Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 20:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

OWA og SSL det driller som bare F.

Hey folkens jeg har længe haft en 2003 server med exchange 2003 og OWA har kørt problemfrit dog uden SSL.

Nu tænkte jeg hvor svært kan det være:-) jeg installere bare certificate services og slår SSL + 128 bit encryption inde på ISS samt kører wizardén server certificate så burde det bare spille... MEN nu kan jeg ikke bruge min OWA overhovedet jeg har prøvet at slå det fra igen uden det løste problemet..

Er der en der kan guide mig gerne step by step så ville det være kanon:-)

På forhånd tak
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 20:45 #1
Lige en tilføjelse jeg har selvfølgelig har genstartet server, prøvet med https og http uden løsning.. hvis jeg prøver xxxx/exchange for jeg fejl The page must be viewed over a secure channel hvis jeg så giver den https://xxxxx/exchange for jeg samme fejl..
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 21:06 #2
har selv fundet denne her http://www.msexchange.org/tutorials/SSL_Enabling_OWA_2003.html så den prøver jeg lige af
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:26 #3
den guide løser med 98% sikkerhed dit problem ;)
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 21:40 #4
har prøvet overstående tutorials men det virker desværre ikke:-( jeg har dog fåst installeret certificatet og efter at have tastet webadressen så for jeg security alert hvor jeg kan se mit certifikat når jeg så trykker ok for jeg bare siden kan ikke vises....

nogle der har nogle ideer???
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:42 #5
du har rettet de ting tilbage du selv var inde og rette i tilbage ?
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 21:45 #6
ja det har jeg gjort.... jeg har faktisk ikke kunne bruge OWA siden jeg i eftermiddag skulle installere certificate services remote og måtte annulere da jeg ikke havde 2003 cdén i drevet... ved ikke hvad der er gået galt
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:49 #7
overvejet at fjerne eller reinstaller OWA delen ?
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 21:50 #8
hmm nej tænkte jeg må rode lidt mere rundt med det inden jeg tager så drastige skridt og skal reinstallere OWA delen
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:52 #9
det er nu ikke drastisk ;)
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 21:56 #10
hmm nej det kan jo blive en løsning.. ved faktisk ikke hvor meget opsætning der kommer efterfølgende eller om der ikke er noget.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:58 #11
der burde ikke være nogen videre, måske skal SSL delen opsættes igen, men ved det faktisk ikke, har aldrig prøvet at reinstallere OWA efter SSL er installeret
Avatar billede dotnow Nybegynder
23. marts 2006 - 22:03 #12
jeg prøver at rode med det imorgen og hvis det stadig driller reinstallere jeg OWA delen igen.... jeg poster lige hvad løsningen bliver..

tak for hjælpen nu vil jeg hoppe under dynen
Avatar billede dotnow Nybegynder
24. marts 2006 - 10:21 #13
Så spiller det 10 - 4 :-) fejlen lå i "common name" ikke var det rigtige, så installeret nyt certifikat og installeret og vupti så er der SSL
Avatar billede dotnow Nybegynder
24. marts 2006 - 10:22 #14
fandt selv løsning så napper selv point og lukker