Avatar billede nicebabe Nybegynder
24. marts 2006 - 01:27 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Dell eller ASUS?

Hej
jeg jeg skal snart have ny bærbar og tænkte på hvilke laptops I kunne anbefale? Mine krav er at den bl.a. skal være støjfri og mobil, da jeg skal bruge den til studie. Prismæssigt max 12000 kr

Jeg har kigget på disse to fra DELL:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/inspn_630m?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_d610?adv=NTBKDKDHS&c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~tab=specstab#tabtop

Har i gode erfaringer med laptops fra DELL?
Jeg har også overvejet at finde en laptop fra ASUS. I den forbindelse har jeg kigget på:

ASUS w3v
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=29699

Hvad synes I om de her laptops?

mvh
Jenny
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 01:48 #1
denne er blevet anbefalet og skulle være god.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=193950
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 01:49 #2
glem alt om dell.. man får design men ingen ydelse
Avatar billede stoiss Nybegynder
24. marts 2006 - 01:49 #3
Jeg har lidt erfaring med DELL, og jeg vil fra råde dig at købe en DELL, jeg har dog ikke noget erfaring med ASUS, men jeg vil råde dig til ikke at købe en DELL, der imod har jeg gode erfaringer med ACER og HP.
Så prøv at kigge på nogen af dem en gang :)

.Stoiss
Avatar billede a1a1 Novice
24. marts 2006 - 03:27 #4
ibm/lenovo, dell sucks (har oplevet flere) ..;o)
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. marts 2006 - 08:29 #5
Fijitzu Siemens-IBM eller asus
Avatar billede AnyFellow Mester
24. marts 2006 - 08:52 #6
IBM/lenovo er nogle af de bærbare jeg har bedst erfaring med. Jeg ved ikke hvordan de performer til spil, men som arbejdsmaskine er de utrolige stabile.
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 09:04 #7
De er godt nok meget forskellige !!

Hvad skal du bruge den til ?? - spil, tung grafik, beregninger, 3d, CAD ? eller blot som en mobil tekstmaskine ??

læs køberguiden på : http://laptopworld.dk/index.php?id=22

Er mest til Asus, Toshiba, FS - og evt. HP, som er en udemærket maskine
Dell kan være ok, men de har stor forskel i kvaliteten p åde forskellige maskiner
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 11:52 #8
Mine krav er at den bl.a. skal være støjfri og mobil, da jeg skal bruge den til studie

tja så må et onboard grafikkort vel være nok. og du kan sagtens få en god studie bærbar til halvdelen af dit budget på 12000.
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 11:57 #9
øøhh vil hellere høre  nicebabe's krav til maskinen.

en maskine til det halve kan ikke med retfærdighed sammenligne med en maskine i en dyrere prisklasse (store forskelle i kabinet, komponenter, skærm, design osv.)
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 12:06 #10
nicebabe (jenny)

"jeg jeg skal snart have ny bærbar og tænkte på hvilke laptops I kunne anbefale? Mine krav er at den bl.a. skal være støjfri og mobil, da jeg skal bruge den til studie. Prismæssigt max 12000 kr"
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 12:09 #11
man behøver ikke så store krav til en bærbar hvis den kun skal bruges til studie.
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 12:11 #12
til nicebabe (jenny)

hvor stor en skærm vil du ha?
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 13:07 #13
superman (og nicebabe); et studie kan være ret så forskelligt - er det AutoCAD, matematik osv.
Avatar billede nicebabe Nybegynder
24. marts 2006 - 14:17 #14
Hey tak for jeres svar ;)
men jeg skal primært bruge den til internet(surfing), email, tekstbehandling og photoshop. Men jeg ved ikke helt nøjagtig hvilke specifikationer, den skal indeholde.

Mine krav til den er:
- min. 1730 MHZ
- min. 60 GB
- 14 eller 15 tommer
- mobil og støjfri (slimm design)

Jeg synes at laptopen fra DELL lever op til mine krav:
DEll Latitude D610 http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_d610?adv=NTBKDKDHS&c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~tab=specstab#tabtop

Men pga. at der er en del herinde der har haft dårlige erfaringer med DELL, så tror er jeg lidt på bar bund mht. valg af computer ;)

Har I nogle konkrete laptops i kan anbefale?

*Til superman: tak for dit link! MWn den du referer til syne jeg er lidt for dyr og måske lidt i overkanten af mine behov. Men har du evt. andre hp'er du kan anbefale?

(til a1 og espersen jeg venter lige med at give points ;))
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 15:48 #15
selvf. bare vent ,o) spørg endelig!

Photoshop: så overvej een extra stang ram - så du min. har 1 gb i maskinen!!

Forslag :
Asus til ca. 9.000 kr. : http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167575
Toshiba til ca. 8.800 kr. kr. :  http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171050
Toshiba til ca. 8.000 kr. kr. :  http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178630 (lille grafikkort)

Vælg Centrino (pentium M med lavt strøm forbrug og dermed lang batteritid og lavt støjniveau fra blæsere)
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 16:13 #16
eneste minus er Intel GMA 900 (integreret/onboard grafik)

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161707
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 16:14 #17
espersen´s links er også gode
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 16:46 #18
Avatar billede nicebabe Nybegynder
24. marts 2006 - 23:58 #19
Mange tak for jeres hjælp med links! Superman2006 opret også et svar.. så giver jeg jer points ;)
Avatar billede pinball Nybegynder
25. marts 2006 - 00:36 #20
personligt ville jeg vælge core duo, da multicore/threadning er fremtiden.hvis du ikke har særlige store krav til grafik så er den acer jeg har linket et godt valg da den er utrolig mobil og kun vejer 1.9 kg og opfylder dine krav mht cpu, harddisk og ram. sålænge du bare ikke skal kører tung grafik eller spil på den, så ville jeg vælge en core duo evt asus som jeg har linket til, eller nogle af de gode bud fra espersen.

håber du kan bruge det til noget.. held og lykke ;)
Avatar billede nicebabe Nybegynder
25. marts 2006 - 09:26 #21
Jeg overvejer kraftigt at købe den her laptop du har refereret til:  http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=195912

Men tak for hjælpen og fortsat god dag :)
Avatar billede onix Nybegynder
25. marts 2006 - 14:10 #22
jeg vil gerne se hvad jeg kan gøre for dig, kan måske få dem lidt billigere, både Acer og andre mærker, det er med regning og 2 års reklamationsret, men send en liste til mig hvad du kræver præcis af den eller hvad du forventer at få for det beløb som du har nævt længere oppe, så skal jeg se hos min distributør.
Avatar billede nicebabe Nybegynder
25. marts 2006 - 14:51 #23
Hej Onix, tak for dit tilbud!

"Mine krav til den er:
- min. 1730 MHZ
- min. 60 GB
- 14 eller 15 tommer
- mobil og støjfri (slimm design)"

men jeg er ikke så meget inde i hvad den mere specifik skal kune. Men jeg tror, at jeg har fundet den computer, jeg gerne vil have.

ASUS A6JA-Q028P
(Microsoft Windows XP Professional)
http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=195912

Har du et godt tilbud til den?

mvh
Jenny