Avatar billede westegn Nybegynder
24. marts 2006 - 13:57 Der er 2 kommentarer

scroll funktion på dynamiske tekstfelter

Jeg har lavet et dynamisk tekstfelt der henter en tekstfil ind fra folderen. Jeg har brugt "Components: UIscrollbar" og trukket denne hen på det dynamiske tekstfelt. Scrollen "snapper" fint og sætter sig på siden af tekstfeltet. Men scrollbaren er underlig usynlig og når jeg publisher og ser filen, virker scrollen ikke.

NB! jeg har tjekket at teksten i tekstfilen er lang nok til at kræve en scroll.
Avatar billede westegn Nybegynder
24. marts 2006 - 14:30 #1
Det skal lige tilføjes hvordan jeg har lavet mit site.

1. Jeg har tegnet et dynamisk tekstfelt. Med variablen: _root.nystart

2. Så har jeg lagt følgende kode i første frame på hovedtidslinjen:
loadVariablesNum ("ny3.txt", 0);

3. Lavet en tekst fil i min folder der er gemt som: ny3.txt og som
UTF-8 format (fik at vide at det skulle være bedst at gemme under dette!)

4. Inde i denne tekstfilen hedder linjen: &nystart= dette er min tekst der loades ind i flash.
Avatar billede mash Mester
02. maj 2006 - 21:54 #2
er den scrollable text boxen ? (højre klik den og om der er flueben ved scrollable)

ved ikke om det er det der er galt, har sjovt nok ikke UIscrollbar.