller sin sikkerhed, har du prøvet at stille den til standard og se hvorledes den reagerer.
Avatar billede sorthvid Nybegynder
24. marts 2006 - 15:15 #8
Den står til standard, så det er heller ikke det
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. marts 2006 - 15:19 #9
...beklager, så står min viden af om problemet, håber der er en anden som har de vise sten!
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2006 - 15:41 #10
includer dette i en JS fil:

function writeEmbedding(theWidth, theHeight, theUrl, theBgColor) {
    var flash = '<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="'+theWidth+'" height="'+theHeight+'" align=""><param name="movie" value="'+theUrl+'" /><param name="quality" value="best" /><param name="bgcolor" value="'+theBgColor+'" /><param name="menu" value="false" /><embed src="'+theUrl+'" quality="best" bgcolor="'+theBgColor+'" width="'+theWidth+'" height="'+theHeight+'" menu="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed></object>';
    document.write(flash);
}

udskriv i html med:

<script language="javascript" type="text/javascript">
writeEmbedding(width(int),height(int),'url','bgcolor(hex)');
</script>

ikke testet - men sådan gør nike !

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2006 - 15:43 #11