Avatar billede htmlkongen Novice
23. marts 2006 - 10:56 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Ny harddisk i outlook

Jeg sidder med en harddisk hvor jeg vil ha mailsne ud af og mit adressekartotek - men hvordan gør jeg det når jeg ikke har eksporteret noget af det?

Kan man ikke gøre det uden atman skal putte den i en ny maskine og gøre det derfra?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 11:02 #1
Her min ven.... et lille hjælpe program der kan tage backup af ALT i din Express...

http://www.outlook-express-backup.com/
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 11:03 #2
Der er forresten osse denne her som er gratis:
http://www.softwarepatch.com/software/oebackup.html
Avatar billede nissetec Nybegynder
23. marts 2006 - 11:03 #3
Har prøvet det.

Jeg søgte efter alle dbx-filer på disken. De indeholder (og hedder) Indbakke, Sendt post og så videre.

Adressekartoteket hedder noget med .wab til sidst.

Håber det lykkes for dig også :)
Avatar billede htmlkongen Novice
23. marts 2006 - 11:51 #4
Hey.

Man kan ikke finde nogle DBX eller wab filer når man ikke har eksporteret.... sorry. Ikk hvad jeg ved

Andre metoder?
Avatar billede nissetec Nybegynder
23. marts 2006 - 12:23 #5
Ikke for at være stædig, men dbx og wab-filer er IKKE eksport-filer. Det er "drift"-filer. Altså de filer, hvor selve data fra mapperne bliver lagret løbende.

Hos mig ligger dbx-filerne i (logget på med Per):
C:\Documents and Settings\Per\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{377B00E0-76EC-40EC-9CF7-E1653F0834D2}\Microsoft\Outlook Express

Og mit adressekartotek ligger her:
C:\Documents and Settings\Per\Application Data\Microsoft\Address Book\per.wab
Avatar billede htmlkongen Novice
24. marts 2006 - 07:47 #6
Hey.

Tak :)

Jeg kan bare ikke finde noget når jeg søger på harddisken - heller ikke hvis jeg søger *.wab eller *.dbx  på det pågældende drev?

Og jeg ved at de ligger der. Det er mærkeligt :S
Avatar billede jimmo Nybegynder
24. marts 2006 - 22:33 #7
Hej htmlkongen

Når du søger, skal du sætte flueben ved:
Søg i systemmapper
Søg i skjulte filer og mapper
Søg i under mapper

så skulle de gerne dukke frem...

Held og lykke

jimmo
Avatar billede htmlkongen Novice
27. marts 2006 - 11:14 #8
Hey Jimmo - prøver lige senere :)¨

Smid svar
Avatar billede sippa Nybegynder
27. marts 2006 - 11:24 #9
Hej
Er det mig der misforstår noget, såvit jeg kan se er alle svar på outlook express. men der spørges på outlook, så der er ikke noget at sige til at når der søger på filerne findet de ikke, de hedder ikke det samme.
Mvh Torben
Avatar billede nissetec Nybegynder
27. marts 2006 - 12:29 #10
Sorry. My bad.

Jeg læste express i et svar til spørgsmålet. Så jeg har fået losset ind i hovedet, at det drejede sig om OE. Men sippa har jo principielt ret. Spørgsmålet går vel på Outlook?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. marts 2006 - 12:33 #11
Hmmm, spørgsmålet er stillet i Outlook Express kategorien?

Men hvis der er Outlook, det drejer sig om, er det .pst filerne der skal kopieres over.
Avatar billede sippa Nybegynder
27. marts 2006 - 13:06 #12
Du skal da ikke undskylde, det ka jo være det er mig der er gal på den
Mvh Torben
Avatar billede htmlkongen Novice
28. marts 2006 - 11:41 #13
Whoops - min fejl. Det er outlook express ..... Beklager
Avatar billede jimmo Nybegynder
28. marts 2006 - 22:23 #14
Hej igen, htmlkongen
Du bad mig smide et svar - men fik du løst dit problem? Ellers sig lige, hvor du er kommet til.
Venlig hilsen
Jimmo
Avatar billede nissetec Nybegynder
29. marts 2006 - 08:32 #15
Da det kun er 15 point, trækker jeg mig, selv om jeg et eller andet sted mener, at hvis du kunne bruge jimmos svar så må du også have haft brugt mit.

Men det får jeg nu ikke tudefjæs over. Fortsat god dag derude :) Og håber du har fundet filerne.

Nej lige et sidste ord i håb om at du finder dine mails: Hvis du ikke har flere profiler på dit system, finder du måske dbx-filerne her (observeret på en anden pc):
C:\Documents and Settings\Per\Application Data\Identities\{377B00E0-76EC-40EC-9CF7-E1653F0834D2}\Microsoft\Outlook Express

Altså det samme som jeg skrev før, bare uden \Lokale indstillinger.

Og NU er jeg smuttet ;)
Avatar billede jimmo Nybegynder
29. marts 2006 - 22:55 #16
Til Nissetec fra Jimmo:
Blot lige til din orientering: Htmlkongen har IKKE tildelt mig points. Nu betyder de points ej heller så meget for mig - jeg ville faktisk blot hjælpe. Den grundlæggende mening med eksperten er jo at hjælpe hinanden. Jeg tager i øvrigt hatten af for dig: Du springer ikke over, hvor gærdet er lavest - men giver en god detaljeret forklaring. Når Htmlkongen afslutter sagen, skal jeg hermed anmode ham om at give dig pointene.
Med venlig hilsen
Jimmo
Avatar billede htmlkongen Novice
30. marts 2006 - 11:36 #17
Hey Jimmo - Jo jeg fk løst problemet. de er kommet ned :) Super mange tak for hjælpen - jeg raiser for i øvrigt lige til nogle flere point - jeg troede det var et let spørgsmål da jeg oprettede :)

Smid roligt svar nissetec - split pot!! :D

God dag
Avatar billede htmlkongen Novice
05. april 2006 - 10:06 #18
Nissetec?
Avatar billede nissetec Nybegynder
05. april 2006 - 12:52 #19
Hej, undskyld ventetiden. Kender i det når harddisken klikker i stedet for at starte op?

Der takkes :)
Avatar billede htmlkongen Novice
05. april 2006 - 15:16 #20
No problem :) Tak for hjælpen ;D