Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2006 - 08:13 Der er 118 kommentarer og
1 løsning

Karma og regler.

Nyeste trend blandt "børnehavens" brugere er nu at give dårlig karma, hvis man påtaler en overtrædelse af reglerne.

Helt ærligt - hvad sjovt er der med det?
"Søg ind som coadmin eller hold min med dine regler."
"Regler skal overholdes, men man kan godt henlede opmærksomheden på reglerne på en pæn og høflig måde. Og dit fokus på karma givning og forskellige brugere er helt ude af proportioner. Nogle gange skal man altså lige slappe af og tælle til 10 inden man starter 3. verdenskrig."

Man skal ikke tuttenutte bede folk om at overholde reglerne - det skal bare siges, og har på intet tidspunkt været grov overfor nogen vedr. overtrædelse af reglerne.

Der er brugere her på eksperten der ikke tør åbne deres mund - brugere som har været på eksperten i lige så lang tid som jeg - fordi de er bange for at få dårlig karma...
Og hvad så?
Karma er og bliver de anonymes mulighed for at svine andre til.
Ud af 38 dårlig/meget dårlig karma er der 2 med navn på...

Hold kæft det er nice...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2006 - 08:16 #1
P.s. tak for sidste meget dårlige karma vedr. reglerne - fik faktisk min karma til at stige fra 62% til 68% - så NOGET godt er der da ved det :D

Nemlig at man slet ikke kan stole på ens karma tal - jeg har sikkert 90% GOD karma når det kommer til stykket - LOL!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
23. marts 2006 - 08:28 #2
kan kun være helt enig.  Forstår ikke hvorfor karma skal gives anonymt, eller hvad formålet med karma er, hvis den gives bare fordi man åbner munden, eller formulerer sig på en måde, nogen ikke kan lide...
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:22 #3
Janteloven længe leve: Et eksperten.dk uden karmasysstem, som det er i dag, er det eneste rigtige eksperten.dk.
Avatar billede summer Mester
23. marts 2006 - 09:36 #4
Karma ville nok være ok hvis ikke det kan gives anonymt. Det er totalt ude i hampen. Der er også en "fin" trend igang, hvor man tildeler negativ karma og skriver et andet brugernavn end sit eget.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:37 #5
En karma uden navn er ingen karma, Eksperten.dk uden os er intet.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 09:40 #6
fsconsult.dk skal du se meningsløs karma, så kig min, er ret sikker på jeg er blandt top scorene på den knap så heldige liste, men ser det som et udtryk på misundelse :)
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2006 - 09:42 #7
2003-fyren - du ved jo allerede hvem der står bag dine :D

Skulle du ikke indgå en aftale ikke at påtale karma fremover, og bare lade tumperne hygge sig?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 09:46 #8
huset jo, det kræver ingen doktergrad at regne ud hvem bagmanden er *GG*, men jo du har 100% ret, og dette bliver også sidste indlæg i denne tråd, holder mig så langt fra kanten som overhoved muligt, men desværre er det ikke sikkert det er nok :S (uddyber det ikke herinde, men vil folk vide hvad jeg mener kan de sende mig en mail /tilføje mig msn)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2006 - 11:02 #9
Jeg vil give JS ret, selv om man ikke vil så tøver fingrene alligevel ved tasterne om hvordan man nu skal og om man skal skrive noget, men sådan er det
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 11:46 #10
Jeg kan huske fra sidste gang, spørgsmålet om karma var oppe, da var der nogle stykker, der synes systemet var ok, det må vel være fordi, der så kan afgives dårlig karma uden, at skulle tænke på repræsalier.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:08 #11
peet49, jeg er en af de, der synes systemet er ok - næsten. De to ting jeg kunne ønske er, at mulighed for kommentar blev fjernet, og mulighed for at se den enkelte karma blev fjernet. Som sagt mange gange før, er det KUN det samlede gennemsnit der er interessant.

John, gå ikke op i teksten. Det er fuldstændig irrelevant. Den SAMLEDE karma, er et udtryk for det generelle indtryk Ekspertens brugere har af dig. Der er nogle der synes du "fylder for meget", ved at påtale reglerne. De ønsker du ville lade være. Derfor giver de dig dårlig karma. Det er den risiko man tager, ved at give coadmins en hånd. Det er dermed også selvforskyldt. Man KUNNE jo blot overlade påpegning af reglerne til coadmins. Du har modtaget karma fra mange brugere. Så gennemsnittet på omegnen af 66% er ganske sikkert reel nok. Og det er jo ingen dårlig karma.

Det er også et faktum, at diskussioner som denne, giver dårlig karma. Og det med rette... jeg synes OGSÅ denne type diskussioner er småtåbelige. Alligevel deltager jeg i dem. Stort set al dårlig karma jeg har fået, bunder i deltagelse af disse debatter. Det er den pris jeg vælger at betale. Og det gør mig intet.

