Avatar billede theguru Nybegynder
22. marts 2006 - 23:24 Der er 5 kommentarer

Outlook Express skjuler e-mails med subject med anførselstegn

Hvordan katten får man OE til at lade være med at "overse" e-mails med "" i subject-feltet?

Når man trykker Send & Receive (engelsk OE) kan man se at den lige registrerer at der er  2 ulæste - Inbox(2) - hvorefter den igen skriver Inbox uden antals angivelse og de 2 e-mails er der ganske rigtigt ikke.

Samme opsætning i Thunderbird - der kan man fint se alle mails.

Hvad sker der for dig, mand???
Avatar billede jimmo Nybegynder
24. marts 2006 - 21:48 #1
Hej theguru

Prøv lige
a) at gå ind i Outlook Express

b) klik på menupunkt "Vis" (hedder sikkert "View" i den engelske udgave) - det plejer at være det tredje menupunkt regnet fra venstre.

c) klik på første undermenupunkt, som i den danske udgave hedder "Aktuel Visning" - så noget tilsvarende på engelsk.

d) klik på "Vis alle meddelelser" (kunne måske på engelsk hedde noget a la "Show all messages"), således at dette sted "mærkes" som det gældende.

Hjalp det?

jimmo
Avatar billede theguru Nybegynder
24. marts 2006 - 23:01 #2
Nej - har checket det. Har ovenikøbet oprettet et nyt view for at se om det var fordi der var noget korrupt i det alm. view - men nej.
Avatar billede jimmo Nybegynder
25. marts 2006 - 01:19 #3
Hej theguru.
Herefter forudsætter jeg, at du efter udførelse af d) ovenstående har en prik ud for "Vis alle meddelelser".
* * *
Så kan det skyldes en MEDDELELSESREGEL. Fx kreerede jeg for test lige en sådan, der betyder, at hvis jeg modtager en e-mail med " i emnelinjen, vil den kun lige lige i indbakken et splitsekund - og herefter automatisk forsvinde herfra for at blive slettet. Jeg kunne også fx have sendt den videre til en anden e-mail-adresse.
Kan dette mon hjælpe dig?
Jimmo
Avatar billede jimmo Nybegynder
25. marts 2006 - 01:22 #4
Vedr den just afsendte kommentar: "lige lige" skal naturligvis være "lige ligge" - blot for forståelsens skyld.
Jimmo
Avatar billede theguru Nybegynder
25. marts 2006 - 10:23 #5
Ingen regler - har lige prøvet at pårette en regel - uden held. Dvs. Den skrev at regler ikke påvirker IMAP mapper - og det er lige præcis sådan en mailtype jeg bruger til denne konto. (Problemet er på alle 3 IMAP konti i samme outlook i øvrigt