23. marts 2006 - 09:24Der er
12 kommentarer og 1 løsning
Fejl: 0X800CCC0F - Hjææælp..
Hej Eksperter!
Jeg har læst mig lidt frem til at der er andre som også oplever problem med Outlook. Jeg har tjekket at alle mine oplysninger fra min ISP er korrekte, men stadig oplever jeg nedenstående fejlmeddelelse:
Opgaven 'pop3.mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC0D) : 'E-mail-serveren blev ikke fundet. Kontroller serveroplysningerne under egenskaber for din konto.'
Mit problem er, at jeg ikke kan få lov til at sende mails, men modtager fint. Har tilmed benyttet samme mailadresse/opsætning inde på mail.tdconline.dk, hvor jeg både kan sende og hente. En sidste ting - det har virket før!
Det er mailprogrammet opsat til. Indgående server (POP3): pop3.mail.dk Udgående SMTP-server: smtp.mail.dk
Har netop indtastet oplysninger igen, med følgende resultat:
Opgaven 'pop3.mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC0F) : 'Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte serveradministratoren eller Internetudbyderen.'
Sidder faktisk med nøjagtig samme problem. Alle min indstillinger står korrekt - jeg har fået det dobbelttjekket hos bået bnaa.dk (som er min udbyder) og hos b-one. Jeg har slået min firewall fra og jeg har fjernet de sidste par installeret programmer for at se om det var det der var fejlen. Men ak! det fortsætter:
Opgaven 'Babbelutten.dk - modtager' rapporterede en fejl (0x80042108) : 'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til indgående post (POP3). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'
Hverken bnaa.dk eller b-one kan hjælpe mig..
Synes godt om
Slettet bruger
23. marts 2006 - 14:58#5
Jeg har faktisk fået løst mit problem - sagen er den, at vi for noget tid siden har skiftet ISP (udbyder), men det har åbenbart taget noget tid, før TDC (min gamle udbyder) har "blokeret" for min udgående post-server. Det jeg har gjort er kun, at ændre min smtp-server til min nye udbyder... Men det lyder ikke, som om, at du har skiftet udbyder for nylig, så det måske kunne være dit problem?
Næh det har virket fint i det halve år jeg har brugt det her net - og lige pludselig så gad det slet ikke mere. Er nu igang med, at fjerne Norton for at se om det er det som går ind og blokerer.
Synes godt om
Slettet bruger
23. marts 2006 - 15:09#7
..jeg formoder at du også har prøvet at slette email-kontoen og kørt opsætningen igennem endnu en gang.. Du ved..indtastet logon og password osv én gang til.. Det er lidt det jeg kalder panik-reaktionen, at slette det hele og indtaste det endnu en gang!
meget meget meget sært! Jeg har lige afinstalleret Norton (som jeg har haft riiiiiigtig længe) og så genstartede jeg.. tadaaa så virker det.. yderst mystisk
ja for jeg googlede det - og flere skrev nemlig, at man skulle fjerne Norton og så skulle det virke - og sørme om de ikke havde ret i det. Men nu ryger Norton ud for good!
Synes godt om
Slettet bruger
23. marts 2006 - 18:59#12
Pointene er dine, Strych9 - og velfortjente! Tak for hjælpen..
Havde samme fejl, det viste sig at være norton 2006 ikke var startet op sammen med win XP. Startede den og problemet blev løst.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.