Den dag min samlede karma kommer ned i omegnen af 50%, vil jeg tage min færden op til revision. For så må jeg jo gøre et eller andet galt. Jeg har ikke brug for mere eller mindre seriøse kommentarer på karmaen, for at resonere mig frem til, hvorfor jeg min karma går nedad. Det er ligeledes fuldstændig ligegyldigt, om jeg ved HVEM der giver mig den. For igen... det er den SAMLEDE karma, jeg i givet fald ville tage til efterretning.

Vi kunne jo prøve at gå ned i, hvad "karma" egentlig ER for noget:

"Karma er et sanskritord, der betyder "handling". Karmaloven eller loven om årsag og virkning tager udgangspunkt i den antagelse, at man høster i dette eller kommende liv, som man har sået i dette og tidligere liv"

Det er så den korrekte definition, vi kan prøve at føre over på Eksperten. Da det jo ikke er "liv" det drejer sig om, må vi skære den lidt ind til benet. En definition kunne være "Karma er et udtryk for andres indtryk af årsag og virkning af de handlinger man foretager sig". Lige som i "livets karma", kan man ikke påpege enkelte årsager, virkninger eller handlinger. Alt akkumuleres i den samlede karma. I "livet" danner dette grundlag for, hvordan ens næste inkarnation bliver. På Eksperten danner det grundlag for det indtryk, andre brugere har af en. Det væsentlige er, at det ALDRIG er den enkelte handling, der danner grundlag for karma.

"Karma" i artikelsystemet, bør IKKE hedde karma. Det burde ganske enkelt hedde "vurdering" eller lignende. For her ER det de enkelte kommentarer der er væsentlige. At dette også hedder karma, skaber kun forvirring. For det er to helt forskellige systemer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2006 - 12:14 #12
Det er også et faktum, at diskussioner som denne, giver dårlig karma"

Ikke enig - har fået 2 gode siden det blev oprettet :)

Ja, er klar over det er selvforskyldt - men alligevel...
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:16 #13
nanoq sjovt som du forsvarer karma, det er mig en komplet gåde, ingen ved deres fulde 5 bør kunne se det rimelige i man kan komme med kommentarer som i http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=2003-fyren&option=karma uden nogen form for sanktioner, om man kan lide mig eller ej, flere af de karma, burde give deaktiverings grund, men det gør det ikke, da det afgives anonymt, jeg kan i teori og praksis oprette 10000 brugere og give negativ karma til dem jeg ikke bryder mig om, fra samtlige konti, men hvad siger det ? ja det samlede billede er at man er en idiot, men da det jo reelt kommer fra samme person, så ville det intet sige (men det ville ikke være kendt at det var fra samme person, før man kiggede på anvendt ip)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:18 #14
nanoq i min tidligere profil screem_brille_rex fik jeg en del negativ karma, med ord som point liderlig osv, men hvis I kigger her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=2003-fyren&option=karma deltog jeg i 3 spørgsmål ingen af dem med point, det viser da så klokkeklart som noget kan at karma misbruges til grænsen og gerne lidt udover
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:20 #15
2003, der er derfor, muligheden for kommentarer ikke bør være der. For det er jo helt sikkert, at giveren MENER du skal have dårlig karma. Kommentaren gør kun, at du bliver gal - og derfor begynder at diskutere rimeligheden af den.

Havde giveren ment du var en god bruger, der kun gjorde det bedste for Eksperten og den øvrige brugere - ja så havde han sikkert ikke givet dig denne karma. Enhver karma ER berettiget - selvom den vedhæftede kommentar IKKE altid er det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:21 #16
Kun kommentarfeltet misbruges. Giveren af dårlig karma, ser altid en grund til at give den. Dermed er selve karmaen reel nok.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:26 #17
nanoq så enhver karma er berrettiget, det var det sjoveste du endnu har sagt.

kan godt se dette er meget berettiget citat:

00000 tøsen... Man forestiller sig en ikke særligt høj, men til gengæld temmelig overvægtig bebumset sen-teenager med colabunde foran øjnene, en tøs uden andet liv end det hun skaber sig her på eksperten. Skaber sig gør hun ihvertfald! Du behøver ikke give point, men vil gerne have karma... arj HELT ÆRLIGT MØGKÆLLING! (http://www.eksperten.dk/spm/697287#rid6166025)... Hun er også lidt kællingeagtig og mener det ene den ene dag og det andet den næste... http://www.eksperten.dk/spm/696681#rid6161757

sjovt så glad du er for det karma system, underligt at det skal være anonymt, når reglerne siger at det skal holdes i en sober tone, men det mener du måske ovenstående er ? (og der er ingen sanktioner mht at skrive ovenstående, den kan blive slettet ja, men oprettet ligeså hurtigt igen)

