Avatar billede seb97 Nybegynder
23. marts 2006 - 18:15 Der er 10 kommentarer

boote fra ekstern diskettedrev

hej, jeg  kan ikke få min bærbar til at boote fra mit eksterne diskettedrev...har sat diskette som nr1, cd som nr 2 og HDD som nr3, men den starter straks med cd'en...nogen der kan hjælpe? :)
(drevet er tilsluttet via USB) help!
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 18:20 #1
Du skal boote fra USB
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. marts 2006 - 18:21 #2
prøv at indstille den til kun at boote fra floppy....
hvis dette lykkeds, prøv at slå nr2 til osv...

/FunteX! :-)
Avatar billede seb97 Nybegynder
23. marts 2006 - 18:21 #3
hvordan? der kan bootes fra diskette, internal HDD, CD, Modular bay HDD, PCI slot NIC, dockII/PortII NIC. ikke ngt med usb...
Avatar billede lp-freak Nybegynder
23. marts 2006 - 18:22 #4
Du skal gå ind i bios (F3 ved opstart mener jeg) Og så skal du vælge floppy drevet som det primære drev.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 18:23 #5
Du skal gå ind i bios og sæt USB til FIRST BOOT DEVICE
Avatar billede seb97 Nybegynder
23. marts 2006 - 18:27 #6
"boot first device" erpå "Diskette drive", second er på CD/DVD/CD-RW third er på internal HDD. pc'en er en bærbar hvor cd-drevet kan udskiftes med et diskettedrev. når jeg indsætter dette diskettedrev virker det fint, men problemet er at jeg først skal boote fra diskette drevet og derefter cddrevet (jeg skal bruge dem samtidigt, men har kun mulighed for at have enten diskette / cd installeret. derfor har jeg installeret et UDB-drev)...
Avatar billede mafiltenborg Nybegynder
24. marts 2006 - 11:05 #7
Du har slet ikke nogen 'Boot from USB', vel? Den slags findes AFAIK kun på nye karl-smart-laptops. Har man som mig en gammel kasse, findes dén mulighed bare ikke.

Led efter 'Boot from USB device' i din bios' menusystem...

Floppy/CD efter hinanden: Er det ikke muligt at hotswappe floppyen med dit CD-drev undervejs?
Avatar billede seb97 Nybegynder
24. marts 2006 - 12:13 #8
ja,..min er ikke ligefrem en karl-smart-bærbar da den er fra det forrige årtusinde..;)
men hvad mener du med at hotswappe ?
jeg mener heller ikke jeg kunne finde ngt med USB, men kigger igen bagefter..
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 10:52 #9
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. august 2006 - 11:33 #10
På ældre computere var det slet ikke muligt at boote fra eksterne USB-diskette drev. Fordi de ikke havde "Boot from USB" muligheden inde i Bios. Computeren vil derfor slet ikke kunne se, at du har et diskettedrev tilsluttet, før styresystemet er tilsluttet (og der altså er loadet en USB-driver ind i computeren).

Derfor går den direkte videre til Cdrom-drevet :-)