Avatar billede sauerberg Nybegynder
23. marts 2006 - 23:19 Der er 2 kommentarer

CPU ucode loading error

HJÆLP!
Har i dag samlet ny computer, ASUS bundkort P5S800-VM, processor INTEL Celeron D CPU 2,80GHz. Ved opstart kommer fejlmelding "Intel CPU uCode loading error". Ved tryk F1 fortsætter opstart i WIN XP uden problemer.

John
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 23:23 #1
det skyldes at din BIOS ikke kan identificere din CPU, en BIOS opdate vil meget sikekrt afhjælpe problemet.
Avatar billede sauerberg Nybegynder
23. marts 2006 - 23:31 #2
Hej,

Havde fået den tanke men .... Jeg kikkede lige på Asus side og der er en nyere update (den installarede er Rev. 1015) med Rev. 1019 men det fremgår ikke af teksten at den pågældende error er klaret hermed. Ifølge den tekst jeg kunne finde så burde Rev. 1015 "finde" min CPU, men muligvis ikke 100%. Ville være glad for at høre fra en der med sikkerhed har set dette problem og afhjuæpet det .. er nervøs for at rode i BIOS.

John