Mion personlige mening om karma, er at det skaber ekstremt meget splid mellem brugerne, og man kan uden nogen risiko skrive og gøre hvad som helst, det er værre en det vilde western
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:28 #18
2003, du trænger til nye briller... jeg har gang på gang skrevet, at kommentarerne er irelevante, og muligheden for at give dem bør fjernes. For selvfølgelig er den kommentar ikke berettiget. Men der er vel ingen tvivl om, at den bruger der har givet dig den, synes du bør have dårlig karma?. At den dårlige karma så ledsages af en tåbelig kommentar - ja det underbygger kun min holdning til, at muligheden for kommentarer skal væk.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:30 #19
nanoq uenig, dårlig karma avler dårlig karma, og det er ligemeget om det er beretttiget eller ej, det er set milliarder af gange overalt, både her, og i lignende situation irl, hvo en lille slåskamp pludselig involverer flere hundrede, og ingen ved hvorfor de slås, men det gør ham ved siden af, og så gør jeg også.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:37 #20
nanoq hvorfor SKAL det være anonymt ? hvis jeg IRL siger at en eller anden er en idiot, ja så kan jeg blive straffet for det hvis en domstol mener det var injurier, men herinde, der skal folk beskyttes og have lov til at skrive ALT hvad der passer dem, det virker underligt når man samtidigt vil have at indlæg osv skal holdes i en sober tone, for min skyld behøver folk ikke selv kunne se hvem der afgivet karma, men co admins skulle kunne se det, og give sanktioner ud fra det, det med et lovløst samfund / community det holder ikke, og er sikker på største delen af de faste brugere herinde ville have fjernet den pokkers karma funktion, da den eneste reelle funktion den besidder er en pipeline med benzin direkte på bålet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:41 #21
"dårlig karma avler dårlig karma" - ja... når man gang på gang diskuterer ordlyden af den, har du i visse tilfælde ret. Men kan man kun se den samlede karma, uden kommentarer - så nej.

Hvis man råber op over uretfærdigheden i en given karma, kan det sagtens være katalysator for andre, til også at give dårlig karma. Og så er det på sin vis selvforskyldt. Hvis du udelukkende bruger tiden på at hjælpe andre brugere (det som Eksperten er TIL for), generelt opfører dig sagligt og fornuftigt og holder dig inden for Ekspertens skrevne og uskrevne regler - ja så tror jeg ikke du får ret meget dårlig karma. Naturligvis kan man altid komme til at træde andre over tærene uforvarende. Det kan give hak i tuden. Sådan er det på Eksperten, og sådan er det i den virkelige verden. Derfor er det også utopisk at tro, man ikke engang imellem får dårlig karma. Det er også helt fint, så længe den samlede karma er fornuftig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:44 #22
"nanoq hvorfor SKAL det være anonymt?" - fordi det er karma. Det er IKKE "kommentar-til-bruger". Men igen... Mulighed for overhovedet at kunne GIVE en kommentar, hænger IKKE sammen med anonymitet. Kommentarer må IKKE være anonyme. Det er derfor muligheden for kommentarer bør fjernes.

SKULLE systemet være et "kommentar-til-bruger system", ja så bør det naturligvis ikke være anonymt. Men det har aldriv været tiltænkt, at det SKULLE være et "kommentar-til-bruger system".

Der BØR ske ændringer - som jeg også har påpeget. For som det er lige nu, er systemet en lidt sær blanding af begge.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:47 #23
nanoq jeg kan ikke debattere med en person der mener at anonymitet er vejen frem, vi lever i et land hvor vi har ytringsfrihed under ansvar, men herinde næ der kan man skrive præcis hvad man vil, uden nogen risiko for straf, det er det der er det forkerte ved karma systemet.

Vi er enige så langt at kommentarer ikke skulle være der, men det er de nu engang, og derfor må vi forholde os til det, og ikke andre scenarioer, som ikke eksisterer, resten er jeg ikkke enig i.
Avatar billede _anonym_ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:47 #24
anonym karma er helt ok, så kan vi svine folk til uden der sker noget,
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 12:51 #25
En afstemning ville være på sin plads, men det er vist en ønskedrøm.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:51 #26
nanoq det er vi enige i, men forhold dig til hvordan systemet er nu, ikke hvordan det bør eller var tiltænkt det skulle være, for det jo ikke den problem stilling vi har.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:52 #27
2003 - og for den sags skyld anonym: Hvorfor ignorerer i konsekvent hvad jeg skriver?. Anonyme kommentarer er IKKE acceptable. Det er derfor muligheden for kommentarer skal væk. Ingen skal svine hinanden til. I et karmasystem hører kommentarer IKKE hjemme.. for i så fald, handler det ikke om karma. Karma er alene en måling på den gennemsnitlige opfattelse andre brugere har af en.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:53 #28
2003, jeg forholder mig netop til systemet, som det er nu - og påpeger derfor HVAD der bør ændres.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:54 #29
For vi er jo ENIGE i, at det ikke er optimalt nu.

Jeg har så valgt, at ignorere folks kommentarer. For ser man bort fra dem, fungerer selve karmaet faktisk udmærket.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:54 #30
nanoq jeg ignorer dig på ingen måde, men det lader til det er omvendt, har i de sidst 2 indlæg været delvist enig med dig,det kan ikke kategoriseres som at ignorere dig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 12:57 #31
2003,

"jeg kan ikke debattere med en person der mener at anonymitet er vejen frem, vi lever i et land hvor vi har ytringsfrihed under ansvar, men herinde næ der kan man skrive præcis hvad man vil, uden nogen risiko for straf, det er det der er det forkerte ved karma systemet."

