Avatar billede previ Nybegynder
03. maj 2001 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fås underskrift med i brevfletning

Jeg har et problem med brevfletning fra Access over i Word. Jeg har en tabel i Access med navne som skal brevflettes, hvor personens underskrift gerne skulle være med. Hvad gør jeg?
Avatar billede leif Seniormester
03. maj 2001 - 15:19 #1
Laver et fletfelt!!!!!
Avatar billede horus Nybegynder
03. maj 2001 - 15:30 #2
Det kommer an på hvad du mener med personens underskrift - kan du ikke forklare dig lidt nøjere....

Horus
www.HuskDet.Nu - så glemmer du aldrig...
Avatar billede previ Nybegynder
03. maj 2001 - 17:42 #3
Jeg mener, at få importeret underskriften som et OLE-objekt ind i et af tabellens felter, for derefter at benytte denne til brevfletning i Word. Jeg har nogen underskrifter liggende i tif-format, som er indsat i feltet, men problemet er, at ved brevfletningen bliver selve billedet ikke sat ind i Word, men istedet kommer teksten \"lang binær værdi...\"
Avatar billede horus Nybegynder
03. maj 2001 - 22:09 #4
hmmm, det tror jeg ikke du kan - sådan rent umiddelbart - nu skal man jo aldrig sige aldrig - men jeg tror det vil kræve noget programmering i word, hvis du f.eks. øverfører filnavnet på underskrifts-filen til wordfilen som et brevfletningsfelt, så kan du sikkert programmere word til at åbne og indsætte billedfilen....

Men det er bare strø-tanker, det er ikke noget jeg har erfaring med at lave, men jeg kunne forestille mig at det kunne lade sig gøre på den måde.....

Held og lykke

Horus
www.HuskDet.Nu - så glemmer du aldrig...

Avatar billede madammim Nybegynder
28. maj 2001 - 09:21 #5
Jeg har et tilsvarende problem, hvor det er et sæt af billeder, jeg vil indsætte.

Jeg har forsøgt med blot at gemme stien, og benytte denne. Problemet er at word anvender dobbelte / i stihenvisningen og den sti der gemmes i databasen derfor også skal gøre dette.

Eksempel:

word: { LINK MSPhotoEd { MERGEFIELD BilledSti }}
Access: \\\\\\\\SERVER2\\\\madammim\\\\Illustrationer\\\\GIF\\\\billede.gif

Resultat i word: { LINK MSPhotoEd \\\\\\\\SERVER2\\\\madammim\\\\Illustrationer\\\\GIF\\\\billede.gif}

Kræver at felterne derefter opdateres og atMSPhotoEd er installeret på maskinen

madammim