Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
22. marts 2006 - 23:02 Der er 2 kommentarer

WiFi på WM5 - hvordan tvinger man PDAen til at bruge eget net

Jeg har wirereless LAN i min lejlighed, men det har mange af naboerne også. Hvordan kan jeg tvinge pocket PCen til at vælge mit eget net? Visse steder i lejligheden er mit eget net ikke kraftigere end naboens, så skifter pocket PCen somme tider over på naboens net. I windows XP kan man lave en prioriterings liste hvor man sætter sit eget Wlan øverst på listen. Findes der samme mulighed i Windows mobile 5, eller findes der noget alternativt software som er bedre til at styre Wlan?
Pocket PCen er en Asus Mypal a636. Den har inbygget WLAN, og kører windows mobile 5.
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
23. marts 2006 - 23:05 #1
Har selv fundet ud af det. I "Site Suevey" vinduet i WiFi manager klikker man og holder stylusen nede på en af de netværk der er synlige. Derefter kommer man ind i "Configure wireless networks", hvor man kan lave en liste med preferred networks, og eventuelt manuelt tilføje et net med skjult SSID. Nemt når man finder ud af hvordan, men ikke sørlig indlysende at finde, hvis man ikke ved at muligheden er der.
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
23. marts 2006 - 23:06 #2
Jeg tager selv pointene