Jeg har jo hele tiden skrevet, at muligheden for kommentarer skal væk, netop fordi der intet konstruktivt kan komme ud af anonyme kommentarer (og kommentarer i det hele taget ikke hører hjemme i et karmasystem). Kan jeg ikke, med rette, konkudere at du ignorerer dette, når man ser ovennævnte udtalelse? ;)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:57 #32
ja det bør fjernes helt og holdent og istedet for bør der være en vis ikke / blacklist funktion, så man kunne undgå at se indlæg fra de brugere man ikke kan sammen med, på den måde ville diskutioner ikke opstå ligeså nemt, og hvis de gjorde, er det nemt for den ene part at sætte den anden part på bloker, der findes ingen chat sider hvor man ikke kan det, og dybest set er det her en chat, hvor man udveksler viden og erfaringer, og selfølgelig er der folk man ikke kan sammen med, og hvorfor så ikke give brugerne muligheden for at bestemme hvad eller hvem man vil hjælpe.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:00 #33
nanoq nej det kan du ikke konkludere, for du hodler fast i at problemet ikke ville være der hvis kommentarer ikke var der, men det er jo netop ikke en problem stilling vi har nu.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:13 #34
Vi er enige i, at der BØR ske ændringer. Det er jo også det, jeg hele tiden har skrevet. Jeg mener karmasystemet skal bestå, med de to ændringer jeg har nævnt ovenfor. For den SAMLEDE karma har en god værdi. Det er en fin indikator på andres syn på én. Den er faktisk MERE værdifuld for en selv, end for de øvrige brugere (der er jo ikke mange, der afholder sig fra at svare på brugere med dårlig karmas indlæg). Men man kan bruge det som en indikator på, om man selv burde tage sin ageren på Eksperten til revision.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:14 #35
"nanoq nej det kan du ikke konkludere, for du hodler fast i at problemet ikke ville være der hvis kommentarer ikke var der, men det er jo netop ikke en problem stilling vi har nu."

Det er jeg så glad for - for så har jeg misforstået dig.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:19 #36
nanoq hvis jeg skulle se på min karma og tage den til efterretning ville ikke engang sankt peder kunne frelse mig, det sjove er at straks en bestemt person opdagede at jeg var screem_brille under nyt navn, gik der ikke mange timer før det var væltet ind med negativ karma, man kunne næsten fristed til at tro der var en distributions liste udenom eksperten, hov det skulle vist kun være tænkt højt, men mon ikke nogle folk ved hvad jeg tænker på...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:27 #37
Det har du ret i. Men har du ændret ret meget, siden du kom tilbage? ;)

Jeg stillede faktisk et yderligere forslag engang - Karma skulle have en "lease period". Enten skulle karma forsvinde efter fx. 3 måneder, eller kun de seneste 50 tildelinger skulle tælles med i gennemsnittet. Det giver mulighed for forbedring. For det kan naturligvis diskuteres, hvor meget karma der er givet for år tilbage, har relevans. Mennesker ændrer sig jo med tiden - for det meste i hvert fald. :)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:31 #38
nanoq prøver at ændre mig, eller ikke mig, men ihvertfald lige tænke en ekstra gang eller 2 inden jeg trykker på send, og diskutioner gider jeg ikke, (en debat som det her vil jeg næppe sige nej til nogensinde *G*), men det er svært når man konstant skal overfaldes af få personer, men de personer har en skare af folk der er klar med sablen (nu rager ejg mig sikekrt mere uklar med nogle folk, men der er næppe mange der mener at alt der sker herinde af karma, og lignende er 100% tilfældigt), det tror jeg ihvertfald ikke på ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 13:36 #39
Kommentar: boxer

Se dig selv som anmeldt! Du kunne ikke lade være med at snuppe mit brugernavn :o)

MvH

Den rigtige Boxer
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 13:43 #40
Det har vel kun kunnet lade sig gøre fordi, du lavede dit navn om til tudeboxer, så var boxer ikke optaget, mener ikke systemet tillader 2 ens profilnavne.
Avatar billede _anonym_ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:46 #41
boxer_ anmeldt for hvad, navnet var jo frit ?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 13:47 #42
Jeg ved det godt peet49.
Min utilfredshed kører mere på at det er en gammel bruger der har nuppet det alene for at misbruge det.

