Avatar billede cubba Nybegynder
22. marts 2006 - 22:30 Der er 11 kommentarer

Hvordan kan jeg sætte min forstærker til min PC ?

Hej allesammen.

Jeg har en forstærker og en grammofonafspiller, jeg gad godt at vide hvordan jeg kan sætte det her til min computer.
Skal jeg købe et bestemt lyd kort til den her slags ?
jeg gad nemlig godt at kunne få det fra grammofonpladerne over på computeren. Og hvis det kunne lade sig gøre, så sætte til sådan at jeg kan bruge min Grammofonafspiller inde i Reason 3.0 hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har hørt noget om at man skal have en mixer og et bestemt lydkort og et eller andet program for at få sat grammofon pladen til computeren er det rigtigt ? .

mange tusind tak på forhånd.
Cubba.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. marts 2006 - 22:38 #1
Taler du om gamle lp plader du vil have ind på pcen  i mp3 for senere at brænde dem?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 22:40 #2
du skal bruge et mini jack til phono kabel, kan købes hos din lokale radio forretning, burde koste ca 50-100,- for 5 meter.

fra din forstærker tager di signalet i line out og sætter det til line in på dit lydkort.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2006 - 22:49 #3
det eneste du skal bruge er et kabel med et 3.5" jackstik i den ene ende (stereo) og to RCA phono stik i den anden ende (Rød og Hvid/sort).... jackstikket sætter du i lydudgangen på din computer og phono stikkene i AUX indgangen på forstærkeren.

/FunteX! :-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. marts 2006 - 22:49 #4
Og skal du have noget optaget på pcen kan du bruge Nero hvis du har en nyere udgave af den, underprogram  Nero Wave Editor
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2006 - 22:50 #5
okay.... var lidt langsom i optrækket... ;-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2006 - 23:00 #6
hvis det er overførsel af lp plader kan adobe audition anbefales da det har en masse gode funktioner til at fjerne det meste af støjen.

/FunteX! :-)
Avatar billede thov Forsker
23. marts 2006 - 00:37 #7
Her er en guide: http://www.vadlyd.dk/record_to_cd.html
Et gratis optage/redigering program: http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede benjatke Nybegynder
31. marts 2006 - 18:09 #8
jeg har kopieret alle mine forældres LP'er over på CD'er(der er mange!).
Og jeg brugte Audacity.
Det er et godt og nemt program!
det vil jeg personligt foreslå.
og nej du skal ikke bruge et specielt lydkort.
Avatar billede cubba Nybegynder
04. april 2006 - 10:53 #9
Mange tak for alle de hjælpsomme svar :D .
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. april 2006 - 12:21 #10
Selvtak, springer over med point.)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
04. april 2006 - 15:59 #11
det var da så lidt :-)