Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
24. marts 2006 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Måle oppetid

Vi har 2 servere der begge kører Windows server 2003 standard edition.

Den ene kører vores Microsoft Business Solutions-Navision (3.7), og den anden kører vores Microsoft Business Solutions-Navision Commerce Portal.

Jeg har brug for et program der kan registrere oppe-tiden på disse servere, dvs. om serveren kører og har forbindelse til Internettet.

Derudover skal den også gerne kunne registrere om Navision og Commerce Portal kører, og om applikationen der udveksler data mellem de to kører (der er nemlig nogle gange problemer med den applikation, så vi bliver nød til at genstarte den.)

Registreringerne skal så lagres i en log, så jeg har mulighed for at se oppetiden for f.eks. sidste måned i procent.

Er der nogen der kender til et sådan program eller har forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede tbf Nybegynder
24. marts 2006 - 12:37 #1
Du kan kigge på SysOrb http://www.sysorb.com det kan overvåge både servere og netværk. På serverne kan du bl.a. overvåge om processer og services kører, scanne log-filer, og få alarmer via e-mail og sms. Du kan også lave oppetids-rapporter på ad-hoc eller regelmæssig basis, for at få overblik over jeres performance.
Jeg arbejder selv hos Evalesco Systems, der laver SysOrb, så det er vel et partsindlæg. Men det svarer fuldstændigt til det behov du har.
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
27. marts 2006 - 20:15 #2
Jeg synes det ser lige lovligt avanceret og dyrt ud ift. mine behov.

Er der ikke nogen der kender et billigt overvågningssystem der bare kan registrere om serveren kører og har forbindelse til nettet?
Avatar billede michaelc Nybegynder
29. marts 2006 - 08:42 #3
Fra andet spørgsmål i samme kategori, dækker måske ....

Skal det være gratis kan du sikkert bruge gratisversionen af denne.
http://manageengine.adventnet.com/products/applications_manager/index.html

Ellers hvis du vil have noget opensource kan nagios anbefales:
http://www.nagios.org/
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
02. april 2006 - 21:42 #4
Nu har jeg kigget lidt på de to sider, men jeg synes stadig de er alt for omfattende ift. mit behov som bare går ud på at registrere om serveren køre og har forbindelse til nettet.
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
07. april 2006 - 11:01 #5
hvis michaelc ligger et svar så deler jeg pointene mellem jer
Avatar billede michaelc Nybegynder
07. april 2006 - 11:23 #6
Ingen løsning ingen point :o)
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
11. april 2006 - 23:02 #7
Ok, men tak fordi i forsøgte
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
21. april 2006 - 09:44 #8
lukker