John -> Jeg er enig i dit spørgsmål. Helt enig endda.
Men jeg mener at karma skal være anonym hvis den skal være der.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:48 #43
2003, at tælle til 10, inden man farer i flint, er altid en god idé ;)

Det kan være pissesvært at ignorerer andre folks verbale udgydelser. Men det lønner sig i sidste ende. :)

Husk - at kværulere med en kværulant kommer der intet godt ud af!.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:49 #44
Brugernavn boxer
Point 300
Placering 10185
Karma
Oprettet torsdag, 23. marts 2006, kl. 11:02
Aktiv Ja
Pro medlem Nej
CoAdmin Nej

Hvis det er en gammel bruger, gør han sig skyldig i at have flere brugernavne ;)
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 13:50 #45
Ikke rigtigt - somme lidt ekstra underholdning.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:51 #46
nanoq enig, men der er nu visse folk jeg fint kan ignorere, de har alligvel ikke forstået det når jeg har skrevet jeg ikke gider diskutere med vedkommende, nævner ingen navne, burde ikke være nødvendigt *S*
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 13:52 #47
Ja, jeg sidder jo også og tænker på hvem det kan være?

Men det synes jeg vi skal springe over. Ikke en diskussion der skal tages her.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 13:56 #48
Brugernavn boxer_
Point 70.557
Placering 37
Karma
Oprettet torsdag, 14. oktober 2004, kl. 15:32
Aktiv Ja
Pro medlem Ja
CoAdmin Nej
Avatar billede _anonym_ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:57 #49
sikke da en modtagelse, første gang jeg skriver noget, for jeg at vide jeg er blevet anmeldt af min skitzofrene bror, man anmelder da ikke familie ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. marts 2006 - 14:13 #50
Vi må have en ring op, så vi kan se, hvem der er den "rigtige" Boxer :-)
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2006 - 14:24 #51
Kommentar: 2003-fyren

"men jo du har 100% ret, og dette bliver også sidste indlæg i denne tråd, holder mig så langt fra kanten som overhoved muligt"

Kunne vi ikke sætte en kasse kolde pils på højkant som straf til den næste den nævner karma i en uge frem :D
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 14:27 #52
huset en kasse gyldne damer ? så er jeg med hehe
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 14:54 #53
Man skal måske også bemærke at denne diskussion og dette spørgsmål drejer sig om andet end karma.

Så vidt at jeg er orienteret er det ikke brugerne der skal håndhæve reglerne på Eksperten. Det skal coadmin. Derfor har vi anmeldesystemet.

Egentligt kan jeg godt forstå de brugere der bliver sure over at blive slået i hovedet af en person som ikke er en autoritet.
Det svarer jo til at jeg har kørt 120 på en strækning hvor man kun må køre 110 og kører ind på en rasteplads hvor jeg bliver opsøgt af en fyr der skælder mig ud fordi han har tjekket at jeg har kørt for stærkt.
Ham ville jeg da heller ikke høre på.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 15:00 #54
Jeg kunne ikke være mere enig :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 15:05 #55
Helt korrekt, men når du "kører" for stærkt, og HVIS jeg misbilliger dette, så skal du ikke forvente hjælp fra mig. Sådan set lidt fra den anden side.
Uanset co-admin, så vælger jeg hvem jeg vil hjælpe. Det kan ikke være anderledes. Når jeg så lægger et indlæg, og påpeger at vedkommende spørger ikke er god til at få afsluttet gamle spørgsmål, så er det for at "hjælpe" vedkommende til at forstå, at hvis dette ikke korrigeres, så er der ingen hjælp fra min side. Det er ikke for at dunke folk i hovedet, men blot, måske den sidste, hjælp.

Hvis man vil have hjælp, så skal man ikke gøre det besværligt at få det.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 15:05 #56
til hvad du nu kalder dig det kan jo så undre at du opretter

http://www.eksperten.dk/spm/696808 når du siger det ikke er brugerne der skal håndhæve reglerne

Nu forstår du sikkert (ikke) hvorfor jeg ikke svarer på dine spørgsmål om hvorfor min gamle bruger (screem_brille) blev deaktiveret, men det gør jeg ganske enkelt ikke fordi det ikke vedkommer dig, men er en sag mellem "screem_brille" og co admins, og mig bekendt er du ingen af delene.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 15:26 #57
Kommentar: dragonknight

Jeg håber at du er klar over at en gammel bruger blev deaktiveret netop af den grund?
Jeg tror de fleste er klar over min indstilling til problemet med åbne spørgsmål. Jeg har dog ændret mit synspunkt lidt. Netop fordi coadmin HAR afsagt "dom" hvad påmindelser angår.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 15:47 #58
Havde ellers skrevet et langt indlæg, men kom lidt langt væk fra temaet, så derfor kun:

Det er da utrolig trist at høre.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 15:51 #59
Brugeren havde fået flere advarsler inden han blev deaktiveret. Er det ikke sket for dig, har du intet at bekymre dig om.

Ret irriterende med de lange indlæg - det er sket for mig mere end 1 gang :o)
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 16:27 #60
Hvordan skal coadmin`s klare alt, hvis der ikke var nogle, der ville hjælpe lidt, det lyder som om, det er "strafbart" at hjælpe disiplinen lidt på vej. Hvis man skal anmelde en bruger, hver gang man føler, der er noget forkert, ville coadmin`s drugne i anmeldelser.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 16:35 #61
De har uden tvivl travlt peet49.
Jeg har 3 anmeldelser fra den 21, 6 fra den 22 og 3 fra idag :o) Hvem ved hvad tallet når op på inden dagen er omme.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 16:39 #62
Jeg gør nu, hvad jeg synes er rigtigt, så må de deaktivere mig igen.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 16:42 #63
peet49 deaktivere dig igen ? :O
Avatar billede huset2 Nybegynder
23. marts 2006 - 16:51 #64
Sikke en børnehave.

