Avatar billede mick Nybegynder
23. marts 2006 - 10:41 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med leje af programmør på månedsbasis

Er der nogen her som har erfaring med det at leje en programmør på månedsbasis? Jeg tænker i første omgang på firmaer som formidler kontakt med programmører i lavkost-land som Bulgarien eller Indien.

Hvis der er nogen som har konkret information om firmaer som formidler sådanne kontakter hører jeg gerne om det også.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
25. marts 2006 - 09:28 #1
Tag fat i f.eks. tci på tci.dk, de er specialister i netop lige det her
Avatar billede mick Nybegynder
25. marts 2006 - 13:46 #2
Det var et godt tips, mange tak for det.

Jeg ser at tci.dk opererer med priser på 13-15.000kr. pr. måned for en programmør hvilket jo absolut må siges at være en god pris.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
25. marts 2006 - 15:25 #3
Ja, det synes jeg nu også
Avatar billede mick Nybegynder
25. marts 2006 - 15:29 #4
Har du nogen konkrete erfaringer med tci.dk? eller det at benytte programmørere fra lavkost-land?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
25. marts 2006 - 15:34 #5
Kender den ene fra TCI, men kun fordi jeg har lavet et projekt for ham. Jeg har godt nok ikke prøvet programmøre fra lowcost-lande.. Men af hva han fortæller kører det bare.
Avatar billede areon Nybegynder
26. marts 2006 - 12:51 #6
Goddag Mich,

Jeg vil gerne anbefale BG Development Ltd. hvilket jeg til dagligt driver i Bulgariens hovedstad Sofia.
BG Development er en udviklings virksomhed med inhouse kompetencer indenfor PHP, ASP, .Net, C++, Java (J2E, J2Me).

Enkeltopgaver bliver som regel udregnet på timebasis, udfra en lønsats liggende omkring 150kr. pr. time. (kan variere mellem programmeringssprogene)

Programmører på månedsbasis ligger 13.000 og op efter, variende fra programmeringssprog, antalt og varighed.

Du er velkommen til at kontakte mig på skypen thomassorensenbg eller her på eksperten skulle du have yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen
Thomas Sørensen
"Mange positive danske referencer kan fremvises."
Avatar billede areon Nybegynder
26. marts 2006 - 12:52 #7
Goddag Mick, skulle der vist stå. :)
Avatar billede areon Nybegynder
26. marts 2006 - 18:40 #8
Du er også velkommen til at drage nogle erfaringer fra min artikel omkring Outsourcing af It her på Eksperten.
http://www.eksperten.dk/artikler/603

God fornøjelse.
Avatar billede mick Nybegynder
26. marts 2006 - 19:21 #9
Hej Thomas.

Jeg har tidligere benyttet dit firma med godt resultat. Jeg har imidlertidig sendt dig flere henvendelser inden for de sidste 6 måneder, uden at få svar, så jeg regnede egentlig med at du var ude af buisness. Måske har mine mails havnet i dit spam-filter eller på anden måde ikke kommet frem?
Avatar billede areon Nybegynder
26. marts 2006 - 23:07 #10
:) det var da en dejligt at høre, heldigt at vi stødte sammen her så.  Du er yderst velkommen til at kontakte mig på sorensen@propeople.dk eller give mig et kald på mit kontor her i Sofia på mit skypenummer: +4536988225. Her er jeg til rådighed i kontortimerne.
Ser rigtig meget frem til at høre fra dig igen, og vi må lige finde ud af hvad der er sket med de e-mails.!
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
27. marts 2006 - 09:46 #11
13.000-15.000 pr. måned er i den høje ende, det er der nogle forskellige grunde til, som jeg meget gerne vil fortælle dig om.
Jeg bor selv i Indien, så måske vi kan finde ud af noget. Drop mig en mail på jes@kaliebe.dk, så kan vi tage den derfra.
Avatar billede clausthomsen Nybegynder
27. marts 2006 - 15:01 #12
Hej Mick og jer andre

Så vil jeg da også lige komme med en kommentar til dit indlæg.

Jeg er medejer af TCI, og vi har selv vort danske kontor i indien, samt 2 kontorer her i danmark, hvilket bør give dig en væsentlig større tryghed en bare at vælge en tilfældig person. jeg vil også lige gøre opmærksom på at prisen på de 13- 15.000 pr måned ud over timer også indbefatter adgang til vores online projektstyringssystem.

Vi bruger en stor del af vores tid på at "omskole" vores medarbejde så der ikke opstår kulturelle forskelle mm. Dette bevirker at det er meget nemt at kommunikere med den eller de medarbejder som er tilknyttet dit projekt.

Hvid du er interessert i at hører mere om os, og hvad vi kan tilbyde, kan du kontake mig på telefon 36 94 88 87

Med Venlig Hilsen
Claus Thomsen
http://www.tci.dk
Avatar billede areon Nybegynder
27. marts 2006 - 15:50 #13
Hvor stor tidsforskel er der egentlig mellem Danmark og jer på kontoret i Indien Claus?

Mvh Areon.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
27. marts 2006 - 18:18 #14
Nu kender jeg selvfølgelig ikke til arbejdstiderne på Claus' kontor, men der er nu hvor det er sommertid i DK 3,5 timers forskel. Det vi gør på vores kontor, når vi kommunikerer meget med Europa er at vi ofte møder lidt senere og går hjem lidt senere, så tidsforskellen reelt ikke får nogen betydning..
Avatar billede areon Nybegynder
27. marts 2006 - 18:59 #15
min windows siger +5.30 til NewDelhi? det vil for mig sige kl. 08.00 i DK til kl 03.30 i DK? eller regner jeg forkert her?
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
27. marts 2006 - 19:11 #16
Ja +5.30 GMT, når DK ikke har sommertid. Nu er DK jo en time foran GMT, så det vil sige uden for sommertid er Indien 4.5 timer foran DK, og under sommertid 3.5 timer foran. Så det vil sige nu med sommertid er kl. 8 i DK = 11.30 i Indien
Avatar billede heine112 Nybegynder
01. april 2006 - 16:43 #17
mike - hvilken type projekter beskæftiger du dig med ?

Alfa og omega i systemudvikling er kommunikation. Selvom folk sidder 20 cm fra hinanden, så er dette stadig problemet. Så jeg har lidt svært ved at se ideen med at få nogle indere til at udarbejde programmel.

Måske hvis det er meget tekniske ting, som er baseret på Newtons love - ellers tror jeg ikke på denne idee.
Avatar billede mick Nybegynder
04. april 2006 - 09:37 #18
Jeg takker for mange gode svar. Hvis der er nogen andre end areon som vil ha poeng, så kom med et svar.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. april 2006 - 12:16 #19
ved ikke om du kan bruge mit svar, men jeg ligger et svar alligevel
Avatar billede mick Nybegynder
05. april 2006 - 13:24 #20
Lukker og tak for hjælpen