Det er agu øjebæ at se alle jeres latterlige diskutioner og beskyldninger om karma og flere brugernavne.

LOL en samling fjolser
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. marts 2006 - 17:08 #65
2003-fyren-> Det blev jeg i efteråret 2004.
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2006 - 17:11 #66
huset2>

Mon ikke min flotte karma

Bøvs dit grimme bæhul 23/3 2006 16:44

Passer fint med dit sprog her "Det er agu øjebæ"

Så hvem mon Fjolset er *LOL*

Fortsat god dag
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 18:23 #67
huset ved godt jeg ikke må nævne noget i en uge, men kig lige i min engang og svar på om det også gælder den øverste, synes godt nok det er gået meget over stregen nu
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2006 - 18:48 #68
Skal vi ikke bare ignorer dem totalt - det er da min plan fremover. Der er jo visse tumper herinde der ikke er værd at ofre tid på, og det er efterhånden gået op for mig hvem der er tale om :D
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 18:53 #69
huset jeg tror ikke du nåede at se den, den er underligt nok lige blevet slettet eller fjernet, men jo god plan, men mht den kasse øl, så lad os inkludere ingen diskuteren den næste uge (og gerne længere), ignorer hvad han måtte skrive af provokationer, så bliver han jo nok træt af det, ellers gør co admins
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2006 - 18:58 #70
Så den godt, og anmeldte den også. Jeg er med på den deal :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2006 - 19:45 #71
2003-fyren>
Stave kan de heller ikke: "Så køre de barlige karma drenge igen."
7 ord og 2 stavefejl - flot :)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 19:49 #72
john_stigers, nej men det har en vis underholdnings værdi alligevel, dog er det trælst at enkelte individer kan ødelægge karma SÅ meget, men mon ikke der sker noget ved det på et tidspunkt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2006 - 19:50 #73
/me klapper i sine små poter ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2006 - 19:56 #74
Det kan man kun håbe.
På et eller andet tidspunkt kommer der vel et eller andet medie der tidligere har vurderet eksperten, vel ind og vurderer den til at være under lavmålet.

EEN ting er sikkert - jeg tror IKKE at eksperten er nordens største IT Community længere.
Og eksperten vil heller aldrig nå denne status igen, før der gøres noget alvorligt ved karmaproblematikken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2006 - 19:58 #75
Læs bl.a.
http://www.djh.dk/multimediespecialet/2005f/webmagasin/ekspert.htm

http://penguinpower.frac.dk/?site=links.htm
"Skandinaviens største IT community. Hvis der ikke er hjælp at finde her, findes den nok ikke."
(DET passer nu nok ikke længere)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. marts 2006 - 20:08 #76
Det var vel hvad man kunne forvente :o)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 20:09 #77
john_stigers, sjovt du nævner det der, har netop siddet og tænkt præcis det samme tidligere idag, det er en stor børnehave, mener ikke at der har været SÅ lovløst som der er lige pt, og det 1 skræmmer nye brugere væk, 2 for gamle brugere til at finde andre græsgange, lidt ærgeligt at uniteit ikke er mere udbredt end det er
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 20:13 #78
john_stigers måske man skulle gøre dem opmærksom på det, lade dem oprette en bruger og se hvordan siden fungerer i praksis, er ret sikekr på at vis de folk der køber reklame plads kendte til de forhold ville de måske genoverveje det, og er sikekr på at sålænge folk betaler IDG, sker der intet, men hvis folk nu gik IDG på klingen ville de nok lytte lidt, da de så risikerer at miste indtægter på det område.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 20:23 #79
Hvad er saa nordens stoerste IT forum ?

(jeg ved at der ikke er nogen danske fora der er lige saa store indenfor de
kategorier jeg faerdes i - og udfra den kendsgerning at vi faar en del
spoergsmaal fra svenskere og nordmaend, saa tvivler jeg lidt paa at de andre
skandinaviske lande har noget)

Nu ved jeg godt at flere af deltagerne i denne traad gaar endda meget
op i karma, men det store flertal af E's brugere har formentligt ikke
engang opdaget at karma systemet eksisterer. Og ligeledes vil jeg tro,
at flertallet bag dem som har opdaget det ikke hverken giver karma eller
kigger paa deres egen karma. Folk kommer for at faa loest deres
problemer. De er sociale andre steder.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 20:25 #80
arne_v er ikke helt enig i den sidste del, for så ville der ikke florere SÅ meget negativ karma som der gør, og det er jo efterhånden ved alle det sker
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 20:33 #81
set i forhold til antal brugere paa E bliver der faktisk ikke uddelt
specielt meget karma hverken god eller daarlig
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 20:39 #82
arne_v, har du nogen tal på hvor mange der faktisk bruger E ? bare fordi der er mange tilmeldte betyder det jo ikke de er aktive brugere
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 20:47 #83
Ifoelge point statistik er der 3521 som har modtaget point i 2006.

Hvis vi regner med at 2/3 af brugerne ikke svarer paa spoegsmaal saa giver
det ca. 10500 brugere som har vaeret paa E de foerste to en halv maaned.

(jeg lavede ioevrigt den samme udregning for et par uger siden)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 20:49 #84
det tvivler jeg på, tror ikke på er er så mange brugere der er aktive, men ok det var også kun et skøn fra din side ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 20:52 #85
http://fdim.dk/?vis=page&ID=34

siger 35520 sessioner paa E i uge 11

det er straks lidt svarere at gaette paa hvor mange brugere det er

men mit gaet ville vaere et sted mellem 10 og 20 sessions per bruger
som gennemsnit for en uge (deltagerne i denne traad ligger uden tvivl langt
over, men der jo ogsaa dem som gaar ind opretter spoergsmaal, kommer tilbage
efter 8 timer og accepterer svaret og er gone)

det svarer saa til 1750-3500 brugere i uge 11
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 21:01 #86
du tror ikke paa de 2/3 ?

jeg tror at at det er mindst 2/3

vi kan udregne det for hele Ekspertens levetid

toplisten har 85301 brugere

pointstatistikken har 22637 brugere

det giver 73%

og procenten vil vaere stoerre for kortere perioder end for lange perioder
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:05 #87
jeg modtager i snit ca 4.5-5000 mail pr måned ca og deltager i en ret stor del af dem, hvis der virkelig var så mange brugere ville jeg modtage mange flere (men ok, abb. heller ikke på alle grupper, f.eks alt der hedder programmering er bandlyst her *G*), så ved ikke præcist hvor stor flow der er i de grupper, men der er et rimeligt i SW og HW grupperne, men slet ikek noget der ligner de tal der.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 21:10 #88
er der nogen sammenhaeng mellem
  antal spoergsmaal i kategorier du abbonerer paa + indlaeg i sporgesmaal du deltager i
og
  antal brugere
?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:14 #89
ja det er der på den måde at nu jeg deltager i ret mange spørgsmål, burde jeg også få en større mængde mails fra de spørgsmål, men bemærk der ligger ingen undersøgelse bag min formodninger, men tror ikek at 50% af brugerne er i programmerings grupperne, hvilket de skulle være ifølge dit eksempel hvis det skal gå op
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 21:42 #90
din logik holder ikke helt fordi den forudsaetter at alle brugere enten
opretter eller svarer paa spoergsmaal - der er den tredie mulighed nemlig at de
kun laeser

og din antagelse om fordeling er forkert programmering+databaser har >50% af
point omsaetningen
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 21:48 #91
ja ok, havde faktisk ikke tænkt over dem der kun læser, men det er fordi jeg ikke betragter dem som værende aktive, men det er de jo faktisk
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2006 - 07:13 #92
Når talen nu går på Karma - Regler og "Jeg skal komme efter dig" så kunne det da være interessant at høre deltagerne i denne tråd hvorledes man stiller sig til den adfærd der udvises af brugerne 2003-fyren og levithan i f.eks disse 3 tråde
http://www.eksperten.dk/spm/696442
http://www.eksperten.dk/spm/696739
http://www.eksperten.dk/spm/697669
Finder deltagerne det i orden at man uden rimelig grund går ind og taler nedsættende og direkte advare mod andre brugere som man er uenig med??
Avatar billede boxer Nybegynder
24. marts 2006 - 07:35 #93
Nej, men det er lige netop sådanne situationer der beviser at karmaens eksistens på Eksperten har sin berettigelse. Det giver også rigelig grund til at benytte den.
Og når man læser de brugeres karma som underskriver de steder, ved man også hvorfor den skal være anonym.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 14:22 #94
ping pong!
Avatar billede trausser Nybegynder
24. marts 2006 - 18:59 #95
Min nyeste karma:
23/3 2006 19:50: Palle alene i hans lille rum. Find dig en hobby fjols hr dobbeltkonto sammen med boxer fjolset.

Hvordan synes i selv det går piger ? :-)
Det mest uhyggelige ved det hele, er at flere af jer, rent faktisk påstår at være voksne mennesker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 20:18 #96
En uhyggelig tanke...
Avatar billede trausser Nybegynder
24. marts 2006 - 20:27 #97
Yes en til :-)
24/3 2006 19:16: brokkehoved, er en af boxers tøser.

Aj altzå det der anonym karma er bare så irriterende.
I er en flok 5-årige navlebeskuende hyklere.
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. marts 2006 - 20:34 #98
Når man først er voksen, er man ikke her mere, man bliver vel ikke voksen før man dør.
Avatar billede trausser Nybegynder
27. marts 2006 - 11:48 #99
I skal endelig bare bruge min karma til at komme af med jeres frustrationer.
Jeg ka' ta' det, og hvis det hjælper jer videre i jeres liv, er det helt okay med mig.

Min seneste karma:

27/3 2006 09:46: Hva så Trusser, Får du ævlet lidt karma med huset. Sådan et par klaphatte, tag dog at bliver voksne. Bonderøve med sæd på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2006 - 12:08 #100
Det kan godt være du kan tage det, men jeg har anmeldt den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. marts 2006 - 12:22 #101
De kommer hos "alle" der deltager i denne tråd.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. marts 2006 - 12:30 #102
Jeg har da fået 2, som er for personlige, synes jeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2006 - 23:34 #103
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=john_stigers&option=karma

Hmmm...
Er det ulækkert at gentage hvad en bruger skrev i sit spørgsmål???
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. april 2006 - 23:45 #104
Johm-> Der er både hyklere og nogle, der går i for små sko.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
29. april 2006 - 23:56 #105
Jamen det er da også noget frygteligt at skrive - ved du ikke at det hedder "tissekone"? - LOOL
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 09:37 #106
Suk!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2006 - 10:43 #107
hæhæ - undrer mig bare over den dobbeltmoral...

Karmagiver har jo ikke engang nosser nok til at skrive til urup at det er noget ulækkert noget at skrive...

(Nåh nej... så afslører han jo sig selv den amonyme karmagiver....)
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. april 2006 - 10:47 #108
Der er et gammelt tysk ordsprog, der siger: man soll sich nie forblõffen lassen.
Avatar billede fromsej Praktikant
30. april 2006 - 11:01 #109
Nu skal i ikke være sådan efter de åndeligt mindrebemidlede, husk at på en søndag i kirketiden bør vi alle efterleve skriftens ord.
Lad de små børn komme til mig.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. april 2006 - 11:06 #110
Karma - igen :o)
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 21:38 #111
Ingen opmærksomhed - ingen interesse fra tåberne.

Karmasystemet har vundet, og givet redskaberne til fjolserne. Ordet karma får det til at vende sig i mig. (eller også er det mine tømmermænd)

Fjern point og karma, og lad os bruge E til det rette formål nemlig at løse problemer
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2006 - 15:16 #112
Fra karma:
Hvorfor kan du ikke indse at det er huset der er noget galt med, og ikke boxer? Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/706749 - det har størstedelen af os andre efterhånden indset.

(Det er da dig anonyme karmagiver der er dum her...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2006 - 21:04 #113
Fra karma:
HMM!! - http://www.eksperten.dk/spm/697396#rid6243611 - så får du da lige en dårlig ekstra, dog mest på grund af din dumdristige opførsel i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/706749 hvor din tydelige mangel på indsigt i den aktuelle strid træder i karakter.

Tjah - du er jo anonym så du kan umuligt deltage i den tråd.
"tydelig mangel på indsigt i den aktuelle strid"

AAAHHH!!! det er en om´er!
Jeg er helt med på hvad striden gælder - men indrømmer at have læst forkert en enkelt gang. Det er da vist også det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2006 - 21:06 #114
En mere:

Igen skal vi høre på denne brugers karmatuderi! Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/697396#rid6243611

Hej spade!
Du kan jo holde dig væk fra mit spørgsmål!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2006 - 21:07 #115
Men tak for karma - pga. en bug i karma har jeres 2 dårlige karmaer fået min karma til at stige 5%.

Så bliv endelig ved :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2006 - 09:47 #116
En af de gamle klassiske karmatudere på eksperten, som har hjulpet med til at gøre E til et forfærdeligt sted at være. Sprængt fyldt med tåbelige kommentarer, som han gerne deler!

john_stigers - den evige sæbe opera? Aldrig har jeg set en bruger oprette så mange spørgsmål og indlæg fordi han har fået dårlig karma. Når john_stigers får dårlig karma, er ekspertens brugere tvunget til at høre på det: http://www.eksperten.dk/spm/697396 - http://www.eksperten.dk/spm/693183 - http://www.eksperten.dk/spm/675304 - http://www.eksperten.dk/spm/650456 osv. osv. Er det tilladt at hænge folk ud på Eksperten? http://www.eksperten.dk/spm/697796 - Hvis du er i tvivl John, så skal du selvfølgelig lade være med at gøre det!!! En dårlig karma fra huset efterfølges OFTE af en fra john_stigers: http://www.eksperten.dk/spm/706749#rid6240445 MvH anonym ***Er dette en hævnkarma? Nej, det er blot en karma du skulle have haft for længe siden - her tænker jeg især på dette: http://www.eksperten.dk/spm/697796 hvor du udviser en stor grad af dobbeltmoral. Spørg blot hvis der er mere du er i tvivl om.***

Hvorfor kan du ikke indse at det er huset der er noget galt med, og ikke boxer? Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/706749 - det har størstedelen af os andre efterhånden indset.
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2006 - 13:45 #117
Ignorer spaden
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juni 2006 - 10:13 #118
Fra karma:

En af mine ynglingsbrugere *LOL*

Yngling? LOOL
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2006 - 10:58 #119
Man er jo ikke ældre end man føler sig.*GH*